Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää kun äiti tekee kaiken niin paljon paremmin ja lapsen on näköjään pakko sanoa siitä valehtelematta sata kertaa päivässä.

Äiti tekee tietysti parempaa ruokaa. Äiti myös kaataaa maitoa lasiin vain puoleen väliin asti, mikä on parempi tapa. Äiti ei pakota maistamaan vihanneksia. Äidin (kymmenen vuota vanhempi) auto on hienompi kuin minun autoni. Äidin luona on paremmat iltasadut ja äiti lukee ne paremmin kuin isi tai minä. Jopa sama leikkipuisto on paljon mahtavampi äidin kanssa kuin isin ja minun kanssa. Äidillä on kauniimmat hiukset kuin minulla. Äiti pyyhkii pepun ja nenän oikealla tavalla, toisin kuin minä. Äiti ei purista kädestä niin tiukasti kun mennään kadun yli. Äiti laulaa kauniimmin. Äiti laittaa turvaistuimen vyöt kiinni paremmin ja nopeammin. Ja osaa tietysti ajaa autoa paljon paremmin kuin minä.

Olenko huono äitipuoli, kun tuntuu että mitä turhaa yritän edes mitenkään osallistua tuon lapsen elämään, kun ei kerran kelpaa?!?

Kommentit (23)

Vaikka tämä äiti jätti ihan itse miehensä toisen miehen takia niin hänelle vaikuttaa olevan kova pala, että hänen exänsä sai ihan kunnon naisen uudeksi puolisokseen. Ja sekin vielä, että heidän yhteinen tyttärensä tykkää kovasti äitipuolestaan. Tyttö on sen verran pieni, että kertoilee viattomasti asioita molemmissa paikoissa.

Vaikuttaa nyt siltä, että äiti yrittää kopioida minua sitä mukaa kun saa tietää, millainen olen. Missä asiassa hän sitten yrittää kilpailla - lapsensa rakkaudessa? Ex-miehensä huomiossa? Hassua sinänsä, että äiti ei tajua olevansa lapselle aina ykkönen, tekipä mitä tahansa. Mutta eihän me ihmiset olla aina rationaalisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihaste oikein lapsen kanssa, kun hän seuraavan kerran kehuu äitinsä hiuksia, että " No niin on, tosi kauniit hiukset!"

Ja kun tulee kommenttia maidon kaatamisesta, niin sano, että kun äiti ei just nyt ole kaatamassa sitä maitoa kun sulla on jano, niin käviskö tää mun tapa?

Meillä on nyt kääntynyt siihen, että minä, äitipuoli, olen tasan ainoa joka osaa letittää oikein, ommella pehmolelut kuntoon ja tehdä parasta ruokaa.

Yhden asian äiti osaa kuulemma vieläkin paremmin; leipoa pullaa! =)

ja 14, toivottavasti ei äidilleen tee vastaavaa (siis kehu siellä äidin luona mua). Menisi mulla ainakin äitinä herne nenään jos oma muksu korostaisi kuinka paljon parempi äitipuoli on :/

-ap

Lapsi voi kuvitella että yritätkin olla kuin äiti ja katsoo asiakseen näyttää sinulle " paikkasi" .

Tee selväksi, että olet ymmärtänyt, ettet sinä omasta mielestäsikään ole niin hyvä kuin äiti, mutta voisitko olla vaikka melko hyvä kaveri? :)

kehuisin lapsen äitiä niin vedät lapselta " aseen" pois. Ja tuot esiin ettet ole hänen äitinsä vaan täällä toimitaan kuitenkin isäsi ja sinun säännöillä.

Mieheni lapsi ilmeisesti posmottaa jatkuvasti äidilleen, että xxx sitä ja xxx tätä. Kyllä varmasti ottaa äitiä päähän. Hän on jo vaihtanut hiustensa väriä, ruvennut laihduttamaan, hakenut opiskelupaikkaa ja hankkinut akvaarion ja ilmeisesti vain sen takia, että pystyisi paremmin kilpailemaan kanssani kaikessa. Nämä viestejä perheiden välillä kiikuttavat lapset pyörittävät ihmeesti meitä naisia!

Toi on varmaan joku vaihe mikä menee ohi kun muksu huomaa ettet korvaa lotkauta sen höpötyksille. Jatkat vaan samaan malliin. Jos oikein käy hermoon niin sanot miehellesi, että ottaa muksun puhutteluun ja sanoo että tuollainen on huonoa käytöstä.

Sinä et voi pärjätä äidille, se on selvä. Äiti on lapselle aina äiti ja eri asia kuin äitipuoli. Mutta voit olla hyvä äitipuoli. En tiedä, miksi lapsella on nyt niin korostettu tarve tuoda tätä juttua esiin. Voi olla rankkaa =(

Josko se sitten loppuisi aikanaan. Tuo kyllä kuulostaa hyvältä keinolta todeta että äiti onkin hyvä mutta täytyy sitten varoa ettei se tule ilmoille väärällä äänensävyllä.

Silloin lapsi tuntee saavuttaneensa tarkoituksenaan olleen asian.

lapsi hoki mulle kuinka hänen äitinsä ei pidä musta. Muutamia kertoja jaksoin kuunnella, mutta sitten päätin, että mun ei tarvi kuunnella omassa kodissa tollasta. Sitten kun tuli taas, vastasin, että " niin, minäkään en pidä äidistäsi." Siihen loppui ne hokemiset. :)

Ja jatka, että sinä et suinkaan halua viedä äidin paikkaa hänen sydämessään. Totta kai äiti on aina jokaiselle se paras ja ihanin.

Kun olet tämän sanonut pariin kolmeen kertaan niin vertailu päättyy. Terveisin nimimerkki kokemusta on.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat