Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++TOUKOTUHISIJAT pe, la, su+++++++

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

aloitin uuden pinon...

KORALLI: kitos paljon linkeistä! Pitää ruveta tekemään tuollaista käyrää, niin voipi pysyä ajan tasalla paremmin ja seuratakin lämpöjä.

tänään on kp36. Viime kierto kesti tämän 36 päivää¿eli jos samalla tavalla mennään, niin huomenna tulee täti¿ei oo mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen. Lämpöjä oon mitannut vasta viimeiset 5 päivää, ja on ollut joka päivä 36.8 aamulla. ehkä huomenna tai pian alkaa yk4. Olis nyt edes jotain tuntemuksia, muuta kuin palelu¿mutta luulenpa että se on vaan flunssanpoikasta, ehkä.

plutuna: onneksi olkoon plussasta!!! Hirmuisen paljon!!

fatmama: täytyy toivoa, että sun myöhässä oleva täti onkin vauva!! +++++säteitä!

minmax: onnea plussasta! Tarrasukkia mukaan!

No, niin¿jäljellä on vielä muutama toukokuisten peränpitäjä¿. kohta alkaa mulle olla ihan sama tämän kuukauden osalta kuinka käy¿kunhan vaan jotain tapahtuisi, eikä tarvitse odotella koko ajan tapahtuuko jotain vai ei.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Koralli! Ajattelin vähän samaa itsekin. Että tänään (kp16) vois sitten olla dpo 2. Jospa nyt lasken sen niin. Haluan seurata tosiaan sitä luteaalivaihetta, niin siksikin kiinnostaa nuo dpot mietityttää. Viime kierrot on ollut 26 ja 24 päivää, vähän parannusta siihen 22:n päivän kiertoon.

Progesteronikoe tehtiin kp 21/dpo8. Lähetteessä muistaakseni luki, että kp 21-23 välisenä aikana koe olis otettava. Mutta taitaa vaihdella jokaisen oman kierron pituuden mukaan tuo kokeen ajankohta.

Sulla on nyt jännä odotella maanantaita! Hyviä koetuloksia täältä toivotan =).

Ja Seiskaseiskan viestiä lukiessa ajattelin samaa kuin Koralli. Varmistelisin tuota ovisplussaa ;). Plussaonnea!

AnniHelen@

Vierailija

No eikun hommiin vielä sitten! :) On kyllä ollut semmoista kramppailua mahassa tänään, että. Koskaan ei ole menkkaoireita, joten tämä tuo toivoa, varsinkin, kun esikoista odottaessa oli samanlaista yhtenä yönä.

Vierailija

Mä olen nyt lukenut implantaation/kiinnittymisen ja ovulaation oireista ja nehän ovat lähes samankaltaisia! En ollut uskoa lukemaani. Joten hätiköidysti eilen pidin itseäni raskautuneena. Sori. Kiitos teille neuvoista, toitte osaksi tekin maanpinnalle. Minulle ainakin saa suoraan sanoa mielipiteitä jatkossakin, esim. juuri siitä, että miksi ette uskoisi minun olevan raskaana. En siitä pahastu, päinvastoin, se on avuksi!

Ihmetyttäähän se vieläkin, että näin järisyttäviä oireita minulle ovulaatio aiheuttaisi, kun en ole koskaan eläissäni ovulaatiota paljoa noteerannut. Minullahan on ollut synnytyksen jälkeen vasta 2 menkat ja jospa tämä oli nyt vasta ensimmäinen ovulaationi synnytyksen jälkeen ja ehkä sen vuoksi niin voimakas. (Toivottavasti ovu- ja myös PMS-oireeni eivät ole jatkossa tällaisia, minulla ei ole koskaan ollut MITÄÄN menkkoihin viittaavaa oireilua) Mahaan sattui eilen niin, että melkein menin makoilemaan. Mahaan sattuu edelleen vähän, muttei eilisenkaltaista suurta kipua. Lisäksi se tuhrutteluvuoto oli minulle aluksi selvä merkki, että nyt onnasi, mutta kun sitäkin voi olla ovulaation aikana, äsh.

Tämä ovulaatiojuttu on nyt vienyt voiton, sillä tein taas tänään aamupäivällä sen lähes positiivisen/positiivisen (ehkä minimaalisen aavistuksen vaaleampi se testiviiva, kuin kontrolliviiva) ja limat olivat tosi venyviä ja kohdunnupukka korkealla, tosi auki ja vielä pehmeäkin.

Olen tuntenut tuntemuksia mahan vasemmalla puolella, luulenpa, että sieltä lähdetään/on lähdetty liikkeelle.

Lisäksi vielä se huomattava alilämpö, josta heti luin netistäkin ja juuri ennen ovuahan sellainen pudotus voi olla. Lapsi on saatu nukkumaan, joten odottelen tässä, että hra suvaitsee käväistä luonani elokuvan mainoskatkolla! :) Romanttista! Mutta elokuva oli kerinnyt alkaa, kun nukuttamiset oli tehty ja en halua odottaa elokuvan loppuun, se voi olla tunneista tai minuuteista kiinni, että portit sulkeutuvat :)

Toisaalta harmittaa pudota eilisen raskautuneesta olotilasta, mutta toisaalta on hyvä mieli, koska tiedän nyt ovuloivani yleensäkin, se on jo suuri juttu se. Ja nyt kun nuo ovistikut tuntuvat löytävän sen hedelmällisen ajan puuhastella (ovatko sitten oikeassa, se on toinen juttu), niin se auttaa paljon jo asiaa, ei tarvitse sitten jatkossa puuhastella koko kuukautta. Mieluummin sitten vaikka yksi viikko joka päivä. Ihana saada edes jotain suuntaa, että koska ovu on, ihan hakuammuntaa ollut tähän asti ja sen vuoksi puuhailtu kauhean paljon. (Mutta toivottasti nyt ei tämän kierron jälkeen tarvitsekaan puuhailla) On ollut myös mukavaa oppia uutta omasta kehosta, koskaan ennen en ole limoja ja nupukoita tsekkaillut jne.

Minulla tämä kuumeilu on kyllä 10-kertainen ekaan kertaan verrattuna. Ihan pää sekaisin tästä, ajatukset vain tässä asiassa.

Tulipas pitkä selostus, mutta toivottavasti tulee itsekin näillä höpötyksillä autettua samassa tilanteessa olevaa, eihän sitä koskaan tiedä. Pidetäänhän toisemme ajantasalla!

(Missä se mies viipyy....!)

Vierailija

Nyt sitten piinaillaan... Ovis on uskoakseni ollut. Koitan olla testaamatta ennen, kuin 14pv on kulunut, mutta katsotaan nyt, tuossa 4 Aconin 10-testiä odottaa :)

Tässä ehkä liikaa tietoa teille :) mutta voisitteko kertoa, koska uskoisitte minun ovuloineen? (Minä luulisin, että 02.09.?) Auttaisi minua tosi paljon jatkossa, jos tietäisin ovulaatiopäiväni.

-28.08. kp16/25-37 kohdunnupukka alkoi pehmeämään.

-29.08. kp17/25-37 ovistesti nega (Advanced, netistä, tarkkuus 25) Kohdunnupukka pehmeä.

-30.08. kp18/25-37 ovistesti tosi haamu. Kohdunnupukka pehmeä. Puuhaillessamme olin kuiva.

-31.08. kp19/25-37 ovistesti haamu. Viime yönä kuplintaa tms mahassa. Kerran pikkuisen vaaleanruskeaa tuhrutteluvuotoa pöksyissä. Nipistelyä mahassa. Mahdollisesti myös kipeä (tai kireät farkut syynä) Verenmaku suussa jonkin aikaa.

-01.09. kp20/25-37 ovistesti plussa. Mieletöntä kipua/kramppailua mahassa, sattui paljon. Jatkuvaa tunnetta mahassa. Maha tosi turvonnut ja mahdollisesti tavallista enemmän ilmaa. Kohdunnupukka tosi avonainen.

-02.09. kp21/25-37 ovistesti aamulla lähes plussa/plussa (pikkuriikkisen haaleampi, kuin kontrolliviiva) Ovistesti illalla nega. (mutta olin juonut aika paljon) Kohdunnupukka aamulla tosi avonainen, pehmeä ja korkealla. Illalla alemmalla, kiinteämpi jo, mutta edelleen paljon auki. Venyvää limaa aamulla, ehkä kananmunanvalkuisen tapaista? Illalla ei enää venyvää? Puuhaillessamme olin kuiva. Aamulämpö tavallisella kuumemittarilla piruuttaan mitattuani 35.8C, minulle huomattava alilämpö. (nousin yöllä monesti)

-03.09. kp22/25-37 ovistesti haamu. Aamulämpö 36.4C. (nousin yöllä monesti) Yrittäessämme puuhata olin kuiva. Kohdunnupukka pehmeähkö, paljon auki, matalammalla, kuin eilen illalla.

Puuhailtua tuli ainakin hyvin, kp8 alkaen jtp, sitten kp16, kp18, kp20, kp21 ja vielä olisin halunnut varmuuden vuoksi tänään kp22, mutta ei onnistunut. No, tuo saa riittää :)

Eli selvästi minulla on käynyt kanssa niin, että esikoisen jälkeen vasta olen alkanut tuntemaan ovulaation merkkejä. Toisaalta hyvä raskautumisen avuksi, toisaalta auts!

Kiitos! :)

Vierailija

niin se täti sitten löysi tiensä Korallille. Pahoittelut =(. Mutta hyvä tietty ettei mennyt vaan tiputteluksi. Toivon oikein kovasti että testituloksista olisi apua!!!!

Seiskaseiska: Mulle tuli ovisoireet vasta esikoisen jälkeen, sitä ennen ihmettelin miten joku voi tuntea ovulaation =).

AnniHelen@ kp18/22-?

Vierailija

Suuret pahoittelut tädinyllättäneille ja isot onnittelut plussanneille minunkin puolestani <3 juu täällä vieläkin eletään epätietoisuudessa..kp nyt 36 ja kierto ennen tätä vauvan tekemistä säännöllinen 28 nuvaring renkaan ansiosta..todella kurjaa elää tämmöses epätiedos oon testaillu tasasin välein viimeks kp32 näytti negaa=( et koitan testailla sit taas huomen.. kumpa sieltä plussa tulisi..Tämä vkonloppu taisi aikamonella olla ajankohtainen testailun suhteen..Toivotan oikeinpaljon Plussa onnea kaikille=)

Vierailija

Eli yk15 alkoi ja tie jatkuu kesäkuisiin. Ilmoittelen sen progesteronitulokseni sulle AnniHelen@, jos sen huomenna saan. Työterveyslääkäri ei kyllä siitä ehkä osaa sanoa juuta tai jaata, mutta gyne sit varmaan aikanaan osaa. Mut kiva tietää nyt tuo sun luku ja että sen on sanottu olevan hyvä, niin on jotain vertailukohtaa.

Seiskaseiska: noin alhainen lämpö kyl viittais, ettei ovis olisi vielä ollut. Minä sinuna kyllä peuhaisin vielä tänäänkin :) Voihan olla että sulla on nyt joku kunnon ovis, ku on ovisoireitakin päällä. Tsemppiä ja plussasäteitä. Mittaapa parina seuraavanakin aamuna lämmöt ja kato nouseeko, se olis merkki siitä, että ovis oli sulla nyt.

Orchidea: varovainen onnittelu, toivottavasti viiva vahvistuu!!! Hienoa!!

bee83: kiitos tsempistä, se tuliki nyt tarpeeseen! Vähän on masentunu olo tänään, tai aika paljonkin...mut toisaalta rauhottaa tieto siitä tulevasta gynekäynnistä, lataan siihen käyntiin aika paljo odotuksia...toivottavasti apu löytyis.

Plussatuulet puhaltakoon lopuille toukokuisille!!! Heissulivei!

Koralli73 kp1 yk15

Vierailija

orchidealta! Kuiskaan onnittelut. Peukut on pystyssä viivan vahvistumiselle!

Koralli: Mulle kanssa sanoivat tuon viikon, mutta viidessä päivässä sain tuloksen. Kiva kuulla sun tulos, kun on noin samoilla päivillä testattu. On tuo monelta kantilta kurjaa, tuo sun tiputtelu. Hankala tosiaan laskea ekaa tätipäivää. Pitkän matkan oot jo tässä asiassa kulkenut, jospa se määränpää alkais jo lähestyä...

AnniHelen@ kp17/22-? ehkä dpo3 yk7

Vierailija

Väkisinkin on käynyt mielessä, että jokainen lapseton nainen/pariskunta on ensin alkuun yrittänyt innoissaan kuukausi toisensa jälkeen raskautua, kunnes jossain vaiheessa on se julma totuus valjennut. Pelkään niin kovasti että minä olen yksi heistä. Mutta toivottavasti osoittautuu luulot vääräksi ja se vauva minullekin suodaan. Tai toivottavasti hankaluudet johtuu jostain helposti (?) hoidettavasta jutusta johon clomit, terot tms auttaa. En ole kyllä vielä yhtään perehtynyt mitä nuo tekevät, mutta noista lääkkeistä ainakin olen kuullut paljon puhuttavan.

Stressaamattomuus varmaan auttaisi kummasti mahdollisuuksia tärppiin, mutta ei oo kovin helppoa. Tällä viikollakin olen ollut lähes päivittäin kuuteen töissä eikä helpotusta näy lähiaikoina olevan tulossa. Toisaalta varmaan auttaisi kummasti työtehoa, eikä menisi välttämättä niin myöhään, jos en jatkuvasti miettisi vauvajuttuja ja kävisi vähän väliä täällä lueskelemassa kuulumisia. :) Ajatus aina katkeaa harhailemaan ja kestää hetki koota ajatukset että mitäs minä olinkaan nyt tekemässä.

Onneksi ainakin migreeni on pysynyt toistaiseksi poissa. Viime yönä heräsin kahdelta ja pyöriskelin yli puolitoista tuntia enkä saanut millään unta, mietin vaan työasioita koko ajan. Miten ihmeessä sitä voisi olla stressaamatta töitä ja vauvaa? Ja kun ei oikein kenellekään voi ees puhua, täällä vaan voi vuodattaa. Mies ei ymmärrä yhtään, enkä viitti ees myöntää sille kuinka paniikissa alan jo olemaan. Aion käydä ostamassa ovistestit, enkä kysy siltä " siunausta" asialle. Se vaan sanois että ei me nyt noin epätoivoisia olla vielä. Järjellä yritän ajatella että ei mitään hätää ja kiirettä, että kyllä se sitten tapahtuu kun on tarkoitus, jos on tarkoitus. Huhhuh kun tuli pitkä vuodatus... :)

Vierailija

Täällä sitä vaan minäki vielä roikun. Viidettä päivää jo tiputtelee :P Viimeset pari päivää tullu jo ihan verta mutta kun niin vähän, niin en laske vielä menkkoja alkaneeksi. Joku varmaan jo laskis mut mä ootan sitä ekaa kunnon vuotopäivää kipuineen ja kunnon vuotoineen. Josko se huomenna tulis.

En testannu tänään enkä lämpöä mitannu ku oltiin reissussa. Meidän poitsu 3,5v selitti reissus vieraille ihan outoja juttuja. Kertoi että meillä on kotona vauva, hänen pikkuveljensä, joka konttaa pitkin lattioita. Vähänkö minuun luotiin sitten merkitseviä katseita. Olin kuin en ymmärtäisi ja naureskelin vaan poitsun mielikuvitukselle. Sydämestä kyllä otti, kunpa olisikin totta nuo puheet. Nyt varmaa kaikki luulee, että meille odotetaan toista tmv. mutta eivät suoraan onneksi kehdanneet kysyä. En jaksais selittää, että on tässä yritetty...

Majita: sun kuulumisia olen kaipaillut!!! Kiva, että käyt vielä lueskelemassa täällä kumminkin. Tsemppiä sun gynekäyntiin!!

orchidea: mulla on digitaalinen kuumemittari joka näyttää lämmön kahden desimaalin tarkkuudella, tyyliin 36.25.

Lääkärin pitäs soitella mulle maanantaina ne verikokeiden tulokset. Jännittää jo, että selviääkö jotakin silloin.

Tsemppiä ja plussatuulia!

Koralli73 kp 26 dpo 12 yk14

http://www.tcoyf.com/forum/chart.asp?id=koralli

Vierailija

pakko vaan kommentoida ku lämmitti niin sydäntä että Annique muisti minut. :]

Annique, mä rukoilen että sä et ole yksi niistä joilla sitten ilmenee ongelmia ja kestää pitkään. Tiedän että tuossa vaiheessakin jo tuntuu että on pitkään yrittäny, koska olen itseki eläny sen vaiheen ja oli se karvas pettymys aina ku ne menkat alko. Mulla vaan oli niin päin et mä viimeseen asti en suostunu uskomaan et mä tulisin kärsimään lapsettomuudesta, mulla ei koskaan käynyt mielessäkään sellanen. Sit ku oli yritystä se yli vuosi takana niin sillon vasta oli pakko alkaa myöntämään itselle et minä kärsin lapsettomuusongelmasta, ja se oli karvasta myöntää. Mutta muista Annique että niin kauan ku yritys ei mene sen vuoden yli, se on normaalia yritysaikaa. Ranskassa itse asiassa aletaan tutkia vasta 2 vuoden yrittämisen jälkeen. Ja jos sitten jotain ongelmaa ilmenee, usein se on hoidettavissa. On myös lapsettomuushoitoja joista moni saa avun. Mekin olisimme ehkä jo saaneet niistä avun, mutta emme ole olleet valmiita hoitoihin. Se minut pitää kasassa tän asian kanssa, että mulla on vakaa usko siihen että jonain päivänä minäkin tulen raskaaksi. Älä sinäkään luovu uskosta!

Mä en liittynyt toukotuhisijoihin koska vähensin palstailua, ja niinhän siinä kävi et siinäkään kierrossa ei tärpännyt, nyt siis menossa kp 5, mutta fiilikset ihan hyvät. Palstailu vähensi oireiden kuvittelua joten pettymys ei ollu niin suuri. Eikä me edes oltu oviksen aikaan kauheen aktiivisia, että oikeastaan tiesin koko ajan et ei tärpännyt.

Nyt on kuitenki gyneaika varattuna, papa-kokeeseen, ja tuosta tuhruttelusta aion puhua ja vaatia siihen jotain apua, mullahan tuhruttelee viikon verran ennen menkkoja. Mut aika on vasta lokakuun 19., koska mun vakigyne on niin suosittu ja tekee myös leikkauksia ym. Saatan sitä ennen käydä kuitenkin eräällä gynellä jota oon aatellu " kokeilla" , ja ehkä vaihtaa gyneä, sille ei ole jonojakaan niin paljoa.

Käyn täällä välillä kurkkimassa, Korallin, lastwishin, fatmaman ja muiden tuttujen kuulumisia... Koralli, pahoittelut negasta mut älä vielä luovuta... fatmamalle pahoittelut tädistä. :(

Vierailija

Täällä menossa kp 11/30 joten peiton alla on touhuiltu useaankin otteeseen viikonlopun aikana :-P Vielä vaan lisää toimintaa niin eiköhän se siitä.... ainakin yritystä on ollut ja tulee olemaan.... ;)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, toivotaan plussia tälle viikolle moooonta....

Vierailija

AnniHelen@: kiitos tiedosta! Mulle ei sanottu lähetettä laittaessa mitään minä päivänä pitää mennä! Mut olin lukenu että viikko oviksesta olis paras aika, joten menin kp21, kun oviksesta oli mielestäni 7 päivää (saattoi olla myös dpo8). Joten pitäs olla ihan vertailukelpoinen sun lukuun sit se oma lukuni. Mullahan alkoi se tiputteluvuoto heti seuraavana päivänä joten senkin takia mielenkiinnolla oottelen tulosta. Voi kyllä olla ettei se ole ehtinyt huomiseksi valmistua, veikkasivat että menis viikko, mut katsotaan nyt.

Mulla lämmöt romahti alas tänä aamuna, mut tiputtelee aina vaan. Toivottavasti tästä nyt vielä menkat saadaan aikaseksi, ettei kaikki vaan valu tiputtelemalla ulos, muuten en osaa ollenkaan sanoa, että milloin on menkat.

Kesäkuisiin siis siirtyminen minä hetkenä hyvänsä. Plussaonnea teille jäljellejääville toukokuisille!

Koralli73 kp 27 dpo13 yk14

http://www.tcoyf.com/forum/chart.asp?id=koralli

Vierailija

Tänään aamulla alkoi menkat...Höh!

Täytyy sanoa hei-hei toukotuhisijoille...;(

No, tämä oli vasta yk 1, eli suuntaan tästä reippain mielin kesänuppuihin ja toivon että siellä tulee plussa! Taidan kokeilla sitä greippimehua ja yritän olla stressaamatta :)

Hyvää syyskuun alkua kaikille toukotuhisijoille ja toivottavasti monta plussaa on vielä tulossa!!!

" Kesä 2008 ja vauva sylissä" -hetkeä odotellessa :)

amigo

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat