Vierailija

Tuli vaan tuosta Lolan jutusta mieleen.

Kuinka monta kertaa perheenisä, vaikka olisi kymmenen lasta, selittelee miten hän on organisoinut haastatteluun saapumisensa ja missä lapset juuri ovat.

Voisitteko kuvitella esim. Nicke Lignellin haastattelun alkavan näin " kolme lapsista on kuvaushetkellä mummolassa, jonne Nicke heidät saattoi turvallisin mielin. Kaksostytöt ovat Raakel-äidin kanssa kotona kesäpäivää viettämässä. " On hienoa, että on vaimo joka pärjää niin hyvin lasten kanssa. Myös isovanhemmat ovat iso apu..."

Kommentit (11)

kun vaimo on kotiäiti. Ja minun mielestäni hän muuten on kertonut aika paljon lastenhoidostaan ja eikös hän anna aihetta sivuavia neuvojakin jossain lehdessä.

paljon lapsistaan ja myös hoitojärjestelyistään ja myös siitä, että taiteilijat voivat usein olla päivät lastensa kanssa koska keikat ja työ on usein iltavoittoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kun on haastateltavana? Tarviiko kaikkien äitien joka kerta erikseen selittää kun ovat töissä että missä heidän lapsensa ovat..... keksikää parempia aiheita.

Kuvitellaanpa vaikkapa Mikko Leppilammen tai Lenni-Kalle Taipaleen haastettelu jossa ensimmäiseksi nämä herrat kertoisivat missä lapset ovat juuri sillä hetkellä hoidossa.

Annettaisiin niiden äitienkin olla ihan taviksia, mitä sillä on väliä miten he lapsensa hoidattavat, ovatko kotiäitejä vai eivät jne.

monesti kyllä ihmettelen miksi he haluavat olla julkisuudessa- perhettä tulisi suojata...

toisaalta...

tietysti on julkisisa ammatteja, kuten laulalaja...ja julkisuus tuo leipää...

on ammatti, jonka myötä tulee niitä haastatteluja. He ovat ensin olleet jotakin ja sitten tulleet sen kautta julkisuuteen.

Esimerkiksi Lolallahan ei näin ole. Hän on missi ja julkkis ja tuo juttukin oli kuulumisten kertomista. Siis aika luonnollista, että puhuu myös lapsista. Ja hänen työnsä ja tulonsa riippuu tismalleen siitä, kuinka paljon hän rupattelee asioistaan lehdissä ja poseeraa niissä.

Vierailija:

Lainaus:

Esimerkiksi Lolallahan ei näin ole. Hän on missi ja julkkis ja tuo juttukin oli kuulumisten kertomista. Siis aika luonnollista, että puhuu myös lapsista. Ja hänen työnsä ja tulonsa riippuu tismalleen siitä, kuinka paljon hän rupattelee asioistaan lehdissä ja poseeraa niissä.

Kävin Sibelius Akatemiassa pääsykokeissa ja minulta kysyttiin miten aion lastenhoidon järjestää, jos pääsen opiskelemaan. Ei mieheltäni kysytty mitään, vaikka kävi samana keväänä pääsykokeissa. Mieheni pääsi sisään, minä en. Voi olla, että pääsemiseni ei tyssännyt lastenhoitoon, mutta ei niistä pienistä lapsista mitään etua ainakaan ole haastattelussa, vaikka itse koen kasvaneeni ihmisenä ja työntekijänä lasten saannin jälkeen. Olen paljon motivoituneempi, innokkaampi, pitkäpinnaisempi ja itsevarmempi.

Jos käyn yksinään kaupassa, tutut kyselevät heti missä lapset ovat. Olen joskus vastannut, että jätin heidät naruun tuohon oven ulkopuolelle.

se yleensä on, että nainen oikeasti huolehtii lasten hoitojärjestelyt. Useimmissa perheissä on niin, että jos vaikka isällä ja äidillä on yhtä aikaa iltameno tai työmatka, niin se on AINA äidin vastuulla sumplia siihen saumaan joku lastenhoitoratkaisu. Monissa tutuissa perheissä on niin, että vaikka hoitajaksi tulisi miehen vanhemmat, niin perheen äiti kuitenkin soittelee appivanhemmilleen ja sopii kuvion.

Samoin ihan vaan tarhapaikanhaku. Olen oikein huvikseni kysellyt tuttavaperheiltä, kuka on soitellut asiasta ja täytellyt laput jne. Tähän mennessä kaikissa perheissä ÄITI on vastannut asiasta.

Toki on poikkeuksia, mutta yleensä on näin: äiti on viime kädessä vastuussa hoitojärjestelyistä. Jos suht järkevä mies, niin avioero lienee se tapa, jolla tuosta vastuusta pääsee eroon. Viikko-viikkosysteemissä mieskin joutuu sitten sumplimaan hoitoasioita.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat