Seuraa 

Taiteilenpa uuden pinon loppukuuksi. Tässä edellinen: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10832713&p=6&tmod...

-piias-

Sivut

Kommentit (26)

Harmaata ja sateista näköjään tänäänkin. Tänään alkaa srk-kerhot, esikoinen menee 5 vuotiaiden kerhoon, joka on klo 13-16. Ihan kiva, ettei heti maanantaina ole hoppuaamu, varsinkin kun pojalla on sunnuntai-iltaisin sähly isin kanssa. Saa nukkua pitkään.

Viikonloppuna juhlittiin mummoani, joka täytti 85v. Juhlat pidettiin pienellä porukalla hoitokodissa ja ihanan pienessä huoneessa. Ja meidän muksut ainoat pikkuiset.. Kyllä hieman tuskanhikeä pukkasi ;) Lauantaina ystäväni sai esikoistyttären ja eilen serkkuni esikoistyttärellä oli ristiäiset ja vanhemmat oli vihitty samassa tilaisuudessa. Varmasti ollut liikuttava tilaisuus :)

Ilona seisoo yhä pitempään ilman tukea ja jalat tutisee siihen malliin, että yksi askel olisi kiva ottaa. Puolikkaan otti, kun lauantaina oikein " käskytettiin" ja hauskaa neidillä oli. Isompien leikit kiinnostaa yhä enempi ja muutenkin on taas tytöstä tullut isomman oloinen. Sanoja ei selviä tulee, yksi tunnistettavissa oleva tarkoitus on " kaa" (kii-kaa), joka tarkoittaa olkkarissa olevaa heppakiikkua.

Esikko heräsi, aamupalaa antamaan. Mukavaa viikonalkua! -piias- ja lapsoset rakkaat

No nyt on meilläkin otettu ensimmäiset askeleet! EIlen yhtäkkiä typykkä keksi tämän ihanuuden. Tämä aamu on ollut kyllä aika hiljaista kävelyn suhteen, mutta eilen käveli pitkiä pätkiä. Varsinkin jos äiti yrittää mennä laittamaan kävelyyn niin tyttö alkaa vain halailla =)

Taisi sitten taas tulla ylimääräinen menoerä =( eilen ihmettelinkun kuivausrumpu reilu pari tuntia on jo kuivatellut pyykkiä ja mies meni katsomaan niin pyykit oli ihan kiehuvan kuumia ja edelleen kosteita, siinä meinasi kädet palaa. TÄnään mies puhdisti ja katsoi koneen ja kokeillaan nyt sitä vielä, vähän vaan hirvittaa että mitäs jos se leimahtaa vaikka???

Pihla tekee poskihammasta. ALhaalla on edelleen vain kaksi, ylhäällä sentään 4, mutta nyt tosiaan lykkää ylhäälle poskihammasta.

eipäs täällä taas sen kummempia. Hyvää sunnuntaita kaikille!

tuisku ja pihla

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tasan vuosi sitten oli valtavan vatsan laskettu aika. Tulosta ei tosin vielä syntynyt, sain nyyttiä odotella vielä 13 päivää :D Odottavan aika on pitkä. Ensi viikolla on tarkoitus mennä nuuskimaan ystäväni vauvaa ja muistelemaan, että meillä oli noin vuosi sitten aivan yhtä pieni melkein.. Voi huokaus.

Ilona seisoo yhä enenevissä määrin topakasti ilman tukea. Eilen otti yhden askeleen pesukoneelta minua päin, vaikka virallisesti se oli kyllä vaan jalan siirto ;) Hirvee touhu päällä koko ajan ja kiukkuamaan on oppinut! Heittäytyy mahalleen, huutaa ja sätkii. Hihii.

Tulkaa muutkin vielä vauvailemaan, toki minä ainakin haluan jatkaa taaperoissakin!!! -piias- ja Ilona 11,5kk

Ilona otti tänään perhekerhossa ekat askeleensa (2 kpl)! Siellä oli pari samanikäistä neitiä, jotka jo kävelivät, niin tuli Ilonalla kiire perään :)

-piias-

Täällä ollaan flunssan kourissa. Tosiaan viimeisiä vauva-hetkiä vietellään! Haikeaksi vetää. Olen viime aikoina nähnyt outoja unia, mm. että tein raskaustestin ja siinä oli kolme punaista viivaa!!! eikös niissä yleensä ole kaksi,hehheh ;) Muutenkin paljon vauva ja raskaus-unia..hassua.

Mies sanoi, että eilen illalla Joonas otti kaksi askelta,kun otti kaukosäätimen kahdella kädellä ja huomaamatta köpötti pari askelta ja sitten tumpsahti pepulleen :D Taitaa olla vain ajankysymysmilloin lähtee kunnolla kävelemään. Esikoinen lähti 11kk ja keskimmäinen 1v1vko ikäisenä kävelemään, että mielenkiinnolla odottelen milloin tämä tapahtuu Joonaksen kohdalla!

Juuri mietin että nyt syksyllä onkin taas paljon synttäreitä ja sitten tuleekin joulu ja joululahjojen hankinnat. Pitäisi varmaan jotain haalia jo nyt, eikä sitten viimeisillä päivillä.

Herranjestas!! Muistin tuosta frodon gallubista,että Joonaksellahan on kohta neuvola. Kun muistais mikä päivä!! Nyt on mentävä tarkistamaan päivä ja haettava maitopullo pojalle...vinkuu tuossa jaloissa jo väsyneenä.

*tiitiäinen ja ipanat*

Juuri varasin meille 1v neuvola-ajan kahden viikon päähän. Aika on tosiaan mennyt ihan huomaamatta sitten alun 6kk vaikeuksien. Nyt ei ole muita murheita pikkumiehellä kuin hampaiden puhkeaminen... on edelleen melkoista kitinää. Ja nyt ovat sitten tulossa molemmat yläkulmahampaat.

Meillä lapset aloittaneet osa-aikaisina hoidossa, ja hienosti ovat viihtyneet. Ensimmäisenä päivänä ei kuopukselle ollut kelvannut ruoka/maito, mutta seuraavana päivänä jo hienosti. Ja nyt on esikoisen hoidon aloittamista mukavampi jättää lapset hoitoon kun ovat samassa paikassa ja isompi osaisi heti kertoa jos olisi päivällä tapahtunut jotain. Ei silti kyllä luotan hoitajaamme, mutta kuitenkin kun pienempi ei vielä puhu. Tai olen muutaman kerran äittän pongannut ;)

Kestovaippailu on nykyään meillä lähes joka päiväistä nykyään, vain yöksi laitetaan kertakäyttöinen. Ihana, kun hoitajammekin suostui tähän käytäntöön. Vaipanvaihto on kyllä silti yhtä taistelua - samoin vaatteiden vaihto. Maltan tuskin odottaa että tulee talvi ja saa pukea villahaalaria yms. Tuo villahaalari vain pitäisi kutoa valmiiksi, ei kyllä edisty tässä koneella istuessa ;). Omaan kovan tarpeen kutoa jotain ja joka päivä - on niin rentouttavaa! Jotkut pitävät ihan mummomaisena, mutta mitäpä tuosta. Nyt on menossa perinteisten villasukkien teon ohella uusia kokeiluja. Joululahjoja pitää työstää.

Gallupeista: nyt varmaan unohdankin jotain, mutta snoopyko se kyseli yksV kuvauksesta. Ollaan menossa, oltiin ½v kuvassakin. Esikoisen aikana kuvattiin myös ½v ja 1v (samoin minusta aikanaan). Ja pitäähän se nähdä onko lainkaan lapset oman näköisiä samoihin aikoihin. Tämä pikkumies selvästi enempi minun näköiseni. Esikoistyttö taas isänsä näköinen - jännä! Vaatteet löysin ihan h&m:ltä, laitetaan beiget samettihousut ja valkoinen pitkähihainen paitapusero + vaalea ruudullinen slipoveri. Kenkiä en ajatellut laittaa lainkaan, taikka jos huutiksesta satun löytämään halvalla niin sitten ehkä. Pitäisi vielä varata aika tuohon kuvaan. Menee lokakuulle joka tapauksessa. Synttäreitä vietämme syyskuun vikana lauantaina. Lahja on jo ostettu, mutta nyt pitäisi keksiä ideoita noille kyseleville sukulaisille.

Taaperopuolella ajattelin myöskin jatkaa kirjoittelua. Seuraavaksi varmaan tavataankin siellä, vaikka meillä on vielä ½kk siihen maagiseen 1v ikään, taidetaan olla niitä viimeisiä syyskeijuja :).

mukavav syksyinen ilma tuolla ulkona,nyt poika jatkaa uniaan parvekkeella.meillä kauheasti yritystä kävelyn suhteen,mutta muutamat askeleet on vaan otettu.neljä hammasta pilkottaa suussa.yhtään ei olla sairasteltu,pientä nuhaa on ollut vaan mutta sekin mennyt nopeasti ohi.

nyt pojassa huomaa että on niin äiteen perään,välillä tuntuu että poika on ihan kirjaimellisesti lahkeessa kiinni.muutama sana tulee:vauva,mamma,pappa ja kakka.äiti-sanaon jäänyt,yhessä vaiheessa sanoi sen.

ens kuussa vietetään synttäreitä,meille varmaan tulee reilu 20 ihmistä.tarvii vähän kutsua eri aikaan ihmisiä,kun kämppä ei niin hirveän iso ole.onneksi uutta asuntoa ruvetaa etsimään ennen kuin on tulevan vauvan laskettu aika.

mutta nyt kokkaamaan.

terkuin äityliini-81 ja mukulat

Lahjasta ei havaintoa.. En raukka edes muista, mitä keskimmäinen sai meiltä 1v lahjaksi!!! Esikoinen sai taaperokärryn. Itse olen saanut kummiltani täyttäessäni 1v-6v aina yhden nimikoidun ja päivämäärätyn chippendale (kirjoitetaanhan se noin?!)-kahvilusikan, sitä perinnettä aion jatkaa omalle kummitytölleni..

1-vuotiskuvassa emme käytä. Kuvat räpsitään omalla kameralla.

-piias-

ISOT ONNITTELUT kaikille raskautuneille, joita on jo melkoisesti! Tahtoo kanssa... =)

Viimeistä taaperokuukautta viedään. Miten aika voikin kulua näin nopeasti?! Vastahan sain Rasmuksen ensimmäistä kertaa syliini synnärillä.

Aiotteko muuten järjestää syyskeijuillenne isot synttärijuhlat? Meillä on vielä vähän mietinnässä, ketkä kaikki kutsutaan, mutta pelkästään mun ja miehen perheistä ja kummeista tulee kyllä jo aikamoinen määrä vieraita. Nyt pitäisi ryhdistäytyä ja laittaa kotia kuntoon hyvissä ajoin ennen synttäreitä. Rasmukselle laitettiin joku aika sitten oma huone meidän työhuoneesta ja sen jäljiltä meillä on siellä täällä työhuoneeseen kuulunutta tavaraa, jolle ei ole vielä löytynyt uutta paikkaa.

Rasmus on perjantaista lähtien ajoittain seissyt muutamia sekunteja ilman tukea. Taaperokärrystäkin poika innostui viimein tällä viikolla ja nyt mennäänkin sitten jatkuvasti ja vauhdilla olohuoneen päästä päähän. Mahdottoman suloisen näköistä!

Tällaista tällä kertaa. Nyt täytyy päästää mies koneelle tekemään ylitöitä.

R & R

Nyt tulen vastaamaan galluppiin.. elikäs.. meillä on ollut tapana ostaa 1v lahjaksi ns.juhlavaatteet, jotka sitten on laitettu valokuvaukseen. Eli myös käytetään kuvissa, ja tällä kertaa myös isommat lapset mukaan. Vaatteiden lisäksi on joku pieni lelu ostettu, mutta nyt ei ole siitä vielä tietoa.. Nätin vaatteen jo ostin, ja sekin on sellainen, että sitä voi sitten pitää ihan arki käytössäkin. Kauheata kun ajatteleekin että meidän vauva täyttää 9 päivän päästä vuoden! Kääk!! Tuntuu että vastahan tuo potkiskeli masussa...hmm.. Ja nyt hän vilistää pitkin huoneita, ja tutkii kaikkea mahdollista. =)

Juu, mie myös mielellään jatkaisin kirjoittelua ja muidenkin kuulumisten lukemista tuolla taapero puolella..

Täällä sataa vettä aivan kauheasti, on satanut koko päivän, ilma on todella ankea.. mutta eipä nyt muuta. Täytynnee lähteä ruokkimaan perhettä =)

terv. snoopy & Riina

Täällä ei mitään isompaa, kuopus kävelee ympäriinsä ja yrittää kiivetä joka paikkaan *puuh* Parhaillaan tyhjentää pyykkitelinettä lattialle...

Synttärit ovat viikon päästä lauantaina, virallisena päivänä, ja leipominen pitää alkaa jo alkuviikosta, kun mies joutuu loppuviikosta olemaan poissa.

Masulle kuuluu hyvää, kävin ultrassa ja vauva voi hyvin. Raskaus oli pikkuisen luultua pidemmällä ja la onkin 23.2.

Lauantai on melkoinen hulinapäivä, ensin olen imetyskurssilla, josta pitäisi valmistua tukihenkilöksi (toivon, että tänään tekemäni koe menee läpi) ja heti perään suoraan ystäväni häihin. Eilen kävin kaupungilla shoppaamassa vähän lämpimämpää vaatetta, minulla kun on juhla-asussa vain toppi. Tytöille pitää myös katsoa pitkähihaiset paidat.

Porenn, sähköjänikset ja Pikkukulta rv 14+5

että nyt meilläkin on sitten otettu ekat askeleet! Ihanaa, huomenna tulee 11 kk.

Taisi Eelis itsekin yllättyä askeleistaan...Oli niin kiire isoveljen perään! =)

Täällähän ihan TUOKSUU vauvoilta ;) Sydämelliset onnentoivotukset kaikille odottajille!!! Porenn ja Neronja ja rantsu oikeen erikseen, kiskokaa nyt mutkin mukaan *anelee* ;)

meidän syyskeiju (1.9) ei vielä kävele, muuta kuin tukia pitkin, mutta katoaa kyllä konttimalla jo nopeaan näkyvistä :) Muutamia sanojakin tulee, suurin osa sellaisia, joista ei saa kukaan muu selvää :DD

Olen lähdössä tasan viikon päästä töihin, mies jää kotiin hoitovapaalle. Minä toivon tietysti, että mahdollisimman pian " joutuisin" ilmoittamaan pomolle, että mitenkäs olis, kun pitäis jäädä äitiyslomalle ;))

Mukavaa syksynjatkoa teille kaikille, keijukaisille ja äideille!

Hönttä ja murut

Harmittaa, kun ei ole taas vähään aikaan tullut käytyä edes lukemassa täällä. Tämän pinon kahlasin nopeasti läpi (kotihommia pitäis tehdä, kun oon ihan yksin kotona, Jasmin päikkäreillä ulkona). Synttärihulinaa on nyt tässä porukassa. Mekin juhlittiin Jasminin synttäreitä viime viikonloppuna. Ihmeellistä miten tuo vuoden täyttäminen tuntuu muuttavan lasta. Tai siis just siihen aikaan Jasu alkoi tuntua paljon isommalta tytöltä kuin aiemmin. Tuntuu, että sillä on paljon enemmän omaa ajatusmaailmaa, omaa huumoria jne. Vaikea selittää :-).

Ja liikunnastahan meidän neiti on innostunut aivan valtavasti. Mähän aiemmin täällä kerroinkin, että Jasmin lähti kunnolla ryömimään vasta 10,5 kk ikäisenä (sitä ennen lähinnä vain peruutteli). Parin viikon päästä siitä innostui kävelytyksestä aivan valtavasti ja pian aloin tehdä sitä, etten välillä pitänyt neidistä kiinni ollenkaan ja ihan se itse käveli vaikka kuinka paljon. Mutta ongelma oli se, ettei Jasu osannut pyllähtää, kun tasapaino meni, vaan alkoi kaatua suorin vartaloin selälleen. Eli vahtia sai ihan koko ajan, jos jaloillaan oli ja paljolti oli myös sitä, että aikuisen sormesta piti kiinni, kun käveli. Eli tosi työlästä aikaa oli. Ja kun neidillä oli todellakin ihan valtava vimma kävelyyn. Ja puita pitkin kävely ei kiinnostanut tippaakaan.

No, kävely meni koko ajan parempaan ja varmempaan suuntaan, mutta pyllähtää ei osannut. 1-vuotis synttäreillään käveli jo tosi paljon, oikein esitteli taitojaan, mutta minä tai joku muu aikuinen kulki edelleen koko ajan perässä, ihan varmuuden vuoksi. Juuri noihin aikoihin, kun täytti 1 v. innostui selvästi monenlaisesta liikkumisesta. Meillä on pojan huoneen lattialla patja ja siellä Jasu aina pyörähteli vaikka millä mallilla. Kiepsahteli istumaan ja siitä mahalleen ja sitten halusi seisomaan (ei ollut vielä kauhean ketterä nousemaan silloin) ja teki heittäytymisiä massulleen ja se oli kauhean hauskaa. Yhtenä päivänä innostui patjalla aivan itse niistä pyllähdysharjoituksista ja voi että sekin oli hauskaa, kun tömpsähti pehmeälle patjalle pyllylleen uudestaan ja uudestaan ;-). Eilen (vasta) ostettiin Jasulle konttauskypärä ja illalla uskalsin jo antaa neidin kävellä ilman, että kuljin koko ajan perässä. Tänään on jo kävellyt tosi paljon ilman, että vahditaan. Ja tänään neiti on näyttänyt, että hän osaa myös kontata :-D. Jasmin ei siis ole koskaan aiemmin kontannut. Pari päivää sitten jo vähän katsoin, että kyllä se osais, kun vaan lähtis ihan kunnolla. Tänään on sit kontannut jo ihan kunnon pätkiä. Mä oon ihan onnessani ja iloinen, kun näkee miten toinen nauttii liikkumisesta. Ja sen kyllä huomaa myös vaippaa vaihtaessa ;-). Taitais noissa kestovaipoissa olla housuvaipat tällä hetkellä parhaimmat. Ei meinaa malttaa olla yhtään selällään, että sais vaipan laitettua (Jasu on viides lapsemme enkä osaa vieläkään laittaa vaippaa sylissä paitsi tietty housuvaipat ;-).

Ja se on muuten minusta tosi hauskaa, kun tosiaan huomaa, että lapsi HALUAA HARJOITELLA. Jasu on nyt ollut innostunut myös poimimaan lattialta tavaroita. Eilen illallakin noukki seisaallaan ollessaan pieniä paperilappusia lattialta. Tiputti saman tien takaisin lattialle ja otti vierestä toisen lappusen, jonka taas tiputti heti takaisin. Eli halusi tosiaankin vain harjoitella :-). Kyllä tuollainen 1-vuotias on sitten aivan syötävän suloinen. Eilen illalla just ajattelin, että voi kun pysyis aina tuollaisena. Ja olen mä kyllä valtavan onnellinen myös siitä, että nyt tuo Jasun perässä kulkeminen näyttää olevan ohi. Siis se sellainen joka askeleella perässä oleminen, ettei vaan kaadu selälleen. Tänään neiti on jo näyttänyt, että pyllähtäminen onnistuu.

Tästä nyt tuli tällainen hehkutusviesti. Johtuu varmaan just siitä, kun viime viikot on olleet niin työläitä tuon kävelyn takia. Aivan kuin olisin päässyt lomalle ;-). Pitäähän sitä tietysti vieläkin seurata silmillään, mutta kuitenkin helpompaa. Kiipeilyä Jasmin ei ole vielä ollenkaan hoksannut, hyvä vaan. Kohta kun se huitelee ympäri taloa vauhdikkaasti, niin sit saa tietysti vahtia, ettei se laita mitään pikkutavaroita tai kyniä suuhunsa tai oo wc-pönttöä tonkimassa tms. Kyllähän sitä vahtimista vielä riittää.

Joku kysyi 1-vuotis kuvassa käytöstä. Käyty on :-). Valokuvaaja yritti sinnikkäästi ensin saada istumakuvia. Minä jo sille sanoin, että vois olla seisomakuvat parempia, kun tämä on niin kova menemään. Viimeinhän se uskoi, että niin täytyy tehdä ja saatiinhan ne kuvat onnistumaan. Harmi vain, että ne hymyt jäi puuttumaan. Muuten kyllä nättejä kuvia. Ei tullut mekkokaan kalliiksi, kun viime keväänä Lindexin alennusmyynnistä ostin vajaalla kolmella eurolla ;-).

Kohtahan me siirrytään tuonne taaperopuolelle. Täytyy sit yrittää olla aktiivisempi. Oikein ihania synttärijuhlia niille, joilla ne vielä on edessä! Ja ihania syyspäiviä kaikille! Tänään onkin ollut ihan kiva päivä (tosin mennyt sisällä), vaikka luvattiin sadetta.

neronja & Jasmin 1v. & masu 19+6 (uskomatonta, huomenna puoliväli. Välillä tulee sellainen olo, että " häh, MINÄKÖ raskaana, ja jo puolessa välissä???" Tässä hulinassa raskaus menee ihan siinä sivussa. Toivottavasti vain maanantain rakenneultrassa kaikki olisi hyvin.)

pääsee taas koneelle.On esikoisen kanssa ollut sellasta käden vääntöä,että HUH!

Eeliksen kanssa kävimme tänään äiti vauva kahvilassa ja ekaks aattelin,et poju voi vähän vierastaa! Päin vastoin siellä se mennä vipelsi kaikkien tykö...Nyt voi sanoa jo,että Eelis kävelee! Se käveli siellä " kerhossa" jo pitkiä matkoja..ja tänään käveli olkkarista keittiöön...*huoh* kai sitä pitää herätä että meidän vauva ei ole enään vauva!

Sanoo muutamia sanoja.Ja yrittää koko aika matkia.

Hyvää viikkoa

Sini ja Eelis 11,5kk

Voi apua niin se aika kiirii!!!

Kävin tänään Iinan kanssa 1v neuvolassa, mitat olivat 8970g (s.3270g) ja 73cm (s.47cm), että melkoisen pikkarainen neiti, joskin isoim meidän lapsista 1v mitoissa. Kaunista käyrää kuulema kasvaa, vaikka keskivertojen alapuolella mennäänkin.

Iina kävelee yhä enemmän ja enemmän, nyt menee jo reippaasti parin metrin matkan, joskus pidemmänkin, riippuu mitä mielenkiintoista on edessä. Myös pylly edellä rappusien laskeutuminen on opittu viimeisen kuukauden sisällä, jipii sille, on nimittäin mökillä rappusia terassin joka nurkalla...

synttäeriden " kunniaksi" saimme neidille jostakin vihreitä matoja nenään eli ihan kunnon nuhan ja yskän, kökkö.

Mulla on vuoden takaiset tapahtumat aika tuoreessa muistissa :) etenkin kun kävin ukin varastosta haalimassa 50-56cm vauvanvaatteita tänne kotiin (koetan saada selville mitäs meillä onkaan ja mitä vielä tarvitaan) ja miten ne voikin vielä tuoksua vauvalle?????? Ihan rintaa ja sydäntä kouristi kun nuuskin niitä ja muistelin millainen pieni nyttynen se neiti vuosi sitten olikaan...Synnytys taitaa olla hieman liiankin tuoreessa muistissa :/

Minjuska ja Iina ylihuomenna tasan 1v ja Manteli 28+2

Täällä vietetty vähän haikeaa päivää ihan siitä syystä, että jos Pekka Poutaa on uskominen, tämä on viimoinen hellepäivä tänä vuonna! Ainakin tiällä Pohjois-Karjalassa.

Hihi. Pari sukulaistätiä kävivät meillä ekaa kertaa tässä talossa. Voi, kyllä ne jaksoivat ihastella ja päivitellä. Aina ovat kyllä olleet tuollaisia ja lisäks hirveen uteliaita. Toinen tokaisi " Ai teille on vauva tulossa!" kun katsoi miun mahaa :D Mie nauroin, et ei kai sentäs, ihan kesäkumpu tää on. Tosiasiassa miulla alkoi menkat eilen, ekat siis, ja olo sen mukainen. Joka paikka turvoksissa, naama näppyjä täysi ja vatsa sekaisin. Sitten päivittelivät, kun imetän vielä. Vielä? Toivat lapsille jäätelökoneen ja meille Mariskoolin. Jäätelökonetta pitää kokeillakin huomenna, nam :)

Keskimmäisellä oli eka muskari tänään. Ihan hyvin sujui. Aluksi sain mennä pois, mutta puolessa välin tuli miut hakemaan ja olin siellä hetken. Kovasti tyttö puhua pulputti sielläkin. Huomenna alkaa vihdoin perhekahvila.

Eilen oli huono päivä fyysisistä syistä. Kävin hammaslääkärissä, eipä siinä mitä, suu oli vaan puuduksissa illan. Menkat alkoivat siis, sitten ien vuoti verta monta tuntia ja kaiken huipuksi miehen kantapää osui miun ukkovarpaaseen niin, että kynnestä lohkesi melkein puolet ja verta tuli! Aiaiai.. Toivotaan, että kynsi kasvaa kunnolla.. Yks reppana vielä nauroi, kun luuli, että kynnestä lohkesi vain murunen.

Nyt muihin töihin. -piias-

Vauva-aika ohi ja minä poden ilmeisesti kroonista vauvakuumetta!

Lääkärillekään ei ole helppo päästä,ehkäisy asioissa. Kohta en vastaa seurauksista ;D Tarkoitus olisi laitattaa käsivarteen kapseli,mutta tätä asiaa olen nyt jonottanut heinäkuusta asti!!! Ensi viikolla olisi aika lääkärille vihdoinkin. Etukäteen jo mietin, että ehkäisyteho kapselissa on 3-5vuotta...ihan hyvä ikäro siis ;) tai sitten hankin sen jälkeen toisenlaisen ehkäisyn...

Joonas on ottanut pari askelta ilman tukea, mutta turvautuu vielä pöydän kulmiin ja penkkeihin tepastellessaan. Hauskaa on myös huomata, että hän nousee seisomaan ilman tukia, mutta ei tohdi kuitenkaan ottaa niitä askelia.

Joonaksella todettiin myös laktoosi-allergia. Alkoi ripuloida n.10 krt päivässä, sekämielettömät itkut ilmavaivoineen.

jahas, nyt kuuluu äiti-kutsu

Tulin pikaisesti kertomaan, että hyvin on alkanut kotiäidin arki jälleen sujumaan! Olen oikein nauttinut taas kotona olosta! =) Niin ja meidän Riina lähti kävelemään kunnolla pari viikkoa sitten!! Voi että se on suloisen näköistä kun toinen töpöttää mennä eteenpäin. =)

Gallupin heittäisin vielä, että mitä aioitte ostaa tai olette ostaneet keijuillenne 1v lahjaksi? Ja aioitteko käyttää 1v kuvauksessa? Nyt täytyy lopettaa, mutta tulen itse vastaamaan noihin kysymyksiin tässä piakoin.

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!

Terkuin snoopy kera lasten..

Meidän syyskeiju täytti vuoden lauantaina, joten me heilutellaan teille ja siirrytään taaperopuolelle (no joo, täällä mä roikun silti vähän joka palstalla...heh).

Synttärit meni oikein mukavasti, porukkaa oli talo täysi, kun samalla juhlittiin mun kolmekymppiset (jotka tosin vasta nyt lauantaina). Lapsia oli melkein kymmenen eri ikäistä, joten voitte uskoa, että täällä oli ääntä. Itse olin onneksi lauantaina jo siedettävässä kunnossa, perjantaina vielä leivoin särkylääkkeen voimin.

Huomenna on kuopuksen yksivuotisneuvola, saa nähdä mitkä ovat neidin mitat.

Nähdään taaperopuolella!

Porenn, tyttöset ja Pikkukulta rv 16+3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat