Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä vauva puolivuotias ja on jo kahdesti unohdettu neuvola-aika. Ensimmäisen kerran unohtui kun vauva oli ihan pari kk vanha, ja luulin, että seuraavaan käyntiin on vielä vko. Niin eipäs ollutkaan, olikin ollut samana päivänä.

Seuraavan kerran unohdin vauvan 5kk rokotuksen, joka oli erillinen käyntinsä.

Mies sanoo, että sattuuhan sitä, mutta itseäni harmittaa kovasti... Tästä lähdin laitan kaikki ajat kyllä kalenteriin, kun ei omaan päähän voi luottaa ja neuvolakorttia en katso tarpeeksi usein.

Kommentit (27)

lapsi nukkui suloisesti, ei kun vaatteet päälle ja 10.21 olin neuvolassa.

onneksi täällä on tunnin ajat, muuten olisi pitänyt varata uusi aika

mikään lasten aika, ei neuvola, ei hamppilääkärit, ei puheterapeutit, ei lääkärit.

Eipä ole ihme, että ne ajat on kiven alla, kun äidit käyttäytyvät noin. Häpeäisit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta raskausdementia vaivasi ja kuvittelin että neuvola olisi kello 14.00 ( edellinenkin neuvola oli siihen aikaan) Ja vähän vaille yksi vilkaisin vielä kortista niin, uups, aika olikin kello 13.00

Noh, eipä mitään. Onneksi oli kyseessä vain verenpaineet mittaus niin soitin sinne ja pääsin vielä mittauttamaan paineet vähän ennen neljää ennenkuin th lähtee kotio.

ja nimenomaan sellaisia, että he tulevat minun luokseni. Minä jos kuka kyllä ymmärän mitä merkitsee jos joku myöhästyy tai jättää tulematta!

Jos joku myöhästyy, sanon suoraan, että seuraava aika on silloin ja silloin, nyt tähän on vähemmän aikaa käytettävissä, koska tulit myöhässä. En voi sietää epätäsmällisiä ihmisiä!

Siksi tämä harmittaakin. Olen jotenkin muutenkin ollut voimaton ja väsynyt vauvan tulon jälkeen, varmaan jotain synnytyksenjälkeistä minimasennusta. Ei huvita kutsua vieraita, ei huvita käydä missään, eikä tehdä mitään. Tämä on osa suurempaa kuvioita, eikä todellakaan mitään " minä olen aina ajoissa" -juttua...

-ap

Oikeesti, musta on kiva käydä siellä, oonkohan outo? Lapsilla on kyllä aina ollu kaikki ok ja hoitsut tosi mukavia, et ei siinä mitään.

Noloa. Yleensä olen tosi tarkka ajoista, ja herään kuin kello aamuisin. Tein tuolloin osa-aikaista viikkoa, ja alkuviikolla oli ehtinyt kertyä univelkaa lapsen yöheräilyjen takia. Herään yleensä aina kello 6 jälkeen, ja neuvolaan olisi pitänyt lähteä 9 maissa. En olisi ikinä uskonut että voin nukkua noin kauan, koska en nuku edes viikonloppuisin kuin korkeintaan seitsemään.

Vierailija:

Lainaus:

Eipä ole ihme, että ne ajat on kiven alla, kun äidit käyttäytyvät noin.

Ei pelkästään äidit. Eka neuvola-aikani oli heinäkuussa vuosi sitten. Kun menin neuvolaan, odotin ja odotin, ja vihdoin hoitaja tulee ja kysyy, että mihinkä olen odottamassa. Sanoin, että ensimmäiselle äippäneuvolakäynnille.

Voi voi, kun olivat unohtaneet soittaa aamullaa, että terkkari olikin kipeä. Aika oli peruttu.

Toisen kerran olin viemässä vauvaa neuvolaan, niin lappu oli ovessa, että terveysasema suljettu lomien ajan. Kipin kapin ajoin pääneuvolaan, jossa hoitaja olikin.

Minun olisi sitten vain pitänyt tietää, että kesälomien ajan tämä sivuneuvola on kiinni. Mutta kas kun sitä ei kukaan ollut minulle kertonut. Ehdittiin neuvola-ajaksi, mutta sanoin kyllä hoitajalle, että onneksi oltiin autolla, vaunuilla ei oltaisi ehditty kävellen neljän kilometrin päähän 10 minuutissa.

Mitähän häikkää neuvoloiden kanssa vielä tuleekaan. Toistaiseksi sähläystilanne siis minun ja neuvoloiden välillä 50-50.

-ap

Eivät olleet edellisenä päivänä soittaneet, että miksi emme tulleet neuvolaan. Olemme kai sitten niitä perheitä, joiden perään ei tarvitse kysellä. Itse toivoisin, että hoitajat soittaisivat, jos asiakasta ei näy. Kerran neuvolasta kyllä soitettiin perään, että olinko lähtenyt neuvolasta omat kengät jalassa pois ;) (omat kengät olivat eteisessä). Jonkun asiakkaan kenkiä ei löytynyt käyntimme jälkeen...

sairastumisen vuoksi kun lapselle tuli kuume ja rokotus oli tarkoitus laittaa.

Jääkaapin ovi on hyvä listan paikka. Meillä siinä roikkuu magneeteilla lääkäriajat yms. tärkeät menot.

Aika oli ma iltapäiväksi ja aamulla vauva syntyi. Eihän tätä vielä perjantaina tiennyt. Soitin neuvolaan puoliltapäivin ja kerroin että vauva on syntynyt, perun sen tämänpäiväisen ajan!

Neuvolassa sanoivat, että ei olisi tarvinnut ilmoittaa, olisivat arvanneet kun laskettu aikakin jo mennyt, mutta totta kai ilmoitin.

Harmittaa siis TOSI paljon, en tajua, miten olen voinut unohtaa jo kaksi vauvan neuvola-aikaa...

-ap

Kerran olin merkinnyt ajan viikkoa myöhemmäksi, toisella kerralla ihan eri päivälle. Meillä ei kyllä perään soitella. Missä päin te asutte, joille on soitettu, että tuletteko?

Vahinkoja sattuu, mutta täytyy sanoa, että ihan yhtä lailla terveyskeskuksen henkilökunnalle, kuin potilaillekin. Joskus terveydenhoitaja on esim lähtenyt kotiin liian aikaisin ja minä tyhmänä odotellut, että milloin se kutsuu huoneeseen...

Neuvola unohti kerran mun ajan ;) kun oli ollut sijainen ottamassa varausta ja oli mennyt ihan jonkun muun ihmisen tiedoilla (en tajua) ja ne ei siis tienneet että meillä olikin varattu aika :)

että tuollaisia vahinkoja sattuu ja itse teette noita?? Uskomatonta.

Minä vaihdoin terkkaria, kun ensimmäinen unohti hammaslähetteen ja sohlasi rokotuksissa. Soitto ylihoitajalle ja nykyinen toimiikin sitten kellon tarkkuudella.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat