Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

mitä mieltä ja neuvoja?

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ehkäisyn käyttäminen auttaa, jos et ole vielä asiasta kuullut ;)

Ps. Täysimetyksenkin aikana VOI tulla raskaaksi! Sille joka siitä asiaa ihmetteli

Ja ihan joka kerta olen ollut imetyksen ajan ilman ehkäsyä. Ja vuoden tienoilla olen vasta onnistunut raskautumaan. Mutta monesti menee noin 4-9kk että tulee ees ekat menkat synnytyksen jälkeen.

Niin sillä mietin että onko tainnut ehtiä imettää ollenkaan lapsia.

Säpinää riittää varmasti eikä ole vapaa-ajan pulaa :)

Onnea todella ap:lle!

Neuvoja pyysit... No jos ei ole isoa pyykkikonetta niin hommaa se nyt, siis vähintään 7kg kone, ja pyykkirumpu auttaa kovasti pyykkirumbassa. Ja älä opeta lapsia elämään kello kaulassa. Vaan eläkää oman rytminne mukaan! Lepää aina kun voit. Vaadi miestä mukaan kotihommiin, ettet vedä itseltäsi hermoja liian kireälle.

Ja nauti! Rakasta lapsiasi ja pidä niistä hyvää huolta! Mutta älä unohdä itseäsikään. Kun itse voit hyvin, voi perhekin hyvin!

Juuri olen positiivisen testin tehnyt ja tuntuu aika uskomattomalta. Huhtikuussa, jolloin lapsi syntyy, esikoinen on 3v7kk ja kaksoset 2v6kk. Että ovat jo aika isoja silloin kuitenkin:)

Toivottavasti vaan ei tulis enään toisia tuplia kuitenkaan:)

Vai sääliä?

Isommat lapset on jo sen verta isot että auttaa arjessa. Jos sulla on rankkaa niin miksi hankitte putkeen lapsia?

Itse imetin esikoista ja luovutin maitoa sairaalaan. Ei se estä kuukautisten alkamista tai raskautta.

Meillä on kolme lasta ja palkkasin isommille lastenhoitajan noin 10h/viikko juuri tuolla yksityisen hoidontuella. Itselle jäi maksettavaksi työnantajakulut eli noin 2¿/h.

Asenteelle siitä selviää! Lapset on ihania ja niin vähän aikaa pieniä, että kannattaa yrittää nauttia siitä ajasta kaiken väsymyksen keskelläkin.

niin ne ei ole imettäneet kovin pitkään. Moni on potenut jonkin asteista uupumusta/masennusta. Ja jotkut lestat kun saa 2-3v välein lapsia niin se tuntuu " taviksista" että taasko se saa muksun, kun sillä on jo ennestään 10 lasta.

Ei siinä, mulla ei ole lestoja vastaan mitään. Jotkut mammat niistä on tosi kovia mimmejä ja jaksavat pyörittää sitä katrasta iloisina. Ja jokainen saa tehdä niin monta muksua kuin haluaa. Mutta kyllä niille lestoille pitäs joku raja asettaa. Jos imetyskään ei ehkäise.

(tai jospa nei siksi imetäkkään kun se toimii ehkäisynä :)

Vai miten on? Imetyshän toimii ehkäisynä ekat puolivuotta aika tehokkaasti suurella osalla jotka täys imettää muksuja.

Onnea sinulle vain! Kerralla pieniä monta :) Koita kirjata tuntemuksia ylös ja muistaa millaista tuo aika on kun on monta yhtä aikaa pieniä. Harva saa kokea tuon.

Mutta veikkaan että sinä et ole kokenut imettämisen ihanuutta kertaakaan.

t:av:laisten mielestä imetys-fanaatikko

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat