Vierailija

PIhapiirissä mäyräkoira, joka haukkuu ja räksyttää KOKO AJAN, kamalan kova ääni pienessä koirassa. Tänään aamulla alkoi jahdata mua aivan yllättäen, kun lähdin töihin pyörällä, juoksi minun perässäni järjettömästi haukkuen ja yritti tarrata jalkaan kiinni. Juoksi monta sataa metriä perässäni! Nyt on haukkunut ja sitä on pidetty irrallaan koko päivän tuossa pihassa reuhaamassa. OMistajat vanha pariskunta, joista toinen lähes kuuro.

Kommentit (8)

Siellä se nyt räksyttää meidän muiden kiusana! Ei mitään tapoja pirulaisilla perkele. kannattaako ottaa koiraa jos eivät osaa sen kanssa olla?!?

hermostunut ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Useat rodut pystyy kuitenkin opettamaan olemaan haukkumatta, paitsi ehkä joitakin pystykorvia. Voisiko haukunnasta mainita koiran omistajille? Ehkeivät he ymmärrä sen häiritsevän muita? Jos ei auta, niin isännöitsijälle seuraavaksi. Koira saa haukkua jonkin verran, mutta alituinen haukunta oikeuttaa puuttua tilanteeseen.

Onko se edes normaalia koiran käytöstä? PIhapiirissä on monia muitakin koiria, mutta tuo perkele on ainoa joka koko ajan räksyttää.

Yritä tässä nyt sitten nukkua kun koko kämppä raikaa.

Koskakohan muut talon asukkaat hermostuvat?

Ja haukkuu, haukkuu, haukkuu, koko ajan kuuluu nytkin MENEE HERMOT!!!

ps. voikohan se oikeasti purra?

ja se olisi kyllä kaivannut huomattavasti jämäkämpää kasvatusta, kuin mitä se meillä sai. Isäni ei juuri koirankasvatukseen osallistunut (mitä nyt vähän hemmotteli) ja näin koira vähitellen valloitti isännän paikan. Koira puri minua useamman kerran, mutta vasta sitten kun se puri äitiäni (jota se oli siihen asti kunnioittanut ruoan antajana), se annettiin lopulta pois. Koiran päästyä kunnon kotiin tuli siitä käsittääkseni ihan kelpo koira.

Ap:n naapurin koira tuntuu ihan vastaavalta tapaukselta. Suhtautuisin siihen sen vuoksi sopivalla kunnioituksella, se saattaa hyvinkin puraista sille päälle sattuessaan! Koira on alunperin kasvatettu ajamaan kettuja ulos koloista, joten luonnetta sillä kyllä riittää pienestä koosta huolimatta.

Se mitä olen myöhemmin miettinyt on, miksi koiraa ei aiemmin annettu pois. Se puri minua kuitenkin aika monta kertaa ja kerran se jopa puri yhtä kaveriani. Isäni olisi pitänyt tietää koirankasvatuksesta edes jotain, hän oli kuitenkin nuorena poikana sotakoirien kanssa tekemisissä, mutta äidilläni ei ollut koirista mitään kokemuksia. Koira saattoi olla myös pilalle jalostettu, sillä oli hieno nimi ja ilmeisesti komea sukupuu. Muistan hämärästi, kuinka koira vietiin kasvattajan toivomuksesta näyttelyyn ja se kieltäytyi kävelemästä näyttelykehässä, onneksi ei sentään purrut tuomaria :)

Jos se ajaa pyörääsi takaa, niin " karkuun" ajaminen vain innostaa sitä lisää.

Omistajilla ei ole selkeästikään otetta koiraansa ja se ei tiedä paikkaansa. Sama kuin lapsilla, vapaa kasvatus tuo turvattomuutta ja koira turhautuu ja alkaa keksiä itse " ohjelmaa" .

Yleensä vika on aina omistajassa... mäyräkoirat on reippaita ja aktiivisia, ja kaipaisivat reippaan omistajan. Ei ole ollut mäyris naapurisi ikäihmisille ihan oikea valinta...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat