Vierailija

Esim. pullaa/keksiä, karkkia, jädeä, alkoholipitoisia juomia??

Otatteko aina kylässä kahvin kanssa jotain herkkua jos sitä on vaan tarjolla?

Sivut

Kommentit (45)

pullaa/keksiä/kakkua syön vain jos on kertakaikkiaan sellainen tilanne ettei ole mahdollisuutta kohteliaasti kieltäytyä. En pidä, en ollenkaan.

Jätskiä syön ehkä n. kolmen viikon välein. Karkkia harvemmin.

Suolaiset herkut uppoaa paremmin, sipsejä voisin syödä pussillisen kertalaakista, josta syystä en niitä osta ollenkaan.

Alkoholia sitten taas juon mielestäni liikaa. Pieniä eriä, lasillinen viikolla (ei joka päivä) ja viikonloppuna useampi annos. Tyhmä tapa, koska mihinkään humalaan en juo. Energiaa ja muuta terveydelle haitallista kertyy kuitenkin liikaa.

:( Väliin tuntuu että on morkkiksia näistä herkutteluista jotka kyllä yleensä pysyy aisoissa tyyliin kaks pientä pullaa tuossa yks päivä ja tänään n. 2dl pakettijäätelöä. Joskus menee kyllä överiksikin, mutta tyytyväinen olen että pääsin karkista eroon, se on aina ollu semmonen kompastuskivi ja vielä suurempi morkkiksen aihe...

Alkoholia en juo ku imetän ja muutenki sitä menee aika harvakseltaan. Ja kyllä mun mielestä alkoholiki on herkku, tuleehan siitä ihan turhia kaloreita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä joka päivä menee jotain herkkua. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Olen yrittänyt pitää herkkupäivää 1-2 krt viikossa mutta ei itsekuri riitä. Lähinnä menee karkkia tai jätskiä, töissä myös pullaa.

Mitat 167 cm / 58 kg. Harrastan hikiliikuntaa 4-5 krt viikossa, sillä paino pysyy kurissa. (etenkin juoksulenkkien ansioista)

Viiniä en laske herkuksi. Sitä menee n. 3-4 kertaa viikossa pari lasia.

Aiemmin meni herkkuja melkein joka päivä. Mut ei yleensä mitään mielettömiä määriä.

Vieraillesani yleensä syön mitä tarjotaan, mut joskus kieltäydyn.

Jotain mihin lisätty sokeria. Alkoholipitoisia juomia juon todella harvoin.

Se voi olla myös esim. jogurtti, hunjaa teen sekaan, hilloa puuron sekaan.

Pullaa syön Jouluna ja laskiaisena, niin ja kylässä jos on tarjolla.

Keksiä lähinnä kylässä ja tietenkin jos itwse tarjoan keksiä kylä vieraille. Karkkipäivä on lapsilla kerran viikossa ja silloin pummin parit karkit lapsilta.

Jätskiä syödään joskus ehkä kerran kuussa, talvella harvemmin.

vedetään pullapitko kerralla tai levy suklaata?

Minä olen aina vannonut terveen järjen ja kohtuusyömisen nimeen. Kaikkea kohtuudella ja sopivan kokoisia annoksia. Rasvaisia ja sokerisia herkkuja siis vain hyvin vähän kerralla, kasviksia vaikka iso kasa.

Itse syön vähän kaikkea, lihaa, kalaa, kanaa, kasviksia, viljatuotteita...ja "herkkuja". Meillä tehdään ruokia kaikista mahdollisista raaka-aineista ja eri kulttuuritaustoista vaihtelevasti. Ruuan kylkeen otetaan usein lasi viiniä, kahvin kanssa otan melkein aina jotain makeaa jne. Mutta se viinipullon korkki oikeasti menee kiinni sen lasillisen jälkeen ja makeaa voin ottaa vaikkapa yhden keksin tai pari palaa suklaata kerralla...

En ole ikinä miettinyt syömisiäni, syön sitä mitä tekee mieli. Mutta onneksi minun tekee mieli vähän kaikenlaista, ei vain pullaa ja shipsiä niin, että se "terveellinen ruoka" olisi jotain, mitä pitää änkeä väkisin "suosituksia" tuijottaen. Ja kun syö juuri sen verran kun on nälkä, pysyy kulutus ja energian saanti itsestään tasapainossa, eikä liho.

T: 163/50 ja jokapäivä herkkua

Jäätelöä vähintäänkin. Usein karkkia tai jotain leivonnaista myös.

Yleensä otan kahvipöydässä tarjolla olevaa herkkua.

Alkoholipitoisia juomia tai suolaisia, rasvaisia herkkuja en juo enkä syö.

ainakin salmiakkia on saatava! Ja mikropopcornia(painonvartijoiden;)) 3-4krt/vko, olen niin addiktoitunut em. että molempia on oltava aina kaapissa :/ Leivon/paistan lettuja/pannaria ainakin kerran viikossa. Pizzaa/sipsejä syödään viikottain.

Kylässä maistan joka laatua kahvipöydässä, paitsi jos piirakoissa tms. näkyy olevan sieniä, jos en huomaa ja otan palan niin syön senkin vaikken tykkää :)

Normaalipainoinen olen ja imetän, mutta samoin söin ennen raskautta ja raskauden ajan.

Tapani on vaan erittäinb huono. Taidan siis korvata osan energiantarpeestani herkuilla. Terveellinen ruoka olisi paljon parempi vaihtoehto, mutta ei tietysti niin hyvä...

Mulla ainakin meni imetysaikana ihan hirveästi kaikkea hyvää! Eikä ne mihinkään jääneet, vaan vauvat olivat niin kovia syömään, että kroppa huusi energiaa. Ihan jatkuvasti.

Mun mielestä imettäjien, varsinkin täysimettäjien, pitää antaa itselleen herkuttelut aika pitkälle anteeksi. :) Tietysti järjen rajoissa pitää pysyä, ja jos itse alkaa levitä kuin pullataikina, niin ei se hyvästä ole. Mutta mä muistan elävästi sen jatkuvan näläntunteen ja väsymyksen, mikä imettäessä oli, enkä soimaa itseäni yhtään sen aikaisista herkutteluistani!

34

Syyksi paljastui sarkooma. :( Todellakin lääkärikäynnin paikka.

Lainaus:

Paino on tippunut 30 kg reilussa vuodessa ihan itsekseen, ja tippuu edelleen. Taitaa olla lääkärikäynnin paikka.. :(

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat