Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikkoja 12, kohdunsuu sormelle auki, cerclage-tukilanka...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heips! Etsin kohtalotovereita: eilen todettiin perinatologilla (12+2) kohdun ulkosuun olevan sormelle auki (kiinni viela 5 viikkoa sitten eli ei ole "aina" auki) ja suunnitelmissa on laittaa cerclage-tukilanka ensi viikolla. Tama on mun kolmas raskaus, jokaisessa on alkanut vastaavat ongelmat aina aikaisemmin: ekassa olin vuodelevossa 1 kk, tokassa 3 kk, ja nyt nayttaisi silta etta 6 kk voi menna nain... Tuntuu todella pitkalta ajalta, toisaalta en valita jos saan terveen lapsen tai vahintaankin taysiaikaisen, ja mullahan on jo reilusti tasta kokemusta eli tiedan miten ajan saa kulumaan vuodelevossakin. Kiinnostaisi tietaa onko kellaan muulla ollut nain aikaisin ulkosuu auki, ja mita siita seurasi. Myos tukilanka aidit saa ilmoittautua, mulla ei ole aikaisemmin ollut sita ja kiinnostaa miten rajoittunutta elama sen jalkeen oikein on... Laakari sanoi etta "puolivuodelepoa" cerclagen jalkeen, mutta tarkoittaako se toihin paluuta (olen istumatyossa) tms?

Kommentit (3)

Vierailija

Kevyt Keskosvanhempien yhdistyksen keskustelusta (www.kevyt.net/keskustelu) löydät varmasti kohtalotovereita. Palsta on tarkoitettu keskosten vanhemmille tai niille, joilla on raskaudessa ongelmia ja riski lapsen syntymiseen keskosena suurentunut. Palstalle vaaditaan rekisteröityminen, jotta ilmapiiri pysyisi mahd. luottamuksellisena.

Vierailija

Mulle ei sitten laitettukaan lankoja kun todettiin etta kohdunkaulaa oli 3,2-3,5 cm ja se on ainakin talla hetkella stabiili (nyt viikkoja kohta 19 :-)). Mahdollisesti laitetaan jos menee alle 2,5 cm mutta koska mulla on nyt jo supistelut alkaneet, voi hyvin olla ettei laitettaisi sittenkaan, koska lanka ja supistustaipumus sopii huonosti yhteen. Hoitona on nyt sitten ollut vuodelepo viikolta 12 ja progesteroni, ja kuvioihin on matkalla tullut mukaan myos istukan alainen verenvuoto (ei liity tahan kohdunkaula-asiaan) ja ennenaikaiset supparit joihin syon parastaikaa laakekuuria. Minakaan en siis saa tehda mitaan kotona, vain kayda suihkussa ja vessassa.

Vierailija

Heippa,

itselläni on myös ollut nuo langat pitämässä kohdunsuuta kiinni...laitettiin muistaakseni viikolla 19. Silti poika syntyi 2kk liian aikaisin.

Itse jouduin osan raskaudesta kun langat oli laitettu, olemaan sairaalassa peti-potilaana, sain vain nousta suihkuun ja syömään. Sitten päàsin kotiin mutta ehtona oli että kotona on joku kanssani joka tekee kaiken kotityön, eli sekin aika meni sängyssä. Rankkaa oli!!!

Uusimmat

Suosituimmat