Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lieviä oireita hiivasta:( Kannattaako silloin ottaa jo kuuri? Onko kuurista jotain haitta puolia raskaana olevalle?

Kommentit (9)

Hoitamaton hiivatulehdus voi aiheuttaa supisteluja ja altistaa muillekin tulehduksille. Apteekista osaavat farmaseutit neuvoa hiivalääkkeet, joita voi turvallisesti käyttää raskauden aikana.

Ei kyllä itsellä kävis pienessä mielessä raskauden aikana tunkea mitään ylimääräistä alapäähän (jogurtteja tms.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

1. apteekissa ei aina osata neuvoa lääkettä joka turvallinen raskauden aikana (nimim. minulle suositeltiin lääkettä jota ei saa käyttää ja kun itse tutkin asiaa ja menin vaihtamaan lääkettä, väittivät kiven kovaa vastaan että saa käyttää. teratologisesta sanottiin että ei saa käyttää.)

2. lääkäri sanoi että ei ole välttämätöntä lääkitä hiivaa raskausaikana, voi mennä itsestäänkin ohi eikä hiivasta ole myöskään vaaraa lapsen kehitykselle tms.

3. jogurtilla sain itse hoidettua vaivan.

jota seurataan äitipolilla säännöllisesti, ja lääkäri sanoi että voin turvallisesti ottaa Canesten 500 mg, tosin raskaus jo loppusuoralla. Hoitamattomana hiiva voi tosiaan aiheuttaa supisteluja.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat