Tohtorit! Mitä maksoi karonkkanne?

Vierailija

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Mutta oli upea juhlapaikka (ravintola ja biletilat erikseen), useita kymmeniä vieraita, bändi jne.

Itse taidan olla ikuinen jatko-opiskelija, ei karonkkaa näköpiirissä tällä vuosikymmenellä...

Vierailija

Eikös frakki ole ihan pakollinen tai en ole itse ainakaan nähnyt ikinä väittelijää ilman frakkia. Ja naisella musta polvipituinen puku päivällä ja pitkä iltapuku illalla?

Tietysti olen itse ollut ja samoin ajatellut järjestää karonkan bändeineen, syömisineen ja kunnon juhlineen. Ja ajatellut, että budjetti täytyy olla isompi kuin häissä.

Vierailija

Tutkijana ollessa tohtorina sain about 3000 ja yksityiseltä töitä hakiessa neljän pintaan pyysin ja about sen sainkin. Mutta normaali DI olis saanu varmaan ihan saman.

Vierailija

Naisen vaatteet väitöstilaisuudessa ovat nuo, mitä no 11 mainitsi. Mutta vaatteet tietysti kannattaa valita niin, että niistä on iloa myöhemminkin. Ammattitutkijat voivat vähentää väittelyn ja karonkan kulut (myös vaatteet) verotuksessa. Ainakin meidän alallamme karonkan muoto ja tyyli ovat hyvinkin vapaat - jokainen pitää sellaiset juhlat kuin tahtoo. Vähimmillään voi tarjota illallisen vastaväittäjälle, kustokselle ja työn toiselle tarkastajalle, joku toinen voi sitten pitää hillittömät ohjelmalliset peijaiset puolelle tiedekunnalle... Joka tapauksessa väitöskaronkka on vastaväittäjälle, ei väittelijälle omistettu juhla (vaikka toki väittelijä ne kiitokset ja suitsutukset puheissa kerääkin).

Vierailija

silloin meni markoissa noin 8000 mk. Kustannuksiin kuului mm. kahvit ja kakut heti väitöstilaisuuden jälkeen, mahtava illallinen tasokkaassa ravintolassa 20 hengelle ruokajuomineen, uusi frakkipaita ja -liivi, vastaväittelijän frakin vuokra, minun iltapukuni ym. Miekkaa eikä tohtorinhattua ei minunkaan mieheni tarvinnut, koska ei ole osallistunut promootioon.

Vierailija

hinnalla sai illallisen noutopöydästä (alkupalat, pääruoka ja täytekakku+kahvit) viineineen ja konjakkeineen 45 henkilölle. Ihan palkastani laskut muistaakseni maksoin. Esim. kampaajalla en käynyt iltaa varten, enkä käyttänyt suuria summia iltapukuunkaan.

Vierailija

karonkka tais olla sellaset 2000 egeä, mutta emme tarjonneet viinaa, koska emme juo sitä itsekään. Frakkia mies ei halunnut laittaa, koska ei tykkää siitä muutenkaan, joten sitä ei edes vuokrattu. Ja hattua se ei myöskään hommaa, koska sitähän ei juuri ikinä saisi edes pitää päässä, emmekä todellakaan säilyttelisi kotsaa missään esillä.

(Minä siis en määrännyt näistä mitään, vaan se itse halusi näin).

Vierailija

Ravintolassa oltiin ja tarjosin vain ruokajuomat, vieraita oli n. 10. Juomat taisivat olla isoin menoerä, alkudrinksu, viinit ja jälkiruoan kanssa jotain vahvempaa. Loppuillasta vieraat ostivat itse ja meni mielestäni ihan ok niin. Väitöstilaisuuteen lainasin yliopistolta viitan (mielestäni asiallinen naisella), asuongelmakin oli sillä hoidettu.

Vierailija

Vieraita noin 30, alkumalja, illallistarjoilu viineineen, kahvi avec.

Päälle omat vaate- ja kampaaja ym. kulut.

Kahvitarjoilu väitöstilaisuuden yleisölle muutama 100E, en muista tarkkaan.

Kalliiksi tuli siis. Olin niin stressaantuntunut itse väitöksestä, etten jaksanut nähdä mitään vaivaa karonkan suhteen vaan ostin valmista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat