Vierailija

Tokaisi toisen lapsemme kummi tänään, kun raskaus on jo loppusuoralla.

Kyllä harmitti moinen kommentti todella paljon, varsinkin kun tiedän että tyttö on tulossa.

Meitä se ei haittaa niin ei sen pitäis muidenkaan persettä kutitella :/

Kommentit (11)

syntyvä lapsi ei olisikaan yhtä rakas kun on jonkun mielestä " väärää" sukupuolta. Tuntuu se pahalta jos joku ns. mitätöi oman lapseni arvon, oli sukupuoli mikä vaan. Musta se on loukkaavaa.

Itsellänikin on kokemuksia ihan samasta. Esikoinen oli tyttö, ja kun toista odotin, sain useasta suusta kuulla että, " toivottavasti se on nyt poika"

Vaikka itse toivoin myös poikaa, tytön jälkeen, tuntui se silti kurjalta kun toiset toivoivat puolestani. Tuli ehkä jonkinlaisia " suorittamispaineita" .

No, poika saatiin, mikä oli ihanaa, mutta toinen tyttö olisi ollut ihan yhtä arvokas ja rakas. Oma lapsi on kuitenkin aina oma, ja jo sen takia rakas, ihan sama kumpaa sukupuolta on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ehkä kummille ei itse tytöt ole mikään kammotus vaan kenties kyse oli sellaisesta toivomuksesta, että saisitte nyt vaihteeksi toisen, niin sittenpähän teillä olisi molemmat sukupuolet? Eikö se olisi myös mukavaa?

Ei niistä kannata välittää. Meideän esikoinen on tyttö ja kuopus poika. Typerät kommentit on lähinnä niitä, että on se ihanaa kun olette saaneet molempia. Jopa neuvolan täti sanoi että on se isä nyt onnellinen kun sai pojan, kyllä ne isät aina sen pojan haluaa :O! Siis huh! Ihan yhtä onnellinen mies on siitä tytöstäkin ja yhtä iloinen olisi ollut toisesta tytöstä. Niin pitkään " tehtiin" kumpaakin näistä lapsista ettei sukupuolella todellakaan ole mitään merkitystä. Onnellisia ollaan siitä että heidät ollaan saatu ja vielä ovat terveitä ja kaikki muutenkin hyvin. Mutta ihmiset eivät aina ymmärrä sitä mitä laukovat, eivätkä tosiaan välttämättä sitä niin pahalla tarkoita miltä se kuuliasta tuntuu.

Ymmärrän kyllä tunteesi... Kahden pojan äitinä olen lopen kyllästynyt " No vieläkö te sitä tyttöä aiotte yrittää vääntää" -kommentteihin, samoin kuulemaan toista (!) poikaa odottavien äitien kauhukuvaelmia siitä, miten HIRVEÄN hankalaa elämä kahden pojan kanssa tulee olemaan. Jos toinen lapsi olisi ollut/tulisi olemaan tyttö, olisi elämä kuulemma niin paljon helpompaa...

meillä taas on päinvastainen kokemus, eli meillä on molemmat tyttö sekä poika ja me taas kuullaan sellaisia kommentteja että " nythän teidän ei enää tarvitse tehdä lapsia kun on jo molemmat" ei se tuokaan kivalta kuulosta.

Mulla ois varmaan lipsahtanut sammakko. Jotain " toivottavasti teille ei tule ollenkaan lapsia tuolla asenteella" tms.

Onnea pikkuprinsessoista!

Nuo tuollaiset on juuri niitä ajattelemattomien ihmisten puolihuolimattomia hyvääpäivääkirvesvartta-tokaisuja, joita heitellään kepeästi keskusteluun ilman ajatuksen häivääkään...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat