Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli mieheni on tullut siihen tulokseen että olen tappanut hänen tunteensa minua kohtaan. Ero lienee kaikkien kannalta parempi vaihtoehto. Meillä muutama pieni lapsi, asuntolainaa paljon jäljellä. Minä opiskelen nyt, mies töissä, ja lapsetkin aloittavan uuden päivähoidon juuri. Eli melkein pahin mahdollinen aika.. Missä järjestyksessä kaikki pitäisi tehdä, jotta ero sujuisi mahdollisimman tuskattomasti?ensimmäisenä varmaan pitää laittaa ero vireille maistraatissa, omaisuutta ei ole paljoa mitä jakaa, joten sen saanemme hoidettua itsenäisesti. Velkaa tästä asunnosta on, joten varmaan myyntiin menee, vaikka haluaisinkin tämän pitää. Mies etsikin jo itselleen uutta pienempää asuntoa toiselta paikkakunnalta. Missä lasten elatuksesta sovitaan? mies maksaisi minimit, ja tuskin niitäkään ilman velvoitetta. joten sopimus on saatava. Missä vaiheessa kaupunki huomioi eron, joudunko maksamaan suuret päivähoitomaksut siihen saakka, kunnes ero on selvä, vai miten toimii.. Muutoinkin haluaisin lisää tietoa koko prosessista..

Kommentit (6)

koska eroatte saat yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään, ja uuteen asuntoosi(muutat varmaan vuokralle) asumistukea. Voit saada opiskelijana opiskelija-asunnon, itselleni järjestyi Hoasilta erotilanteessa nopeasti perheasunto.

Me jouduttiin myös avaamaan molemmille omat pankkitilit. Aiemmin oli yhteistili. Ja lastenvalvoja auttaa huoltajuusasioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Teillä on varmasti ihan normaali vaihe parisuhteessa menossa (tunteiden väljähtyminen, oman elämän pohtiminen jne.) ja heti olette heittämässä pyyhkettä kehään? Ajatelkaa nyt edes lapsianne ja heidän vuokseen edes yritätte saada asioita paremmalle tolalle. Miehesi on ihan itse vastuussa omista tunteistaan, samoin sinä. Ja tunteet voi muuttaa, kun muuttaa ensin ajatuksia. Jos nyt eroatte, teette elämänne suurimman virheen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat