Olen ajatellut tällaista konstia avuksi pahaan jännittämiseeni..

Vierailija

... että jospa kokeilisin vanhaa hyvää konstia ja ottaisin pikku rohkaisuryypyn aina ennen ryhmätöitä tai esittelyjä.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

No, ilmeisesti en voi olla jännittäjä kamalimmasta päästä, koska olen opettajaksi ja esiintymään päätynyt. Mutta muistan kolme ensimmäistä työpäiväänä opettajana: en voinut pitää paperia kädessä, koska kädet tärisivät. Minun oli pakko istua pöydän takana, koska jännityksestäni heikotti.

Jännitys lieveni kerta kerran jälkeen. Ensimmäiset kolme kuukautta kaduin sitä, että olin valinnut opettamisen. Puolen vuoden jälkeen tunsin, että nyt en enää jännitä.

Minulle suurin oivallus oli tuo, mitä kerroin. Kun keskityn vain siihen asiaan ja siihen, mitä haluan muille kertoa - niin minun ei tarvitse miettiä omia mokiani, koska en niitä huomaa enää.

5

Vierailija

tästä lähtien lopetat sen miettimisen, minkänäköinen olet siellä luokan edessä. Jännittäminen tulee siitä, kun mietit, missä pidän käsiäni, mitäköhän nuokin nyt ajattelee jne. Kun olet edessä ja ajattelet vain sitä ASIAA, mistä puhut ja unohdat itsesi, niin et jännitä läheskään niin paljoa.

t. esiintymistaidon ope

Vierailija

Altista itsesi hankalilta tuntuviin tilanteisiin. Aloita tilanteista, joista tunnet selviäväsi suht helposti.

Mikään ongelma ei ole niin suuri, ettei sitä alkoholilla voisi pahentaa!

Vierailija

mä kärsin pahasta jännittämisestä kun palasin äippälomalta koulun penkille. kävin luontaistuotekaupasta hakemassa antitressi pillereitä ja niistä sain apua.myös hyvä neuvo on se,että seuraile opiskelukavereitasi niin huomaat varmasti ettet ole ainoa jännittäjä..se anto mulle ainakin voimia

Vierailija

Et ilmeisesti itse ole kärsinyt jännittämisestä?

Minulla samaa vikaa, hävettää myöntääkin, mutta olen onnistunut välttelemään yläasteen jälkeen joka ikisen esiintymisen kouluissa.. Millon mitäkin on keksitty syyksi miksi en voi pitää esitelmää tai esitellä ryhmätyötä muiden mukana.

Harmittaa tosi paljon, kun tavallaan kuitenkin tykkään olla esillä, mutta pelottaa niin mielettömästi puhuminen yleisön edessä.

Vierailija

pyydä lääkäriltä esim. beetasalpaajia, ne poistavat punastumisen yms jännitysoireet. Mulla ne oli aikanaan tehokkaampia kuin rauhoittava diapam.

Vierailija

Niitä tabujakaan, kun ei tarvitse ottaa kuin tarvittaessa. Ja kun aikansa on mennyt, ettei ole tarvinnut tutista sun muuta, sitä ongelmaa ei enää edes ajattele samanlailla kuin ennen. Joku tilanne voi mennä "huomaamatta" ohi ihan ilman lääkkeitäkin.

Vierailija

ja sitten kun on ollut kuumetta kolme päivä ja neljännen päivän aamuna soittaa aikaa ne vittuilee kun en aikaisemmin tuonut... näin palvelee vain kunnallinen terveyskeskus

Vierailija

Sitten viime vuonna oikeasti otin ryypyn ennen päättäjäisjuhlaa. Tajusin, että asialle on lopultakin tehtävä jotain ja hain lääkkeet. Nyt ei tarvitse miettiä/jännittää tulevia juttuja etukäteen, eikä etenkään rohkaisuryyppyä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat