Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulla kaksi pientä lasta ja mies, joka opiskelee. Hänen tietenkin pitäisi saada opiskelupaikka sieltä ;)

Sivut

Kommentit (66)

Vierailija:

Lainaus:

että kait se vain sitten on, että jokaisessa paikassa on ne hyvät ja huonot puolensa, joista täytyy valita ne asiat, jotka itselle ovat sillä hetkellä tärkeitä ja merkityksellisiä.

Vaikka haluaisi itse asua Merihaassa, ei kyllä perheellisenä tulisi mieleenkään vaatia miestä ja lapsia siihen kivikylään asumaan...:-) Eli kun on niitä lapsia hankkinut, vastuullinen aikuinen kyllä ajattelee asioita etupäässä heidän kannaltaan.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

että kait se vain sitten on, että jokaisessa paikassa on ne hyvät ja huonot puolensa, joista täytyy valita ne asiat, jotka itselle ovat sillä hetkellä tärkeitä ja merkityksellisiä.

Vaikka haluaisi itse asua Merihaassa, ei kyllä perheellisenä tulisi mieleenkään vaatia miestä ja lapsia siihen kivikylään asumaan...:-) Eli kun on niitä lapsia hankkinut, vastuullinen aikuinen kyllä ajattelee asioita etupäässä heidän kannaltaan.

Hei, et sitten jaksanut lukea koko ketjua ;) Eli kuten aiemmin varmasti useaan kertaan kirjoitin siitä, että nykyään asioita TÄYTYY miettiä myös lasten kannalta. En ole varma olenko lisännyt jokaiseen kommenttiini, että ap. Olen samaa mieltä kanssasi aikuisuudesta ja vastuullisuudesta. Ja kommentillani tarkoitin myös sitä, että kun lapsen hyvinvointi on vanhemmalle tärkeä, hän valitsee asuinpaikkansa myös sen mukaisesti eli silloin myös tämä asia on itselle merkityksellinen ja tärkeä eli lapsen hyvinvointi.

19 Ymmärrän hyvin näkökantanne asioista ja tarkoitukseni ei ollut missään tapauksessa niitä kyseenalaistaa. Kerroin itse vain muistutuksena lähinnä siitä, että myös täällä on asioita, jotka eivät ole hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

[quote]

mielessämme. Kun täytyy huomioida lapset, että missä heidän on hyvä olla ja elää.

Kirjoitin noin kommentissani 36. AP

Ja sille, joka kertoi Helsingin olevan ihan eri asia kuin Vantaan, niin tiedetään ;) JOS kuitenkin haluaa asua edes kohtuullisen kokoisessa asunnossa pääkaupunkiseudulla, vie monien tie Vantaalle tai vielä kauemmas esimerkiksi Keravalle tai Tuusulaan. Me mietimme ensin Helsingin puolelle muuttamista, mutta Joensuun kotimme hinnalla olisimme saaneet rupusen kerrostalokolmion jostain ikävästä lähiöstä. Nyt asumme Vantalla pientaloalueella, josta on tosi pitkä matka kaikkialle ja koko Vantaan kaupungin lapsiperhepolitiikka mättää. Onneksi olemme kuitenkin saaneet täällä hyvän turvaverkon; Tutustuminen muihin ihmisiin on tapahtut nopeasti.

Kahden vuoden (sama aika kuin 19:kin asuinaika täällä - olisipa jännä tietää, missä päin Vantaata asutte) jälkeen olen alkanut viihtymään paremmin kuin luulin, mutta muuttaisin kyllä heti takaisin Joensuuhun, jos olisi mahdollista.

Jos sinulla Ap painaa enemmän asumisen väljyys ja elämisen turvaverkot, kannattaa jäädä Joensuuhun. Jos taas sopeudut helposti ja olet valmis maksamaan asunnosta ylihintaa, niin kyllä täällä(kin) voi oppia elämään :)

ettei hänen rakas synnyinkaupunkinsa kuole.

Huomaa, että hän itse asuu Helsingissä eikä ole aikeissakaan lähteä pelastamaan kaupunkiaan.

Vierailija:

Lainaus:

se pelkkä paikkakunta tee onnelliseksi.

Ja helsingissä on paljon oikein ihania alueita, lapsiakin ajatellen. Hassua että joku nurisee, että on joutunut muuttamaan jonnekin pientaloalueelle vantaan korpeen, josta pitkä matka kaikkialle. se on valintakysymys. samalla rahalla olisitte saaneet asunnon vaikka mistä!! hyvät kulkuyhteydet on pk-seudulla kaiken a ja o.

En muistaakseni nurissut kovin pahasti, koska kerroin elämäni järjestyneen ihan hyvin Vantaallakin. Ainoa, joka mättää on Vantaan kaupungin toimet lapsiperheitä kohtaan (julkiset palvelut huonommat kuin muissa - vauraammissa - pk-seudun kaupungeissa). Asumme pientaloalueella " Vantaan korvessa" , koska samalla rahalla emme tosiaan olisi saaneet saman tasoista asuntoa " vaikka mistä" . Mieluummin asun täällä rauhallisella alueella (ja kyllä bussi kulkee kaksi kertaa tunnissa ja Lahdentietä pääsee autolla hyvin Helsingin keskustaan), koska Helsingin sisältä emme olisi voineet ostaa kuin kerrostaloasunnon. Se ei olisi ollut meille oikea vaihtoehto. Ja kun varat eivät riittäneet Kumpulan tai Viikin seutuville, niin muutimme Vantaalle...

Lisäksi kaikki ei tosiaan halua yksityisyrittäjiksi...!

Vierailija:

Lainaus:

Itse olen muuttanut Joensuusta 20 vuotta sitten Helsinkiin. Joskus on kamala kaukokaipuu takaisin. On ikävää, jos Joensuu kuolee tai hiljenee pikkuhiljaa. Joensuuta voi kehittää. Perusta jokin yritys siellä. Perustamiskustannukset ovat paljon pienemmät kuin Helsingissä. Toisaalta asuminen on halvempaa Joensuussa, joten jos yritys lähtee hitaasti käyntiin, niin silloin ei tarvitse pelätä elannon puolesta niin paljon. Jos taas yritys onnistuu hyvin, niin teet Joensuuta tunnetuksi muualla Suomessa ja ehkä jopa maailmalla.

mielessämme. Kun täytyy huomioida lapset, että missä heidänn on hyvä olla ja elää. Kyllä täältäkin toisaalta löytyy paljon miinusta ja itse olen kyllästynyt Joensuuhun. Luonto on kaunista, mutta arkkitehtuuri erittäin rumaa. Palveluita ei ole paljoa, eikä ole mitään tekemistä, ellet sitten just mene luontoon tai harrasta urheilua. Eikä niitäkään aina jaksa tehdä. Paikat ovat aina samoja. Palkat huonot ja ihmisiä vedätetään, sillä aina löytyy joku urpo, joka on valmis tekemään saman työn pienemmällä palkalla. Sillä kiristetään. Puistoja kyllä on, niistäkin löytyy jo neuloja nykyään. Vakituista työtä vaikeaa löytää. Toisaalta ne palvelut ja tekeminen ehkä ovat muutenkin toisarvoisia, kun lapset ovat pieniä vielä. Toisaalta kurjaa, jos ikävä iskee, eikä sopeudukaan tai tutustu ihmisiin. Itse en tykkää lumesta henkilökohtaisesti, enkä harrasta talviurheilulajeja.

Itse asiassa olen miettinyt ihan päinvastaista, Helsingistä Joensuuhun (ja olen sentään ns. neljännen polven paljasjalkainen stadilainen...)

Lapsilla on siellä teilläpäin paljon paremmat kasvuolosuhteet, ympäristö on rauhallinen ja vehreä, luontoa on lähellä, mittakaava on pienempi, ihmisen kokoinen.

Toisaalta olen niin juurtunut tänne kotikaupunkiini, että tuntuu vaikealta ajatella niin kauas muuttamista ystävien ja sukulaisten luota, siksipä taidamme jäädä tänne, mutta aina kun käymme mökillä kesällä siellä teilläpäin, vanha haave nostaa päätään:-)

Minä sinuna en siis muuttaisi, sillä esim. asuminen on niin paljon kalliimpaa täällä Helsingissä, ja mieleisen asunnon löytäminen mieleiseltä paikalta voi olla todella vaikeaa.

Vierailija:

Lainaus:

ainakin minun onneen vaikuttaa. Minulle ainakin merkitsee se paljon puhuttu turvaverkko paljon. Ja sellainen löytyy Joensuusta. Mulla on ikävä sinne.

Kaikki edellä mainitsemani asiat ovat siis minun kokemusta ja mielipiteitä, en yritä yleistää, vaikka se ehkä siltä vaikuttaa.

-19

Eli ei se paikka ole ikävä, vaan se on ikävää, että turvaverkkosi asuu toisaalla. Älä sen vuoksi syytä paikkaa, jossa asut.

se turvaverkon puuttuminen on vain YKSI asia mikä täällä mättää. Niitä muita asioita olen jo tähän ketjuun kirjoittanutkin. Minun mielestä tässä paikassakin on (paljon) vikaa.

-19

Joensuussa ei ole lentomelua (eikä juuri muutakaan melua) ellei asu Onttolan suunnalla. Joensuussa on uimarantoja vaikka miten paljon, Vantaalla yksi ja sekin vähänkin aurinkoisella ilmalla ihan tupaten täynnä. Täällä on pitkä matka joka paikkaan. Jos lähtee käymään keskustassa (Helsingin) on sinne sama matka kuin Kiihtelysvaarasta Joensuun keskustaan. Täällä työkaverit v*ttuilee kun puhun murteella.

Joensuun seudulla asuu lähes kaikki sukulaiset ja kaverit, joiden luona voi vierailla. Täällä on yksi kaveriperhe.

-19

ainakin minun onneen vaikuttaa. Minulle ainakin merkitsee se paljon puhuttu turvaverkko paljon. Ja sellainen löytyy Joensuusta. Mulla on ikävä sinne.

Kaikki edellä mainitsemani asiat ovat siis minun kokemusta ja mielipiteitä, en yritä yleistää, vaikka se ehkä siltä vaikuttaa.

-19

mies saa siirtyä Helsinkiin vastaavaan oppilaitokseen. Yleensä onnistuu helposti.

Miksi ETTE muuttaisi? Toki jos suku ja kaikki ystävät joensuussa, niin ymmärrän pohdinnan. Ja jos sulla on mahd. saada yhtä hyvä / hyvä työ sieltäkin.

Mutta Helsingistä pääsee aina poiskin ;)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat