Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lapsia on 2 (eri isät) 1. syntyi avioliitossa 2. nykyiselle avomiehelleni. Nyt haluan erota avomiehestäni (käy vieraissa). Olen umpikujassa. Minulla on työpaikka ja säännölliset tulot, ei omaisuutta juurikaan. Asunto on avomiehen eli kun lähden niin muutan vuokralle. Joudun varmasti ottamaan lainaa reilusti, sillä kaikki on ns. miehen nimissä (minä olen hoitanut juoksevat menot, hän omaisuuden haalimisen). Haluan muuttaa eri paikkakunnalle lapset mahdollisesti mukanani (kuopuksen isä väkivaltainen, mutta saanee tapaamisoikeuden).

Mistä hakea henkistä terapiatukea itselleni ja lapsilleni?

Mitä avustuksia voin saada?

Uskon saavan työpaikan helposti uudeltakin paikkakunnalta?

Mitä esivalmisteluita minun kannattaa tehdä, ennen kuin

kerron avomiehelleni ratkaisustani (en ole siis puhunut vielä)?

Kokemuksista ja selviytymistarinoista olisin kiitollinen.

Kommentit (1)

En suosittele lainaa ottamaan, vaikka säännölliset tulot oliskin. Suosittelen, että uudessa kodissa aloitatte vaatimattomasti. Sängyt, vaatekaapit ja muut saa suht edullisesti ja hyvälaatuisina myös käytettyinä. Sitten pikkuhiljaa kotiuduttuanne voit alkaa miettiä kodin sisustamista uusiksi. Velalla en alkaisi sohvia tuossa kohdin ostaa.

Oikeusaputoimisto voinee auttaa. Jos siltä tuntuu, menkää turvakotiin.

Vierailija:

Lainaus:

Lapsia on 2 (eri isät) 1. syntyi avioliitossa 2. nykyiselle avomiehelleni. Nyt haluan erota avomiehestäni (käy vieraissa). Olen umpikujassa. Minulla on työpaikka ja säännölliset tulot, ei omaisuutta juurikaan. Asunto on avomiehen eli kun lähden niin muutan vuokralle. Joudun varmasti ottamaan lainaa reilusti, sillä kaikki on ns. miehen nimissä (minä olen hoitanut juoksevat menot, hän omaisuuden haalimisen). Haluan muuttaa eri paikkakunnalle lapset mahdollisesti mukanani (kuopuksen isä väkivaltainen, mutta saanee tapaamisoikeuden).

Mistä hakea henkistä terapiatukea itselleni ja lapsilleni?

Mitä avustuksia voin saada?

Uskon saavan työpaikan helposti uudeltakin paikkakunnalta?

Mitä esivalmisteluita minun kannattaa tehdä, ennen kuin

kerron avomiehelleni ratkaisustani (en ole siis puhunut vielä)?

Kokemuksista ja selviytymistarinoista olisin kiitollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat