Vierailija

Tilanne tämä, 7-vuotias iso-sisko kinusi keväällä mp3-soitinta, lupasin syksyllä palkaksi pikku-siskon vahtimisesta. Mutta mitä pojalle???

Kommentit (20)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tytär keväällä halusi soittimen, halusin et hän voisi tehdä jotain asian eteen. Joten sovimme et hän auttaa minua kesällä pikkuhommissa ja minä maksan hänelle palkkaa soittimen verran... Tyhmää varmaan maksaa pikkuhommista, mut ajattelin asian tehdä näin. ap

Vahtimisaika on ollut vähän aikaa päivittäin kun laitan ruokaa tai siivoan. Heitä ei ole pakotettu siihen, ottavat mielellään pikku-siskon hiekkalaatikolle mukaan ja mä näen heidät koko ajan ikkunasta. Ja asutaan maalaistalossa, keskellä ei mitään. Niin asiat ovat enn

enkin toiminut et isommat vahtivat pienempiään.... AP

Lainaus:

pikkusisko, isosisko,isoveli, vahtimisasia yms ovat yhdyssanoja

enkä usko että suomen kielessä on sanaa vahtimisasia.

Tämä parjaamani " kielipoliisi" unohti myös laittaa yhden välilyönnin sanan " isoveli" eteen :P

En tajua miksi sisaruksille pitäisi antaa yhdessä leikkimisestä mitään palkkaa. Kohta et saa heitä leikkimään yhdessä ollenkaan ilman lahjomista. ja nälkä kasvaa syödessä tunnetusti.. Ostatko ensi vuonna tietokoneen palkaksi?

Ok. No minusta tuosta vahtimisesta ei tarvitsisi palkita alkuunkaan, mutta jos olet tytölle jo palkkion luvannut, niin pitäähän toisellekin olla.

Voisko poikakin tykätä MP3-soittimesta? Jotain harrastusvälineitä ehkä?

pienemmistä. Itse olet kuitenkin lähellä mutta isoveli tuntee itsensä tärkeäksi kun saa ottaa vähän vastuuta eli: leikkiä pikkusiskon kanssa. Minusta sinä ap toimit oikein hienosti!

ja mitä sitten palkaksi: herkuttelu iltäpäivä? elokuviin kahdestaan?

Lainaus:

pikkusisko, isosisko,isoveli, vahtimisasia yms ovat yhdyssanoja

enkä usko että suomen kielessä on sanaa vahtimisasia.

Ja tämäkö on hyvää suomen kieltä? :-O Ensinnäkin lause alkaa aina isolla kirjaimella. Toisinnakin lyhenne yms. kaipaa pistettä peräänsä. Ja kolmanneksikin että-sanan eteen tulee pilkku. Pilkkua tarvitaan myös uuden lauseen eteen - esimerkiksi, jos otsikkosi lause ja viestikentän lauseesi olivat samaa virkettä, olisi enkä-sanan eteen kuulunut laittaa pilkku (tai vaihtoehtoisesti piste ja iso kirjain, jos olit tarkoittanut ne eri virkkeiksi).

Ja lopuksi vielä ap:lle, että oletko kysynyt pojaltasi, mitä hän itse toivoisi? En ehkä mainostaisi, että kyselet asiaa maksaaksesi hänelle jotain pikkusiskon vahtimisesta, vaan ylipäänsä. Esinettä mukavampi voisi olla kahdestaan vietetty aika jossain :) Yleensä kun sisarusten kanssa joutuu jakamaan kaiken, myös huomion.

Mitä se tarkoittaa tässä tapauksesssa, pitkäkin aika kerrallaan?

Mp3-soitin isosiskolle on aika paljon, sikäli kun ymmärrän oikein tämän vahtimis-asian. Et voi ensinnäkään antaa tuon ikäisille vastuullista vahtimista juuri ollenkaan. Ja siksi toisekseen isompien sisarusten kuuluu huolehtia pienemmistä ilman palkkiota, ollaan samaa perhettä katsos..

Ei meillä ole koskaan palkittu tuollaisesta " vahtimisesta" , eipä olis käynty pienessä mielessäkään! Vai maksatkos palkaa myös miehelle jos hän katsoo lapsia hetken?

Nykyään toki maksan esikoiselle jos hän suostuu hoitamaan pikkusisaruksiaan, mutta tytöllä onkin ikää jo 18v ja hän sitten todellakin HOITAA sisarukset ilman kenenkään muun valvontaa/vastuuta!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat