Vierailija

joka on kolmen tai useamman inssin jälkeen tullut raskaaksi IVF:n avulla, eikä siis ole koskaan ennen sitä ollut raskaana? Monennellako hoidolla (IVF tai PAS) raskauduit? Olitteko selittämättömiä vai oliko vika löytynyt? Uskoitko viimeiseen asti, että kyllä tässä vielä onnistutaan vai olitteko jo menettämeet toivonne ja uskonne?

Olisin todella kiitollinen, jos joku jaksaisi vastata!

t. pohjattomassa suossa rämpivä

Sivut

Kommentit (23)

Mies kunnossa, minulla erittäin paha endo. Oikea munasarja johtimineen poistettu ja vasen johdin täysin tukkeessa. Toista ei yrityksistä huolimatta saatu. Lopetettiin, kun täytin 40, tehköön lapsia nuoremmat ja terveemmät. Jos mies haluaa lisää lapsia, menee tekijä vaihtoon ;-)

valitettavasti onnistumiskokemuksia ei (vielä) ole, mutta pakko vaan jaksaa uskoa! Ei tätä muuten jaksaisi! Meillä kolmas inssi tulossa, ja epäilen ettei siitä apua, kun ei kerran edellisistäkään... sitten siirrytään IVF:ään.

Tietääköhän kukaan millä hoidoilla selittämättömästi lapsettomat yleensä onnistuvat Tai moniko hoidoilla raskaaksi tulee? Ihan siis faktoja, lukuja?

t.8

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mut olin hoidoissa julkisella puolella , ja kolme ivf hoitoa tehtiin sit menin yksityiselle puolelle ja tärppäsi heti, en tiedä miksi se onnistui heti? tuuriako vai onko heille paremmat systeemit

meillä esikoinen menehtyi kun syntyi rv 22 ja hänen jälkeen saimme luomusti yhden lapsen. Sisarusta ei alkanut kuulua, tehtiin 2 inssia tuloksetta. Heti ensimmäisestä ivf hoidosta tärppäsi. Nyt meillä kaksi ihanaa lasta, jos mahdollista niin näiden vastoinkäymisten jälkeen " vieläkin" rakkaampia. Tsemppiä ap! Vaikka nyt tuntuu että ole syvällä suossa, niin sieltäkin voi nousta. Et tiedä millaisessa elämäntilanteessa olet esim 2 vuoden kuluttua...

Meistä ei kummastakaan löytynyt vikaa. Kahdessa ekassa meni kummassakin lähes vuosi ennen kuin tärppäsi. Että en ihan helposti raskautunut. Mainittakoon että tämän luomun jälkeen testien mukaan munasolu ei irronnut kertaakaan ilman clomeja. Clomikuurien aikan kyllä mutta sitä ei pystynyt selittämään miksi ei hedelmöittynyt. Lääkäri sanoi että on pari kertaa saattanut olla vain tosi hyvä tuuri että on onnistunut.

Felicitaksen sivuilla on hyvää tietoa onnistumisprosenteista. Muistaakseni siellä oli näin että pariskunnat joilla on takana useampi yrityskerta 80-90% saa lapsen. Ivf/icsi onnistumisprosentti yrityskertaa kohden on 33%, Passissa 28%. Tarkoittaisiko se että keskimäärin 3-4 siirtoa tuottaa tuloksen?

Tiedän useita tapauksia, joissa on lopetettu stressaaminen mutta raskaus ei silti ole alkanut! Tosi kivaa syyllistämistä tuon stressin syyksi asian laittaminen! Niin kuin ei muutenkin olisi tarpeeksi kurja olo... :(

t.8

Kolmen tuloksettoman inssin jälkeen tulin raskaaksi ivf-jonossa. Luulenpa, että " pää" jollain lailla rentoutui, sillä uskon järeämpien hoitojen tuovan varmemmin tulosta.

Ystäväpariskunnalle kävi samoin kahden inssin jälkeen.

Toivon sydämestäni, että teilläkin tärppää. Mieluummin ennemmin kuin myöhemmin!

neljä inssiä ja ensimmäisestä IVF:stä plussa. Olin jo ehtinyt luovuttaa tuon IVF:n kanssa. Luulin siis koko ajan, että en ole raskaana, koska mulla oli niin kovia menkkamaisia kipuja. Kuukautiset ei sitten alkaneetkaan ja tein elämäni ensimmäisen plussan.

Tsemppiä ap:lle!

että lääkärini ja oman kokemukseni mukaan se stressin vaikutus hoidon onnistumiseen on vähäinen. Eli älä siitä stressistä stressaa, vaikka vaikeaahan se on...

mikä on todennäköisyys onnistua hoidoissa ylipäänsä eli vain yksittäisessä hoidossa. Eli jos yhdessä IVF:ssä 30%, niin mikä on todennäköisyys ylipäänsä että sillä hoidoilla raskaus saadaan alkuun tai siis monellako prosentilla sekään ei tuo tulosta? Onkohan tästä tutkimuksia?

Vai erosiko jokina asia niin että olisi voinut vaikuttaa? Oliko esim ilmapiiri rentoutuneempi? Uskotteko muuten, että ajatuksilla ja asenteella voi olla vaikutusta raskautumiseen?

mut kunnallisella puolella oli eri lääkäreitä ja jotenkin yksityisellä hoidossa ajateltiin meitä, kysyttiin mielipiteitä ja olimme ns. asiakkaita emme potilaita. Kaikki tehtiin samalla lailla , paitsi alkioita viljeltiin pidenpään , en tiedä kai se auttoi. olen niin onnellinen vaikka suuri rahamäärä paloi. Olin itsekin rennompi , halusin rahalle vastinetta

Pikkuhäikkää molemmissa. En todellakaan aina uskonut onnistumiseen, mutta ajattelin vaan sitkeästi, että tämä tie käydään loppuun ja onni tulee tavalla tai toisella. tsemppiä suohon, kyllä sieltä noustaan. Ja useimmiten vauvan kanssa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat