Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kertokaas omia mielipiteitänne/kokemuksianne vaunuista. Olen ajatellut hommata tulevalle tammivauvalle emmaljungan city crossit, joissa " nappisäätöinen aisa" tai sitten brion kärryt, joissa heittoaisa teleskooppisäädöllä. Kumpikahan aisa/kummat kärryt olisivat paremmat kaikkinensa. Itse olen lyhyt, mies pitkä. Käytettynä etsin, eli molemmissa on metalliset tavarakorit, mikä on ihan ehdoton edellytys. City crossissa ois kantokassi, brioja saa joko erillisellä koppa/ratasistuimella tai sitten kantokopalla (painavampi systeemi). Kärryt pitää mennä suht näppärään/kevyeen pakettiin, eli mitään isoja yhdistelmiä en halua.

Itselläni on monen rattaan kokemukset, niiden perusteella päädyinkin näihin kahteen merkkiin. Mutta nyt kaipailisin apua. Kertoilkaahan kokemuksianne ja ehdotelkaa, jos joku muu tulee mieleen!

KIITOS KAUNIS!

Kommentit (10)

täällä oli vastauksia, KIITOS tuhannesti!! Ja tuo vertailu oli upea juttu, kiitos! Vieläkin vain tuntuu silti vaikealta päättää. Ehkä kallistuisin noihin emmaljungiin, mutta just nuo ilmakennot arveluttaa, kun niistä ei oo kokemusta. Toisaalta taas tuo briojen teleskooppi ois hyvä, kun ollaan hyvinkin eripituisia miehen kans. Mutta minä niitä varmaan etupäässä lykin. Lueskelen teidän kokemuksianne vielä ajatuksella, josko se sieltä valkenis =)

Ja lisääkin kokemuksia luen mielelläni.

Emmaljungat, ostettiin viime vuoden lopussa, kun vauva syntyi maaliskuussa 2007. Vertailtiin paljon eri vaunuja. Emmaljungat olivat eniten meidän mieleen; jäsyimmän oloset ja paljon hyviä yksityiskohtia noissa Edgeissä, kuten integroitu hyttysverkko.

Ja sitten tuosta nappiaisa/teleskooppiaisa jutusta. Me olemme molemmat lyhyen laisia (minä 163cm ja mies 172cm). Kahdessa eri liikkessä sanottiin heti, että suosittelevat nappiaisaa, koska siinä saa paremmin säädön meidän mittaisille ihmisille. Koska itse olet minua vielä hieman lyhempi, siksi suosittelisin nappiaisaa. Mietimme itsekin, miten tulemme toimeen, kun ei ole heittoaisa, mutta hyvin tulee, kun hommaa päivävarjon. Sitä vaan nitkuttelee tarpeen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli tosiaan noi emmeljungat on mahdollista saada ilmakumisina.

Mutta tuosta työntäaisan säätämisestä. Mielestäni ihan hyvin toimii vaikka olisikin iso pituusero työntäjillä ja eritysesti mielestäni on parempi mitä lyhyempi työntäjä on. Sillä työntöaisaa kun laskee lyhyemmän työntäjän tasolle niin askelmitta saa olla huomattavasti pidempi kuin pitkällä työntäjällä =) eli voipi olla kiirekin työntäessa.

Minä olen pitkä ja pidän aisaa aina suorassa ja jos kiirettä pidän kengänkärjet joskus osuvat vaunujen koriin =).

Brioissa tuo ilmiö on sitten toisinpäin eli pitkäkinttuinen saa ottaa pitemmän askeleen...

ja tyytyväisiä ollaan. Emmaljungat on varmaan kanssa ihan hyvät, meillä ei kokemusta.

Me ollaan oltu erityisen tyytyväisiä teleskooppiaisaan, kun mulla ja mun miehellä on pituuseroa reilut 30 cm (n.160 ja reilu 190 cm). Säädöt on saanut molemmille sopivaksi ja yläasennossa jää miehen jaloillekin tarpeeksi tilaa kävellä.

Ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Mielenkiinnolla odottelen uusia 2008 värejä. Brion sivuilla on jo uudet mallit ja värit esillä. Rungot ja pyörät näyttää muuttuneen. Kuvissa ainakin pyörät näyttäväät ihan ilmakennopyöriltä?

Meillä on ostoslistalla Emmaljungan Edge Duo Combit, joissa on ilmapyörät vakiona.

Näin autottomina koluamme paljon asemia ja muita sirpaleisia paikkoja, eli ilmakumit puhki jatkuvasti. Ostamme siis vaunuihin kennopyörät ja myymme ilmakumit uusina pois. Sinä voit tehdä toisinpäin.

Siis meillä on emmaljungat ja naapurilla briot. Olemme vaunujamme vertailleet... meilla siis nuo city crossit ja naapurilla heittoaisa/teleskooppiaosa briot, wavet?

Heittoaisa sinällään on näppärä ja järkevä juttu. Naapuri vaan manailee, kun se on jotenkin tönkkö ja jäykkä. Teleskooppi toimii ihan ok, mutta lonksuu.

Meillä tuo nappisäätöaisa ja sekin kyllä hiukan antaa periksi ja lonksuu, mutta on käteen tukevanpi kuitenkin.

Aisoissa ei kuitenkaan meidän mielestämme ole se suurin ero, vaan istuimissa.

Niissä tuleekin ihan oikeasti eroja. Emmeljungassa lapsi istuu tukevasti ryhdissä, istuma-asento ja hihnat tulevat jotenkin luonnollisemmin ja hyvin. Lapsi siis istuu hyvin. Mutta brion vaunuissa lapsi istuu huonosti, valuu ja hihnat tulevat kummallisesti. Lapsi istuu puoli-istuvasti tai makaavasti, huonon näköisesti.

Renkaat on naapurilla punpattavat ja meillä ilmakennot. Vaunuissa on selkeä ero työnnettäessä. ilmapyörat (jos hyvät ilmanpaineet)kulkevat tosi kevyesti. meidän vaunut kulkee tasaisesti mutta on selvästi raskaammat työntää, mutta kuitenkin ihan ok työntää...

Teleskooppiaisan avulla pitkä työntäjä pääsee tarpeeksi kauaksi rungosta niin ettei jalat osu tavarakoriin työnnettäessä. Nappiaisan kanssa taas on vähän nurinkurisesti niin, että kun aisa on yläasennossa ollaan lähempänä runkoa. Kokemuksesta voin sanoa, että on tosi ikävä työntää kärryjä, kun jalat osuu tavarakoriin. Mutta kannattaa käydä kokeilemassa liikkeessä, voihan se olla, että askeltilaa on pitkällekin työntäjälle tarpeeksi. Liikkeessä vaan on vaikeaa kävellä reippaasti, jolloin askelpituus kasvaa.

Muuten en juuri noista kärryistä osaa sanoa mitään. Meillä on vanhat Briot varastossa, joihin ollaan oltu tyytyväisiä eikä vähiten juuri tuohon teleskooppiaisaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat