Seuraa 

En löytänyt meidän pinoa tuolta, joten aloittelin viikonloppu pinon.

Masuun ei kummempia, kasassa vieläkin ja tuskin syntyy ennen maanantaita, kun silloin on äitipolille meno, ilman nyyttiä en kyllä sieltä pois lähde:)

Mutta nyt suihkuun ja shoppailee:)

Palaillaan:)

Iivokki 41+1 jokohan poks

Sivut

Kommentit (35)

Mä kateellisena luen teidän limakeskusteluja, mäki tahon limaa! :D :D

Mulla alkaa mennä hermo noihin öihin! Ne on tyylillä " nuku tunti, valvo kolme" ! Alkaa olla pikku hiljaa poikki, ku tätä on kestäny pian viikon. Ja päivisin ei paljon viitti nukkua, ku sitte aattelee, että ei ainakaa saa yöllä unta.

Olo on muuten hyvä, ainut on toi unikato mikä rassaa. Välillä supistelee kovastikin ja ala selkääkin päivällä särki, mutta kummasti ne aina katoaa. Mies kovasti toivois nopeeta synnärille pääsyä, sen pitäs huomen illalla töihin. Tähän asti on ollu kesälomalla.

Marmut & Eikka 39+6

Onnea uusille vauvautuneille, eiköhän me loputkin pian perässä tulla! :)

Se olis sitten rv 40+0! Eikä mitään tuntemuksia mistään synnyttämisestä. Saa nähdä paljonko menee yli, kun tyttö on syntyny 40+1 ja poika 41+1. Taitaa olla tuo pojan aika lähempänä totuutta. Ikävä kyllä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä en olekaan aikaisemmin kirjoitellut tänne elokuun odottajien pinoon (muistaakseni)... Oletteko te muut huomanneet, että masuvauvanne liikkuu vähemmän helteellä? Mun masuvauva on ollut hiljaisempi hellepäivinä... Onneksi muistan lukeneeni, että sikiöt liikkuvat usein vähemmän helteellä ja raskaan aterian jälkeen, joten en ole huolesta sekaisin :) Sitä paitsi tokihan vauvalla alkaa olla jo varsin ahdasta, joten liikkeet tuntuvat huonommin kuin aikaisemmin. Sitä kun odottaa ensimmäistään (ja vauva on varsin toivottu ja pitkään yritetty), niin alkaa miettiä kaikenlaista... Sydänäänet kuuluvat kyllä kotidopplerilla ja kuulostavat ihan yhtä nopeilta kuin aina ennenkin. Eilen en saanut ekaa kertaa 10 liikettä tunnissa täyteen, kun tein liikelaskentaa. Jäi 6-7 liikkeeseen :( Mutta klo oli jo yli kymmenen, meni vähän myöhäiseen... Yleensä olen tehnyt liikelaskennan pari tuntia aikaisemmin, joten voi olla vauva nukkui eilen illalla... Laitoin kyllä musiikin aika isolle, joten luulisi, että heräsi! Ja varmaan heräsikin, mutta ei sitten kuitenkaan jaksanut paljoa liikkua... Olen yhdistänyt liikelaskennan vauvan&minun ihaniin kahdenkeskisiin tuokioihin, jolloin kuuntelemme lastenlauluja, silittelen masuvauvaa ja pötköttelen sohvalla vas. kyljelläni. Stressiä ei ole tullut aikaisemmin, koska aina ennen se 10 liikettä on kyllä tuntunut tunnin sisällä. Tänään sitten nukahdin itse helteen uuvuttamana joskus klo 18 ja heräsin klo 22, jee-jee! Jäi taas tekemättä liikelaskenta, ja nyt masuvauva taitaa nukkua... Heräilin kyllä kesken nokosteni välillä vauvan liikkeisiin, joten täytynee uskoa, että se 10 liikettä ois tullu täyteen, jos oisin ollu tolkuissani laskemassa :)

Mulla olo on erinomainen - paitsi helle uuvuttaa! En edes tiedä, mitä supistukset ovat. Mulla ei ole ollut edes harjoitussupistuksia. Ei mitään limaista vuotoa, ei edes valkovuotoa... Ei ruokahalun huononemista, ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä... Maha ei ole laskeutunut. En kyllä haluaisikaan mennä synnyttämään helteeellä - vai onkohan Hyvinkään sairaalassa hyvä ilmastointi?! (Ainakin siellä on remontin takia tavallista ahtaampaa...) Tuntuu, että synnytys on varmasti riittävän rankka ponnistus ilman ylimääräistä kuumuuttakin!! Toisaalta: kuinkahan pitkään tämä Etelä-Suomen päälle jämähtänyt helleaalto kestää...?!

Meripihka78 rv39+4 (laskettu aika 15.8.)

Yö nukuttu hyvin.. Joskin näin taas unta synnytyksestä.. Ai miten niin kyseinen asia pyörii mielessä? =)

Tehdään tässä lähtöä vähän asioille.. Alkaa jo sekin tympimään, kun pitää lähes aina näitä " samoja" vaatteita.. Olisi aika kiva mahtua noihin " normaali kokoisiin" toppeihin ja hameisiin..

Ei siis kummempia..

Piiu ja masu rv 38+1

Hyvinkään synnytysinfossa kätilö kehotti harrastamaan liikelaskentaa päivittäin 37. raskausviikolta lähtien. Niin olen tehnyt ja olen saanut aina sen 10 liikettä täyteen. Oleellista siinä on varmastikin se, että tuntee vauvansa ja tietää, milloin vauva on hereillä :) Meidän masuvauva ainakin on yleensä hereillä iltaisin...tai ainakin herää musiikkiin ja siihen, kun silittelen vauvaa hellästi pepusta. Olen kuunnellut lastenlauluja säännöllisesti joka ilta noin puolivälistä raskautta lähtien, joten oli helppo liittää liikelaskenta osaksi tuota iltarutiinia. Se on ollut rentouttavaa eikä lainkaan stressaavaa. Oli yllättävää, että 10 liikettä tulee tosiaan täyteen - minäkin epäilin sitä ennenkuin kokeilin! Liikelaskennassa huomioidaan siis ihan pienetkin liikkeet, mutta hikkaa ei lasketa. Ei sitä tule ajatelleeksi, miten paljon vauva liikkuu - ennenkuin tosissaan laskee liikkeitä tunnin ajan. Ja ohjehan on, että jos ei tule 10 liikettä täyteen, voi esim. juoda sokeripitoista mehua ja kokeilla jonkun ajan päästä uudelleen. Ei siis heti syytä paniikkiin! :)

Tänään 10 liikettä tuli täyteen alle puolessa tunnissa, kun tein liikelaskennan normaaliin aikaan illalla :) Heti, kun liikelaskenta jäi liian myöhäiseen kellonaikaan (edellisenä päivänä), ei tullut 10 liikettä täyteen! Ajatella, että vauvalla on jo jonkinlainen unirytmi...? Ja tuntuu nukkuvan peräti 4-5 tunnin pätkiä - toivottavasti myös vastasyntyneenä! :)

Oon kuullut, että liikkeet voi vähentyä myös juuri ennen synnytystä. Vauva valmistautuu syntymään ja hiljenee keskittymään siihen...?!

Meripihka78 rv39+5

Meripihkalle liikkeistä että tuskin syytä huoleen jos ei tule kymmentä liikettä tunnissa. Itselläni ei ole koskaan tullut neljässä raskaudessa ja th vaan sanonut että pääasia että vauva liikkuu. Ja ainakin mulla tämä masuvaavi on todella hiljainen nyt helteillä. Yöllä hiukan liikkuu tai jos syön jotain makeaa mutta muuten on varsin liikkumaton. Hyvinkäälle olen menossa minäkin synnyttämään ja joku tuolla synnytyspuolella osasi kertoa että siellä on ihan hirveän kuuma. Aiemmin olen siellä talvella synnyttänyt ja on ollut kylmä. Että sittenpä sen näkee kun synnyttämään pääsee.

Yöllä jo luulin että päästään vauvan haku matkalle kun klo 2 pintaan alkoi supistella oikein napakasti. Selkäkin oli kuin tulessa ja vatsa meni ihan kuralle. Mietiskelin jo että kuinka kauan kestän pitkälläni ja koska pitää lastenvahtia soitella. Viimeinen vessareissu klo 5 ja päätin vielä mennä pitkäkseni. Seuraavaksi heräsin kahdeksalta ja huomasin että supparit olivat kadonneet samoin kuin selkäkipukin. Että se sitten siitä toivosta päästä jo tositoimiin. Ärsyttävää tällaiset väärät hälytykset. Näitä oli kuopukselta kolmesti ennen kun päästiin oikeesti hommiin ja siinä vaiheessa meinasi käydä hassusti kun en uskonut että tässä nyt oikeesti pitää jo lähteä vaan odottelin että kohta se taas lopahtaa ja oli hilkulla että edes sairaalaan kerittiin.

Muuten ei tässä mitään ihmeitä. Siivoamaan pitäisi ruveta kun appivanhemmat tulee kylään puolen päivän tienoilla.

aliisa ja ylläri rv 38+6 (la 20.8.)

Paljon onnea KlaraMarialle ja Emmalle!!!!!!!!!

Täällä ei mitään merkkejä synnytksen käynnistymisestä. Saisi tapahtua jo jotain..

pönttö-örvelö rv 39+1 la 18.8

Mahtavaa, odotan synnytystarinoitanne. Siis läde, että kuudessa tunnissa koko lysti ohitse, kateeksi käy!

Ja Iivokki, tänä yönä olit unessani! Olit sellainen tummatukkainen, ja tyttövauvasi oli myös tumma ja söpö! Siinä sitten mahakkaana kuuntelin, miten synnytyksesi oli edennyt (sairaalassa oltiin)...

...Vaan oikeasti tässä missään sairaalassa vielä olla oltu, ihan vain kotona ja potutuskäyrä melkonen, kun heräsi taas aamulla uuteen päivään vanhoine rutiineineen - odotellen!

Limatulpasta: Se uloin kerros on tuota kellertävää, ja se saattaa irrota jo vaikka miten pitkään. Viimeksi taisi mennä pari kk ennen synnytystä. Sisin osa on kuitenkin veristä, ja sitä meikällä nyt erittyy, jippijaijee. Paine ja jomotus ja osin supistuksetkin tuntuvat yhä voimakkaampina, vaan mitään säännöllistä ei missään. Noh, huomenna synnytyssaliin ja käynnistys: Pois en suostu lähtemään mahdollisen ruuhkankaan takia kuin jos mut väkipakoin sieltä ulos kannetaan! Jos en siis tänä yönä saa aikaisemmin lähteä, niin ainakin paikat ovat hommaan kypsät ja itse tapahtuma on kyllä selvästi alkamassa.

Hannele: Terveisiä toiselle tuuletinihmiselle! Meillä tätä villitysmaniaa on kestänyt vuoden, poika ei juuri muulle elä... Ü

Tsemppinkiä jälleen, katsotaan, miten muorin huomenna käy. Paljon tsemppiä siis myös muille huomenna äitipolille tai sektioon tai synnärille meneville!

Vitanova rv 41+1

Kuulostipa hurjalta,varsinkin ku tässä itse pähkäillyt osaako ajoissa lähteä (huolimatta 4.synnytyksestä..).On kovin epävarma olo.

Täällä onneksi tuli vettä,virkistävää.Kohta meinasin hetken katsoa telkkua ja sitten unille.Kamala väsymys,kun yöt on mitä on,Voimia kerättävä kun vielä voi.On kiva lukea vauvansa saaneista,ei tunnu ihan niin ikuisuudelta nämä loppuajat :)

MagicaL 40+3

yhdessä koossa täälläkin.tosin veikkaan että menee ainakin esikoisen päiville eli rv 39+3 tai miten mulla on olo että pidemmällekin.

ehkä kun olen voinut niin hyvin,en voi kuvitella että jo saattaisin synnyttää. oltiin äsken uimarannalla ja oli siellä komeita vauvamasuja enemmänkin pystyssä, yksi kommentti tuli että olen kuin neljännellä kuulla raskaana =) no en tosin olekaan mikään jätti,eikä olokaan ole kovin raskas, mutta kiva näin!

eipä kummempia,palailen maanantaina asiaan.nyt viikonlopunviettoon, onkin mukavasti ohjelmaa viikonlopulle ja koko ensi viikolle,ei aika käy ainakaan pitkäksi!

neitiniiskunen rv 38+2

voikohan se olla tollasta sitkeetä limaakin?vai onko ihan joku klöntti?tuntuu,et toi valkovuoto on muuttanut muotoaan hyvin venyväksi ja sitkeäksi ja nyt illan mittaan nuo liitoskivut ym.alakerran särytkin voimistuneet aikas tavalla..

Kävelin tänään kyllä lähemmäs 10km,lienen hullu,tossa helteessä..joskin kahdessa erässä.toivotaan parasta :)

MagicaL 40+2

Onnittelut vauvautuneille:) Perästä tullaan toivottavasti. Kyllä tää odottavan aika on oikeesti pitkä.

Huomenna ois se äitipolille meno, ja ei osaa muuta kun odottaa. Oon ihan varma että ne paikkoja vähän runnoo ja laittavat vielä pariksi päiväksi kotiin. Mutta en oikein osaa odottaa mitään, huomenna vasta näkee.

Poika meneekin mummolaan tänään yöks, kun aamulla pitänee jo seitsämältä lähteä ajelemaan sairaalaan. Saa nähdä miten uni maistuu ens yönä, kellon kyttäämistä:)

Vois muutaman plussan laittaa.....

+ söin äsken äidin leipoman pullan, hyvää oli:)

++ Ollaan vietetty perheen kanssa mukava päivä (ulkoiltu yhdessä jne.)

+++ Huomenna saa tietää äitipolilla missä mennään ja miten vauva voi

Iivokki 41+2 poks poks

Paljon jaksamista kaikille lämmön ja olon kanssa. Pakko vain kommentoida tuota vaateasiaa. Itse lihon helposti vatsasta, joten ei tässä vieläkään mitään omia vaatteita päälle pistetä. Mamma vaatteissa yhä kuljen, kun maha on pömpöllään ja tulee olemaankin jonkin aikaa. Mitkään vaatteet eivät ole kivat tai istu. Ei mammavaatteet eivätkä tavalliset. Tosin vielä ei hirveästi tarvitse edustaa, joten eipä tuolla ole niin väliä vielä. Jotain uutta vaatetta tekisi mieli, mutta vielä en jaksa ajatella kaupoille lähtöä.

Vauvaelämä on alkanut meillä melko hyvin. Pojulla nyt tiheän imemisen kausi, nostattaa taas maitomäärää sopivammaksi. Vielä toissapäivänä olin kuin Dolly Parton, nyt taas menee kokoa pienempi liivi päälle. Maanantaina on terkan kotikäynti. Kiva tietää, paljonko on painoa herralle tullut sairaalasta kotiutumisen jälkeen.

Koettakaa jaksaa ja paljon supistustuulia!!!

Västis ja poika 6vrk

tylsyyttä...alapää tulessa samoiten masu ja supistellut tosi monta päivää välillä ihan kaksinkerroin saanut olla...limaista vuotoa kokoajan että jospa tässä vielä joskus tulisi lähtö...viikko sitten sairaalassa sormelle auki ja apiakat pehmeät...jos olisi ennenkin mennyt la aikaan niin sitä ei niinkään jänskäisi muttakun tosissaan aiemmat syntyneet jo 37+2 ja 38+0...

mitään ei oikein osaa tehdä kun kokoajan synnytys mielessä...nyt kuitenkin meinasin lasten kanssa suunnistaa kirppikselle hetkeksi pyörimään vaikkakin liikkuminen on tuskaista ja kokoajan huono olo ja heikottaa...täällä samahomma että mitkään vanhat vaatteet ei mahdu päälle ja olis jo ihana laittaa toppi ja matalat farkut päällee...joo tympäsee ja aikalaillaa omaa napaa tuli taasen mutta eipä tässä oikein muukaan ole enään mielessä:(...onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille...kumpa tämäkin synnytys jo lähtisi käyntiin...

elokuinen80 ja vaavi38+4

lähteä ajoissa. Viime yönä kun supisteli ihan kunnolla. No aamupäivä meni ilman oireen oiretta ja siivoilin ihan reippaasti ja hikoilin sitäkin reippaammin. Kun pääsin pikku hetkeksi vaakatasoon alkoi taas supistella. Supistukset tuli 20-30min välein ja pistivät puuskuttamaan. Vatsa kuralla jne. ja ajattelin että no nyt se lähti käyntiin vaan taasen väärä hälytys. Kun vatsa rauhoittui hävisi supparitkin taasen. Ja nyt illalla sitten selvisi miksi vatsa löysällä. Meillä on nimittäin vatsatauti. Mies ripuloi samoin kuin kuopuskin. Että jippi ja jee tätähän tähän loppuun vielä kaivattiinkin. Nyt sitten hirvittää jos tämä ripuli saa tosissaan synnytyksen käyntiin niin tuskin ne ripuloivaa miestä sinne synnärille huolii. Ja yksin en haluaisi mennä. Täytyy tässä toivoa että menee tauti pian ohi ja synnytys ei tässä vielä käynnisty nyt kuitenkaan.

Pakko oli jonnekin tilittää. Tuntuu että olen nyt muutenkin ihan pihalla sen suhteen että milloin lähteä kun ei tällaistakaan ole ennen sattunut. Liian myöhään en haluaisi lähtöä lykätä vaan kun tämä supistelu loppuu aina välillä niin ei tiedä sitten milloin kannattaa mennä. No jos ei nyt yöllä lähtöä tule niin huomenna neuvolalääkäri niin näkee mikä on tilanne.

aliisa ja ylläri rv 38+6

Synnytystä täälläkin jo kiihkeästi odotellaan. Vaikka pahaa pelkään että yli mennään niin että humahtaa. Edellisetkään kun eivät ole kiirettä pitäneet. Muuten tässä ihan maltillisesti vielä odottelisi mutta tuo selkä on nyt sitten päättänyt pysyä kipeänä ihan tosissaan ja inhottaa hikoilla tukiliivien kanssa. vaan kun ilman kivut kaksinkertaistuvat niin pakko vaan hikoilla.

Nyt ei ole useaan päivään ollut merkkiäkään että synnytys alkaisi pian. Ainut mitä on niin vetistä valkovuotoa riittää niin että pakko pitää pikkuhousunsuojia. Mitään ei oikein enää jaksaisi tehdä ja sormet ja jalat on ihan turvoksissa. No ehkäpä tämä tästä. Lohduttelen itseäni että ei tämä enää kolmea viikkoa pidempään voi kestää laski miten päin tahansa. Ma olisi sitten lääkärineuvola että näkee hiukan mikä tilanne tuolla alakerrassa oikein on.

Omanapaisissa ajatuksissa myös täällä ollaan.

aliisa ja ylläri rv 38+6 (la 20.8.)

On se hauska, miten tällainen inhan liman erittyminen voi ihmismieltä riemastuttaa! Tälle sitä taas naureskelee parin viikon kuluttua. Oltiin mekin lasten kanssa kaupungilla kävelyllä ja leikkipuistossa, ja nyt tein vielä oman pikkulenkin tässä. Ihanaista limaa sen kuin pukkaa ja toiveet korkealla, kera realismin kuitenkin. Sillä minkäänasteista säännöllistä supistusta ei ole havaittavissa, vain kelpo polttoa, kun liikkuu. 12.8 olis vain oikein passelin kuuloinen synttäripäivä pienelle.

Noh, jahka mies saa lapset ylhäällä nukahtamaan, saunotaan -ja varrotaan. ops, mun vuoro taitaa olla tuo iltasalaatin teko, painun kokkipuuhiin!

Vitanova

Multa tuli aamulla semmonen klöntti paksua ja keltaista limaa. Siis todella paksua limaa. Ei se ollut varmaankaan valkkaria. Äsken jäi taas sitä paperiin. Mitään ruskeita/verisiä viiruja siinä ei ollut. Noi limat ovat olleetkin päiväni kohokohta. :-D

Mä kävein tänään n. 4 km ja ei tuntunut missään. Kait sitä on vähän hullu, kun lähtee lenkille pahimmassa helteessä.

Meilläkin pienet pojat nukkuu. Mä tässä juon light-colaa (raskausajan himo) ja syön englannin lakritseja. :-) Ihanaa omaa aikaa... mies on pihalla raksahommissa.

T: Ona

Viimeinen päivä koittanut masun kanssa..Huomenna siis mennään suunniteltuun sektioon heti aamusta..meidän leijona neiti kun tahtoo olla perätilassa ja tuskin on siltä kääntynyt mihkään.

Pelottaa ja hermostuttaa tuo sektio valtavasti..täytyy vaan luottaa ammattitaitoisiin ihmisiin ja siihen että kaikki menee hyvin.

Tää 9 kk on mennyt niin nopeesti, eikä ole edes näinä viimesinä päivinä kyllästynyt tähän masuun..jopa ehkä toivoisin että tuo pieni voisi olla sielä vielä hetken pidempään, jotta ehtisi vielä levätä..ollaan vaan remontoitu tätä kämppää paremmaksi, jotta arki vauvan kanssa olisi helpompaa.

Vielä on vähän siivottavaa ja laitettavaa, on se mukavampi tulla kotiin kun paikat on kunnossa eikä tarvitse heti alkaa siivoomaan tai järjestelemään kaappeja vaan saa nauttia tästä rakkaasta esikoisesta, sekä myös levätä.

Joku puhui jotain limasta..tai limatulpasta..jos se on sellasta keltasta paksua, niin mulla on sitä tullut jo varmaan viikon verran..mutta onneksi ei ole synnytys käynnistynyt..

Nyt pitää mennä vielä huilimaan, ennen kun vanhemmat tulee käymään kahvilla ja katsomaan neidin uutta huonetta =)

Voimia ja jaksamisia kaikille elokuisille, kyllä ne pienet vielä sieltä tulee ajan kanssa, sitten kun on valmiita tähän maailmaan saapumaan =)

Enkeli rv 39+4

Mäkin heräsin n.4 aikaan mielettömän kipeisiin supistuksiin jotka myös tietenkin loppuivat parin tunnin kuluessa..Ja kuopus toki heräsi jo 6.15,just kun olin päässyt takasin petiin.Nyt väsyttää.

Täällä kuulemma eka yliaikakontrolli rv41+5 eikä välttämättä tee mitään..Sain kyllä kinuttua edellisen käynnistyksen rv41+4,osasyynä oli tuolloin vähäinen lapsivesi.

Mulla edelliset syntyneet rv42,rv38+4(ainoa käynnistämätön tähän mennessä..) ja rv41+4.Tämä pikku leijonanpentu tuntuu viihtyvän masussa.Varaudun taas käynnistykseen.

Nytkin supistelee vaan ei tarpeeksi.Pelottaa vähän,että käy niin,ettei tajuakaan kun/jos synnytys oikeasti alkaa.Sairaalaan n.tunnin matka.

Päivänjatkot ja supistuksia!

MagicaL 40+3 (la9.8.)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat