Seuraa 

Nimimerkki: Siiri72

La: 5.2.2008

Asuinpaikka: Helsinki

Siviilisääty: Naimisissa

Synnytyssairaala: Kätilöopisto

Muut lapset: -

Ikä:34

Hoidot: 11/03 eka IVF, Felicitas, ei tulosta. 04/04 ICSI (Felicitas) ja 06/05 ICSI (NKL) näistä keskeytyneet keskenmenot. 11/06 ICSI ¿ nega (NKL). Hoitojakso 05/07 ICSI (Felicitas) toi kolmannen plussan ja vielä tuplana.

Nimimerkki: Nonna-80

La: 20.02.2008.

Asuinpaikka: Helsinki

Siviilisääty: Naimisissa vuodesta 2005, mies-78

Synnytyssairaala: Kätilöopisto

Ikä:27

Hoidot: Yritys alkoi 10/2003, eka raskaus 10/2004, josta keskeytynyt km 12/2004 rv 14. 3/2006 ensikäynnille KOS:iin, tutkimusten jälkeen PCOS -diagnoosi ja Clomit 9 kk:ksi. Yksi kemiallinen raskaus tuloksena. Vuoden 2007 alussa siirtyminen Väestöliittoon, eka inssi 1.5.2007 (negaa), toinen 30.5.2007 ja plussaa

Nimimerkki: -Auris-

La: 26.2.2008

Asuinpaikka: Etelä-Pohjanmaa

Synnytyssairaala: SEKS

Muut lapset: Tyttö -02

Ikä: 32

Hoidot: Kakkosprojekti alkoi n. 06/04 Clomifenilla. AVA:lla eka IUI 08/06 (nega), 1.IVF 11/06 (tuores.nega). 1.PAS 02/07 (km rv6) 2.PAS 06/07 josta siis PLUSSA! Kaiken taustalla siis PCO.

Nimimerkki: miikuli

La: 13.02.2008

Asuinpaikka: häme

Synnytyssairaala:tays

Ikä:30

Hoidot: terot ja clomit 2005->, eka iui (clomit ja pregnyl) syksyllä -06 negaa, toka hormoniavusteinen (clomit, menopur, pregnyl) iui 1/07, josta + ja keskeytynyt km rvko 11+4, 3. hormoniavusteinen iui 5/07, josta plussa ja kaksosraskaus. Toinen pienistä luovutti rvkolla 6+. Tähän raskauteen tueksi luget ja asa.

Nimimerkki: Nasuliinu

La: 8.2.2008

Asuinpaikka: Pirkanmaa

Synnytyssairaala:Tays

Muut lapset: poika -04

Ikä:28

Hoidot: 1 pas-yritys, alkio ei selvinnyt sulatuksesta. 2 tuloksetonta ivf:ää, kolmannessa ivf:ssä kahden alkion siirto joista yksi onnellisesti mukana:)

Nimimerkki: Huiskuttaja

Asuinpaikka: Uusimaa

Ikä: 29

La: 9.2.2008

Siviilisääty: avoliitto

Synnytyssairaala: NKL

Muut lapset: esikoista odotellaan..

Hoidot: takana luomuilua, inssejä, IVF+ICSI PASseineen, lopulta plussa PASsista, blastokystiviljelyn jälkeen. Kaksi laitettiin, joista toinen kasvaa mahassa.

Nimimerkki: Naapanderi

La: 6.2.2008

Asuinpaikka: Kymenlaakso

Siviilisääty: naimisissa

Synnytyssairaala: Kymenlaakson keskussairaala

Ikä: 32

Hoidot: Yritystä vuodesta 2000. 4 x IUI v.2002, 1. IVF 09/2002, 2. IVF 05/2003, 3 x PAS syksyn 2003 ja kevään 2004 aikana, 3. IVF 09/2004, 4. IVF 05/2005, 4. PAS 12/2005, vuosi 2006 meni ilman hoitoja, 5. IVF 05/2007 ja siitä elämäni ensimmäinen plussa ja tuplat tulossa.

Kommentit (16)

Täällä voidaan paksusti aina vaan! : ) Tänään päätin, että vaikka omat farkut vielä menee, niin ei ole PAKKO sietää sitä kiristystä, kun mammahousujakin on.. Vetäisin siis jalkaan mammafarkut ja tuntuupa ne oudolta! ihanaa, kun mahaa ei kiristä, mutta muuten ihan outoa kun se kangas tulee mahan päälle, ja yleensä on tottunut enempi sellaisiin lantiomallihousuihin.. Mutta kai se sit tästä.

Yhdet mammafarkut ja verkkarit ostin jo joitain viikkoja sitten, mutta onneksi kaveri toi omia mammahousujaan lainaan monta kappaletta, kun kuuli raskaudestani. Kun menee noihin uusiin paitoihin, tukisukkiin ja alusvaatteisiin sitä rahaa kuitenkin.. Jännittää myös kuinka tuon talvitakin kanssa sit käy. Pitääkö tosiaan ostaa uusi takki vain muutaman kuukauden vuoksi..

Neuvolassa käytiin toissa päivänä ja kaikki hyvin. Juniorin syke huiteli 148-152. Mittasi sen mun kohdunpohjankin jo, oli 16cm rvko 15+6. Kaveri, joka sai pari päivää sitten vauvan sanoi, että häneltä mitattiin vasta joskus 20 viikon jälkeen ja hänellä se oli silloin 18cm.. no, heillepä syntyikin sitten suloinen pienen pieni tyttö. Itsellä on ihan poikaolo, 100%!!! Olen hankkinut vauvan vaatteitakin jo sillä silmällä, että poika tulee. Rakenneultra on sitten 10.9. Voi kunpa sukupuoli varmistuisi silloin! Mites te muut, haluatteko tietää sukupuolen sitten rakenneultrassa, jos on näkyvillä? Itselleni on toki ihan sama kumpi tulee, mutta jännä kuinka se varmuus pojasta on ollut jo pitkään.

Nonna: kuule täällä jännitetään raskauden sujumista myöskin aina vaan, joten et ole yksin pelkojesi kanssa. Kolmesta vauvanalusta kaksi ei ole jaksanut, ja niistäkin toinen km tässä nykyisessä raskaudessa.. Jospa se sitten helpottaisi, kun alkaa niitä liikkeitä tuntemaan.

Kaikki yöjuoksijat: Sama homma! illalla alkaa pissatus vähän väliä, ja öisin pitää käydä 2-4 kertaa.. Vaikka työpaikan menetys raskauden vuoksi kirpaiseekin, niin tässä suhteessa työttömänä olo ei ole ollenkaan hassumpaa. eipähän tarvii nousta aamuisin puolipökerryksissä töihin.. Teen kyllä pätkiä ja sijaisuuksia, kun on tarjolla, mutta nyt on ollut hiljaisempaa. Pienellä kylällä " kaikki" työnantajat jo tietävät raskaudestani, joten uskon sen myös vaikuttavan asiaan. aiemmin on ollut töitä jopa valikoimiseen asti..

Onneksi löydän tekemistä kyllä päiviksikin, joten aika ei ole käynyt vielä pitkäksi. Rahatilanne tosin alkaa jossain vaiheessa kostautua..

Voikaa hyvin ja kirjoitellaan taas! : )

miikuli 16+1

Onnea Aurikselle hienoista ultranäkymistä!

Huhhuh tätä hellettä, sais jo mun puolesta riittää - ja sit kohta valitan kun on kylmää ja pimeää;) Mut oikeesti, ottaa tosiaan voimille työnteko tällä kelillä.

Neuvolassa tänään ja kaikki ihan ok, sydänäänetkin sain kuulla ekaa kertaa ja voih, ihanaahan se! Painoa kylläkin tullut ihan liikaa - nyt tarttee oikeesti alkaa liikkumaankin kun jo pystyy. Mulla kun oli se kuukauden kausi että teki mieli vaan nukkua ja syödä ranskalaisia tai hampurilaisia;)

Seuraava etappi on maanantain lapsivesipunktio, johon en ollenkaan mielelläni menisi mutta kait se on lähes välttämätöntä niiden kell-vasta-aineiden selvittämiseksi, toivottavasti niitä ei sikiöltä löytyisi. Ekassa raskaudessa niistä ei ollut ongelmia mutta kaikkihan on taas mahollista..

Nyt kuiteskin hyvillä mielin kun tietää että pikku sydän siellä pompottelee. Aina ne huolet vaan hiipii mieleen kun oli jo ultrasta aikaa. No suht pianhan me päästään jo pikku potkuista nauttimaan, sitten ehkä voi hiukan rauhallisemmin mielin jatkaa odotusta :)

Nasuliinu 14+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voimia odotukseen! Koetahan vaan jaksaa, ja nauttia oireettomuudesta. Parempi sekin, kuin se, että ihan alvariinsa sais olla pää pöntössä... Vaikka kyllä mä sun huolen ymmärrän, varsinkin km:n ollessa taustalla.

Aika ihmeellistä, ettei sulla oo seuraavaa neuvolaa sovittuna valmiiksi. Miksihän ei? Mä kävin eka neuvolassa 10+0 ja tänään meen tokan kerran, tänään on viikkoja 14+0. Eli 4 viikon välein käyn tässä alussa. Tänään saan sitten taas seuraavan ajan valmiiksi.

Liikkeistä. Mä tunsin eilen eka kerran ihan selkeästi masukin potkuja, vasemmalla alamahalla. Esikoisesta tunsin liikkeet joskus rv18 paikkeilla, että muutamaa viikkoa ennemmin tunsin nyt. Se on kyllä aika hieno tunne.

Mutta. Nyt ei kai ihmeempää. Palaaan kertomaan neuvolakuulumiset, jahka kerkeän.

Mukavaa alkavaa syksyä kaikille!

-Auris- 14+0

Tänään siis käytiin miehen kanssa kauan odotetussa np-ultrassa. Kaikki oli ok. Niskaturvotusta oli 1.4mm ja seerumiseulassa ei myöskään mitään poikkeavaa.

Masussa köllötteli yksi pieni asukas, jolla pieni sydän sykki ja joka oli jo " ihan ihmisen näköinen" pienine käsineen ja jalkoineen. Pää-perämitta oli 57mm, vastaten viikkoja. La siis pysyy 26.2.2008.

Pidemmittä puheitta, onnellisena Auris 11+6

Ja kiitos, kun olit pinonnut meidät erikseen ja elokuulle! Tällainen tosi pöllö kun olen, niin en ymmärtänyt mitä tarkoitit, kun sanoit ettet onnistunut linkittämään edellistä tähän ketjuun? : )

Sulla tänään np, huisin jännittävää! Onkos kaikki muut jo käyneet np:n? en nyt äkkiseltään muista.. Itsellä tässä jännitys kasvaa mahan kanssa kilpaa, sillä seuraava neuvola on vasta kuun lopulla ja sinne asti tarttis jännitellä kuuluuko niitä sydänääniä enää. Ei mitään järjellistä syytä pelätä moista, mutta en vaan voi tälle hermoilulle mitään. Äitiyspkl on syyskuun puolella, ja silloin katsotaan sitten toi vauvan rakenne. Sitten olen keksinyt sellaisenkin jutun, että kun oikein jännitän, niin tulee syötyä paljon enemmän ja paino nousee, niin ei voi sanoa johtuuko nousu vauvasta vai syömisestä.

Mutta nyt täytyy yrittää lähteä vähän lenkillekin. Meni viikko helteiden takia sisätiloissa, kun ulosmeno alkoi heti ahdistamaan. Ihanaa kun ilma raikastui!

Mitkäs muitten pöllökäisten voinnit on?

Miikuli 13+5

Olo ollut raskauden alusta asti hyvä. Ainoa miinus tällä hetkellä on ummetus :-(. Myös noita häpyluu- ja nivuskipuja on ajoittain ja öisin saa käydä pissalla entistä useammin.

Maha on alkanut kivasti pyöristymään ja naisvaltaisella työpaikalla tämähän ei ole jäänyt huomaamatta. Tällä viikolla yks sun toinen on kysellyt, että onko teille vauva tulossa. Mitä sitä sitten kieltämäänkään...! Ihana seurata kasvavaa kumpua :-)! Yhdet uudet housut tosin vasta olen uskaltanut ostaa kun syksyisemmät vaatteet eivät mene päälle. Edelleen on ihan utopistinen fiilis, että tuleeko meille oikeasti vauvoja!

Neuvolassa kävin viimeksi perjantaina, jolloin oli rv 16+2. Sydänäänet löytyivät heti kummaltakin. Edellisellä kerralla kesti paljon pidempään. Kyllä taas pääsi helpotuksen huokaus, että kaverit siellä ovat tallessa ja sykkeet oli 140 pintaan. Sokerirasituskoe on edessä joskus rv 28 koska bmi on yli 26....

Seuraava etappi on rakenneultra 18.9. Silloin taitaa olla 19+6. Sitä odotellessa...!

Hyviä vointeja kaikille!

Naapanderi

vaikka olen tainnut aikaisemminkin muutaman kerran kirjoitella:

Viimeistä viikkoa ollaan lomalla, ensi viikolla pitäisi sitten takaisin töihin ja kertomaan esimiehille raskaudesta. Meille on siis myös tulossa kaksoset ja katselin, että täällä olisi muitakin kaksostenodottajia. RV on 14+6 tänään, olo on muuten ihan ok, mutta mulla on välillä todella kipeät nivuset ja tuo häpyluukipu.

Tässä tarkempi esittelyni:

Nimimerkki: Jouluomppu

La: 6.2.2008

Asuinpaikka: Tampere

Synnytyssairaala: TAYS

Ikä:32

Hoidot: Diagnoosi PCOS. Takana lukuisia Clomi/Terolut kiertoja, joista yksi keskenmeno rv 8 vuonna 2003. Hoidot Tays:ssa, kolme inssiä ja nyt kolmannesta ivf-yrityksestä tulossa siis tuplat.

..mutta en osannut linkittää edellistä ketjua tähän uuteen. Löytyyhän se tuolta alempaa kuitenkin.

Mitäs porukalle kuuluu? Laitoin meidät kaikki tuohon alkuun yhteen " pinoon" , 7kpl meitä jo on, jos oikein laskin!

ON: Huomenna on se kauan odotettu np-ultra. Palaan kertoilemaan kuulumiset sitten huomenna.

Lomaterveisin: Auris 10+5

(Meni vahingossa eka omaksi aloitukseksi tämä teksti...)

Kävin siis tänään tokassa neuvolassa. Sain vastauksen eilisestä sokerirastuskokeesta. Ja... sama diagnoosi kuin eka raskaudessa: raskausdiabetes. Kaikki arvot olivat yli viiterajojen. Sain kotiin veransokerimittarin ja seurantaa varten vihon. Ylipainoa mulla ei oo, että liekö tuo PCO osasyynä siihen että näin kroppa oireilee raskausaikana. No, sen kanssa voi elää, nyt vaan ollaan sitten sokerittomalla dietillä.

Muuten oli kaikki ok. Painoa oli nyt tullut eka kerran lisää, eli lähtöpainoon noin +1kg. Verenpaine oli ok, hb 140, kun se eka kerralla oli vaan 117 (liekö niukka näyte). Toki oon eka neuvolasta saakka syönyt Multi-tabs Raskaus -monivitamiinia. Vauvan sydänäänet kuului myös, syke 140-150 luokkaa.

Oli mukava käynti, esikoinen 5v oli mulla mukana, tykkäs käydä. Ajattelin ottaa tytön mukaan sitten rakenneultraankin, jahka syksy ja tämä raskaus sinne asti etenee.

Mutta, eipä kait taas muuta. Kuulumisiin!

Auris 14+0

Hei vaan kaikille!

Hienosti näyttää Helmipöllöillä odotus sujuvan, peloista huolimatta!

Täällä vietettiin 10 pv mökillä, mutta päätimme tulla kotia aikaisemmin kun keli muuttui syksyisen sateiseksi, ei viitsinyt enää olla mökissä sisällä ilman sähköä ja jääkaappia.

Oma napa: Meillä oli toka neuvola pari viikkoa sitten ja sydänäänet kuuluivat hienosti molemmilla. Seuraavaksi rakenneultra 11.9 ja neuvola 13.9. Maha on kasvanut ja pelko aina täälläkin hiipii persauksiin, vihlovaa kipua tuntuu vatsassa ja nivuset sekä sivuvatsalihakset satunnaisesti ovat kipeinä. Pahoinvointi ja väsymys ovat hieman helpottaneet, mutta eivät poistuneet kokonaan. Eli raskaus Toivon ja Unelman osalta sujuu normaalisti. Vessassa saa öisin juosta jopa 3-4 kertaa, mikä ei näin lomalla haittaa, mutta miten sitten ensi viikolla kun työt taas alkaa....

Oikein hyviä vointeja kaikille Helmipöllöille, palataan!

T:Siiri 17+0

Kiitos Auris kun aloitit uuden otsikon & pinon elokuulle! Täällä tosissaan aloitettiin vasta nyt kesäloma ja kiirettä pitää. Perjantaina häivymme ns. sivstyksen ulkopuollelle pariksi viikoksi. Pääsen merenrannalle kasvattamaan masua.

Hienoa, että kaikki porskuttaa paksusti eteenpäin ja ketjuun on tullut yksi kaksosten odottaja lisää...

Oma napa: Meillä oli eilen toinen neuvolakäynti ja painoa oli tullut melkein kolme kiloa lisää, no eihän se mikään ihme ole kun ei mitään liikkumista ole jaksanut harrastaa. Ja tää helle turvottaa vielä... Seli seli...;-) Mutta se mikä oli ihaninta niin Toivon ja Unelman sydänäänet kuuluivat joten kaikki ok. IHANAA! Nyt sitten odotellaan rakenneultraa syyskuussa, jotta taas saadaan varmuus, että kaikki on hyvin.

Onneksi nyt enää pelkotiloja esiintyy harvemmin ja on piristymistä myös huomattavissa, vai johtuuko vain lomasta.

T:Siiri 15+1

Aika hiljainen on tää meidän pino... Hyvä että silti vähän on elonmerkkejäkin;)

ON: Huomenna olis toka neuvola. Ajattelin ottaa 5v esikon mukaan kuuntelemaan sydänääniä. Huomenna saan myös kuulla tän päiväisen sokerirasituskokeen tuloksen. Mun kun piti käydä jo näin aikaisessa vaiheessa, kun eka raskaudessa oli sokerit koholla.

Kaikenkaikkiaan on ihana päästä taas kuulemaan masukin ääniä... Vaikka... jouduin viime viikolla käydä päivystyksessä kovien vatsakipujen takia, ne alkoi ylämahalta, eikä missään vaiheessa olleet kohdunseudussa. Toki päivystävä kirurgi laittoi mut kuitenkin gynen konsultaatioon, tän moninaisen gynen-puolen historian takia... Ja, masukilla oli kaikki hyvin! Vatsakivut johtuivat mitä ilmeisemmin vatsataudista, koska n.12h kuluttua kipujen alkamisesta oksensin runsaasti, yhteensä 3 kertaa. Ripulia ei ollut missään vaiheessa.

Oireita ei onneksi kauheesti oo. Joku muukin kertoi hyppäävänsä yöllä pissalla. Mut pissahätä herättää keskimäärin 3h välein - mahtaa kroppa valmistaa mua vauvan yösyötöille... Ja muutenkin, on pakko syödä vähintään 3h välein jotain, ettei tuu huono olo. Muita ihmeellisiä oireita ei oo - muistaakseni.

Äitiyspakkasuksen olen ajatellut kakkoselle ootta, vaikkakin esikolta on kaikki tallessa. On silti kiva saada jotain uuttakin. Vaunut oon jo kattellut (niitä esikolta ei oo tallessa), siis minkä mallin haluan. Oon päätynyt Gessleinin Swing Fin - malliin. On nätti ja näppärä ja menee tosi pieneen tilaan *nimimerkillä kävin testaamassa jo lastetarvikeliikkeessä, että mahtuvat automme takaluukkuun* Vielä en siis ole niitä ostanut. Jos sitten joskus rakenneultran jälkeen.

Mutta, eipä kait tässä mitään ihmeempää muuta. Sämpylätaikina odottaa tuolla leipojaansa. Kuulumisiin!

-Auris- 13+6

Kaikki hyvin. Siinä kai ne tärkeimmät :)

No ei vaan...pelästyttivät mut taas oikein kunnolla, kun aamulla menin

neuvolaan ja neuvolalääkäri ei saanut sydänääniä kuulumaan, vaikka th

ne kaksi viikkoa sitten sai ihan helposti. Se kyllä yritti aika korkealta.

Mentiin neuvolan jälkeen suoraan niskapoimu-ultraan vähän ristiriitaisin tuntein. Odotushuoneessa

olin ihan kauhusta kankeana. Viime kerta oli niin tuoreena vielä muistissa, etten halunnut edes istua samalla penkillä missä viimeksi. Ajattelin, siinä olevan jotain pahaa karmaa.

Ultraan päästiin ihan ajallaan ja kätilö vaikutti tosi asialliselta. Jotenkin tuntui itsestä kauhean kauan kestävän itse sikiön katsomiseen pääsy kun ensin katsottiin kohdunsuut yms.

Odottaminen kuitenkin kannatti.

Nallekarkki viuhtoi tuhatta ja sataa menemään, pui nyrkkiä ja istui

lotusasennossa (selvä yhdistelmä siis taek-won-doa harrastavaa isää ja

joogaavaa äitiä :) ). Välillä vedeltiin kyykkyhyppyä ja otettiin

tirsaa kun piti niskapoimuturvotusta mitata. Pituutta oli noin 6,2 cm

päästä peppuun (se oli koko ajan vähän huonossa asennossa) ja vastasi

viikkoja 13 tasan (tänään 12+6). LA pysyi samana ja niskaturvotuksesta

sain vaan tiedon, että se on sallituissa rajoissa.

Tuntuu jotenkin epätodelliselta, kun taas yksi merkkipaalu ohitettu.

Näin pitkälle ei olla koskaan ennen päästy. Tuleeko musta oikeesti

äiti? Olo on niin onnellinen, et voisin mennä pihalle huutamaan sitä.

Ehken kuitenkaan tee sitä.

Nyt vaan rauhassa etiäpäin.

Nonna

Sitä jotenkin on muka niin kiire, ettei ehdi istua koneelle kirjoittelemaan kovin usein. Mutta kiva lukea, että kaikilla tuntuu peloista huolimatta menevän melko kivasti.

Auriksella sitten raskausdiabetes nyt jo todettuna. suhtaudut siihen ihailtavan rauhallisen kuuloisesti. Ilmeisesti tuttua jo esikoisen odotuksen ajoilta. Vähän seurantaahan se vaatii ja ruokavalion kanssa pientä tarkkuutta. Tsemppiä sulla sen kanssa.

Täällä menee myöskin Helmipöllömäisen mukavasti. ;) Pahoinvointi alkaa hiljalleen helpottumaan ja muutenkin olo paranamaan. Töissä väsymys ja rasitus tuntuu paljon tavallista helpommin. Ei vaan jaksa kuten aiemmin. Siitä jo pomolle juttelinkin, lupasi yrittää työvuoroilla vaikuttaa asiaan. Kiire ja pitkät päivät ei oikein sovi raskauden kanssa. Muuten kyllä olo on hyvä. Välillä toki miettii, onko kaikki ok. Toisaalta on taas varsin luottavainen.

Mitä vessassa ramppaamiseen tulee, illalla saa käydä koko ajan vessassa. Yöllä tulee herättyä yleensä x2. Yllättävän hyvin sitä kuitenkin nukahtaa uudelleen. Uutena juttuna se, että aamun lehden kolahtaessa postiluukusta, herään lähes joka kerta.

Joko olette siirtyneet mammavaatteisiin? Mulla mahtuu vielä viimeiset vanhat farkut niukin naukin jalkaan. Odottelemassa on yhdet ystävältä saadut sammarit ja yhdet ostetut farkut. Löysin tosi kivat farkut, jotka vielä istuvat päällä, Exit-kaupasta. Maksoivat vain 16.95 alennettuna. Ne on ensimmäiset housut mitkä oikeasti istuu päällä. Suurin osa mammahousuista on kyllä aika hirveitä.. Onko muilla vinkkejä, mistä olette löytäneet kivoja vaatteita kohtuu hinnalla?

Joko olette töissä kertoneet/jääneet kiinni raskausuutisestanne? Mä kerroin käytännön syistä pomoille. Muiden kohdallla olen ajatellut katsoa, kauanko menee ennenkuin huomaavat. Aika mielenkiintoista. Kukaan ei ole vielä huomannut. Tai sitten eivät uskalla kysyä, jos olisinkin vaan lihonnut.. =)

Terkut pöllöille,

Huiskis 16+4

Miten tää voikin olla näin kamalaa tää odottaminen? Pahoinvointi antoi selkeitä viestejä siitä, et kaikki on hyvin, mut nyt kun se loppui ja rauta-arvotkin saatiin kohdilleen ja päänsäryt ehtyi, mitä jäi? No pelko persauksiin tietty. Vanha KM-pelko sieltä nostelee jälleen päätään.

Mulla sama kuin monella muullakin täällä, eli maha on mennyt jotenkin takapakkia. Ja kun liikkeitä en esikoisen odottajana tunne vielä (tai en osaa tunnistaa ja erottaa noista muista murinoista ja pörinöistä), ei oikein ole mitään konkreettista mihin pohjata ajatusta, että on raskaana. Rintojakaan ei enää arista kuin satunnaisesti. Kaikki alkuviikkojen kohdun kiinnikkeiden venymiskivutkin on hellittäneet. Kai nyt aina silloin tällöin jossain nippaa..

Saattaa kuulostaa hullulta, kun eihän tästä ole kun 2 viikkoa kun käytiin niskapoimu-ultrassa ja kätilö väitti, et kaikki on superhyvin. Viime torstaina sitten otin ja kaaduin pyörällä. Lensin tietty tangon yli suoraan mahalleni, kuinkas muutenkaan ja nyt sekin aiheuttaa pelkoja. Tuppaa tulemaan noi liikkeiden odottelut ja kaikenlaiset epämiellyttävät ajatukset uniinkin ja nukun tosi rauhattomasti.

Galluppeihin; vessassa olen aina käynyt kerran yössä. Nyt käyn keskimäärin kaksi kertaa. Tosin toisen kerran vessaan nousu tapahtuu noin 30 min ennen herätyskellon sointia, joten en yleensäkään viitsi enää palata sänkyyn sen jälkeen vaan jään hoitamaan esim. kotihommia.

Tavaroista sitten sen verran, että rakas äitini livautti suustaan viime viikonloppuna mökillä ollessamme, että vintissä saattaa olla jonkun verran mun ja veljen vanhoja vauvavaatteita...no niitä oli sitten 3 äitiyspakkauslaatikollista. Makuupussit ja muut aivan priimakunnossa. Mun ei siis tartte äitiyspakkauksen lisäksi varmastikaan ostaa mitään muuta. Harsovaipatkin löytyy kuulemma äidin komerosta edelleen, samoin pinnasängyn lakanat. Reunasuojukset ja patjat ja peitot kun ostan, niin siinä kaikki. Mökillä olleen vanhan (jo äitini käyttämän) pinnasängyn isä ja mies lupas kunnostaa mökkikäyttöön. Se on kivasti sellainen venytettävä malli, eli menee muutaman vuoden siellä, kunhan ostaa sellaisen patjan missä on kasvunvaraa. Vaunuistahan olikin jo puhetta...ne tilataan sitten jouluntienoilla...JOS...

Synnytyspeloista viis, mä pelkään odottamista. Täytyy varmaan tänään soittaa neuvolaan (en ole käynyt kuukauteen ja uutta aikaa ei ole edes sovittu). Ehkä sydänäänten kuuntelu auttais asiaa. Nyt kun ei tartte mennä sen venäläislääkärin luo niitä kuuntelemaan, saattaa olla, että ne kuuluiskin. On sekin ihme, et terkkari saa ne kuulumaan 10+5, mut lääkäri ei 12+6 millään.

Valivalivalivali...

Nonna ja Nallekarkki (14+6, huomenna poksuu taas, HUI!)

Äkkiä nyt viestiä, kun oltiin jo pudottu seuraavalle sivulle! ;) Olin tuossa itsekin vähän sukuloimassa ja samalla tuli pidettyä vähän nettitaukoa.. ihan hyvää sekin tekee. Ja edes jonkun verran uusia ajatuksia, ettei vaan pörrää koko ajan oman navan ympärillä ja mieti mikä kaikki voi mennä vinoon. Sen verran kyllä annoin huolilleni periksi, että kävin yksityisellä muutama pvä sitten tarkistamassa ultrassa, että pieni on vielä elossa.

On ollut sellaisia pyörtymisoloja, jotka johtuu kait VS:n laskusta tai alhaisesta verenpaineesta. Niin tai näin, niin on nuo pari viime viikkoa helteineen olleet aika rankkoja. Sisällä vaan ilmastoidussa talossa on pitänyt kökkiä. Yhtenä viileempänä päivänä kävin shoppailemassa ja unohdin syödä, niin johan oli taas vaikeuksia ja rytmihäiriöitä pitkään. Vielä seuraava päivä meni ihan " hötteessä" . Ensi viikolla on neuvola ja loppuviikosta omat sydäntutkimukset (lievä sydänvika tausta). Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että minun omat verenkiertohäiriöt tai pyörtyilyt ei todennäköisesti ole vauvalle vaarallisia, mutta kyllä sitä pelkää silti..

Joka tapauksessa olen vähän innostunut kuitenkin ostelemaan jo jotakin vauvan tarvikkeita, ja rattaatkin saatiin jo kavereilta! Äitiysvaatteita on täytynyt alkaa hommaamaan myöskin. Kamalan hintasia tollaset äitiysalusvaatteet! kääks. Onneksi tuubeja, paitoja yms. saa kohtuuhinnalla esim H&M:sta. Ostin Beluasta neuleen syksyä ajatellen, niin voi hirvitys niitä hintoja.. Täytyy vaan toivoa, että niille on sitten kanssa käyttöä. Reilu viikko sitten pumpsahti maha esiin oikein kunnolla. Nyt viimestään ei ole kenellekään epäselvää mikä on homman nimi. Ihmiset kyselee koska on laskettu aika, niin aika noloa myöntää, että vasta helmikuulla.... : )

Jännä homma, että oikeastaan ainoa raskausoire on ollut tuo nälän ilmaantuminen n.rvko 12 tienoilla. Jos on vaan kotona eikä ole mitään mikä veis ajatuksia kamalasti pois, niin kyllä on kova nälkä 2-3h välein. Paino nousee rakettimaisesti, mutta otetaan niitä kiloja sitten joskus pois... Lisäks mä hengästyn ihan pienestäkin aika kovasti. Rinnat ja maha on kasvaneet, mutta pahoinvointia ei sitten onneksi kummemmin ilmaantunut.

Mitenkäs teillä muilla sujuu?? Onko teillä siviilissä ketään kenen kanssa odotella yhdessä? mulla vain yks kaveri raskaana, ja silläkin tällä viikolla laskettu aika.

mukavaa hämärän hyssyä pilvisestä hämeestä kaikille! mikuli 15+3

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat