Missä iässä olette aloittaneet nokkamukin käytön/opettelun?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä on 4 kk vauvat syöneet nyt parina päivänä perunasosetta, ja olen yrittänyt hörpyttää hieman vettä päälle. Ei vain meinaa onnistua, joten seuraavaksi koitetaan kai sitten nokkamukista. Missä iässä teillä on aloiteltu nokkamukin käyttöä?

Kommentit (6)

Vierailija

minusta turha koko nokkamuki

annoin 3 kk:den ikäisesä pikku lasista pieniä siemauksia

Kiinteiden antamisesta lähtien juonut ruokajuoman lasista tai pikku-mukista. äidin avustuksella tietenkin

Nokkamuki vain silloin, jos tyttäreni haluaa leikkiä mukillaan itse. Eli kyllä meiltäkin sellainen löytyy.

Vierailija

..eli siinä 4kk tietämillä. Vettä tarjoon aina ruuan kanssa.

5kk tietämillä tykkäsi jo itse juoda siitä, tosin piti vähän avittaa kallistamisessa..

Nyt juo sujuvasti itse nokkamukista (7,5kk)

Vierailija

Täysimetyksen päätyttyä 5,5 kk iässä joi jo sujuvasti vettä kiinteiden kanssa nokkamukista. Meillä Aventin pehmeänokkainen taikamuki, kun hampaitakaan ei vielä ole. Kohta tyttö 7kk, on laiska juomaan itse, ei kauheesti edes yritä tarttua mukiin juotettaessa vaikka osasi jo itse juoda ennen 6kk ikää...

Vierailija

Meidän tyttö aloitti harjoittelun nokkamukin kanssa 4 kk iässä - alussa juuri pelkän veden juonnilla. Ja osasi heti alusta lähtien. Maito tuli silloin tissistä - tuttipulloa ei ole vieläkään nähnyt. Nyt ikää jo 11 kk, ja juo kaiken maitonsakin mukista (on juonut 10 kk iästä lähtien). Samalla aikataululla meni aikanaan vanhempi veljensä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat