Mitä ihmettä mä teen tuon 2-vuotiaan kanssa? Päiväunilta heräämisestä.

Vierailija

Neiti on kun pers...een ammuttu karhu kun herää päiväunilta. Aina, ei poikkeuksia. Tätä on nyt ainakin kuukauden jatkunut, ehkä kaksi. Nukkuipa sitten sisällä tai ulkona, pitkän aikaa tai lyhyen, aloittaen aikaisin tai myöhään, ihan sama, aina sama lopputulos. Neiti itkee, huutaa ja kiukuttelee herätessään. Ei saa ottaa vaunuista pois, ei saa jättää sinne, ei saa pitää sylissä, ei saa laskea lattialle, ei saa jutella, ei saa laulaa, ei saa olla hiljaa, ei saa yrittää uudelleen nukuttaa, ei kelpaa ruoka, ei lukeminen, ei leikit, ei mikään. Ja suurin ongelma tietysti se, että lapsi ei vielä osaa itse kertoa mitä haluaa. Kysellä olen yrittänyt ja usein. Mitä mä teen?

Kommentit (6)

Vierailija

Joskus herää huutamatta, mutta silloinkin pitää miettiä miten kohdata poika, ettei raivoaminen ala. On vain yksinkertaisesti huono herääjä ja luonteeltaan muutenkin aika hermoheikki.

Vierailija

entäs jos oisit valmiiksi vieressä kun herää auttasko se? pötköttelisitte sitten vielä yhdessä vaikka kirjaa lukien tai ihan vaan lähekkäin olemalla.

Vierailija

Nykyän menen viereen lojumaan hetkeksi. kun lapsi herää Lapsi rauhoittuu siitä ja lähtee 5-10min. sisällä hyväntuulisena sängystä pois.

Vierailija

Ehkä pientä harmittaa mitä kaikkea on jäänyt väliin kun meni pirulauta nukahtamaan. Yritä olla välittämättä siitä kiukusta ja suhtaudu itse iloisesti kun hän herää, kyl se menee ohitte aikanaan.

Vierailija

Meidän poika on kyllä osannut puhua jo kauan, mutta ei ole koskaan kertonut miksi huutaa. On varmaan vaan tapa eikä tiedä itsekään miksi huutaa ja haluaa ja olo on siksi vielä pahempi.

Vierailija

Annat sen herätä rauhassa, ettei siinä heräämistokkurassa tarvi alkaa uhmaamaan mitään. Kyllä se siitä ajallaan taas tasoittuu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat