Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Nyt tarvii neuvoja!!

Kertokaas nyt te kokeneemmat ja fiksummat,että onko tällänen ihan normaalia..

Viikkoja on nyt kasassa 26+hilut, ja kaksosia odotan.

Eilen illalla alkoi supistaan, ja supistelut jatku läpi yön,veti ihan kovaks koko vatsan. Oli ihan turha haaveillakkaan nukkumisesta, kun tuntui vähän väliä että masu painaisi tonnin, keilapallo vatsassa :(

Tuli siis ihan koko ajan, tais jokunen minuutti mennä aina välissä ja taas.

Aamulla jatkui edelleen,aamupäivällä sitten vähän tasoittu mutta koko päivän on supistellu ajoittain.

Supistukset EI OLE kipeitä, tietysti aika veemäisen tuntusta kun kiristää ja puristaa,mutta ei satu.

Mietinkin vaan että onkohan tällänen ihan normaalia vai rupeenko vetään vaatetta niskaan ja ajelemaan lääkärille..Seuraava kontrolliaika kun on vasta 2viikon päästä..

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (3)

en nyt todellakaan ole mikään alan ammattilainen, mutta ehkä kannattaisi käydä tarkistuttamassa kohdunsuun tilanne äitipolilla tai vastaavalla...?

kannattaa tarkistuttaa kohdunsuun tilanne..

minulla viime perjantai aamuna alkoi supistella muutaman minuutin välein..pelkkiä mahan kovaksi menoja ilman kipuja...supistuksia on kyllä ollut jo 20 viikolta asti mutta ei noin tiheään..ja nyt viikkoja 28+2 ja kohdunsuu oli kiinni mutta pehmentynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Noilla viikoilla vielä kivuttomatki supistukset täytyy ottaa vakavuudella jos tulevat noin jatkuvasti, eivätkä mene levolla ohi muutamassa tunnissa. Varsinkin kun sulla on vielä kaksoset masussa. Menisin heti päivystykseen.

Itse jouduin viime raskaudessa tuollaisten supistusten takia sairaalaan. Mulla just yöllä supisteli. Ei kipeästi, mutta epämukavasti ja tulivat ihan säännöllisesti 5 min. välein. Menin sitten äpkl- päivystykseen (hakemaan sairaslomaa kun työpäivä olis ollut edessä) heti aamusta ja antoivat saman tein supistuksia estävää lääkettä. Lääke auttoi ja supistelut loppuivat, mutta alkoivat taas lääkkeen vaikutusajan loputtua. Eivät sitten enää päästäneetkään mua kotiin vaan jouduin sairaalaan täydelliseen makuu hoitoon. Kohdunsuu oli pehmentynyt ja lyhentynyt, mutta ei onneksi auki. PArin päivän päästä lähettivät mut vielä ambulanssilla naistenklinikalle, kun vauvan pää oli niin alhaalla etteivät uskaltaneet kättärillä pitää. Supistukset välillä sairaalassa ollessa olivat välillä kuukautiskivun tapasia, välillä vain epämukavia ja aina sain supistuksia estävää lääkettä. Sitten viikon päästä supistelut rauhoittuivat niin, että pääsin kotiin jatkamaan sängyssä elelemistä. Kolme viikkoa yhteensä sitten makasin, kunnes antoivat mun alkaa elää normaalimpaa elämää. Lopulta vauva syntyi 38+ viikolla.

Testaavat sitten siellä sairaalassa kaikki mahdolliset tulehduksetkin, jotta saa hoidon jos vaikka niistä johtuis.

Mymmeli nyt rv 23+4 (ei vielä supistele kuin satunnaisesti).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat