Pahoinvointi loppuraskaudessa? Mistä voi johtua?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tietääkö joku, mistä johtuu pahoinvointi ihan loppuraskaudessa?

Raskausviikot minulla 39+ ja ihan hirveän huono olo koko ajan. Toki iso maha voi varmaan jo itsessään aiheuttaa huonovointisuutta, mutta kahdessa edellisessä raskaudessa ei tällaista loppuvaiheen pahoinvointia ollut ja yhtä iso olin silloinkin, joten mietin, mistä ihmeestä voi johtua.

Huoh, luulin, että huonovointisuus olisi jäänyt sinne 16-17 viikoille, mutta että nyt taas...:/

Kommentit (8)

Vierailija

Mulla rv22+1 ja lauantaina lensi laatta lahjakkasti. Alkupahoinvoinnista en oksentanut. Nyt on ollu viikon verran ellotusta klo 9-11 aamulla, vaikka olen syönyt kunnon aamupalan.

Ja rautaa oon ottanu jo pitkään ,ei se siitä voi olla.

Hormoonit oi hormoonit:/

Vierailija

Kiitos kaikille vastauksista.

Raskausmyrkytyksen oireita ei ole ollut (no, turvotusta kyllä, mutta eikö sitä ole melkein kaikilla tässä vaiheessa?), mutta tuota vaihtoehtoa itsekin tietenkin heti aloin mietiskellä.

Kyselin asiasta ja minulle sanottiin, että jos kaikki muut asiat on kunnossa (siis verenpaine ok ja pissa puhdas), niin huono olo voi johtua joko ihan siitä, että vauva painaa sisäelimiä tai myös hormoneista, eli niistä samoista, jotka aiheuttavat alkuraskaudessa huonoa oloa.

No, tässä raskaudessa pahoinvointi oli alussa tosi järkyttävä, joten ehkä tämä tosiaan on sitten sitä samaa taas. Onneksi vain lievempänä.:) Eli ehkä ei ole syytä huoleen...

Kiitoksia kaikille vastauksista ja mukavaa syksyn alkua!

Vierailija

Neuvolassa sanoivat että joillakin kun tulee kunnon supistuksia, tulee huono olo. Jotenkin se paikkojen avautuminen tuo sen öklön tunteen. Synnytyksessäkin tulee jossain vaiheessa minulle huono olo. En ole oksentanut, mutta silleen tulee huono olo.

Ei se ole mitään vakavaa jos kaikki muuten on hyvin.

Vierailija

en nyt ole vasta kun puolessa välissä, mutta siis pari viikkoa on äklötyksiä! Alussa ei siis mitään mutta nyt esim. esikoisen kakkavaipan (joskus jopa pissavaipan) vaihtaminen " saa minut ääntelemään kuin mursu" (kuten mieheni totesi) siis potkii tosi pahasti!Samoin hampaiden harjaus on lähes mahdotonta. Mistä sitten tämmönenkin vaiva yhtäkkiä iskenyt...

Esikoista odottaessa muistan että ällötys/ruokahaluttomuus iski silloin kuin synnytys oli alkamassa eli supistukset varmaan voivat aiheuttaa olosi.

Vierailija

Mun tuttu ootti vasta vauvaa niin hänellä tuli kans huono olo.Meni äitipolille ja ultrasivat niin syy oli se et sillä oli lapsivettä liian vähän.

anna_liisa 17+3

Vierailija

Kävin sitten äitipolilla tutkimuksissa, kun oli paineetkin vähän koholla ja painoa tullut reippaammin. Kaikki oli kuitenkin kunnossa ja viikon kuluttua pahoinvointikin hävisi.

Kannattaa kuitenkin soittaa vaikka äitipolille ja kysyä pitäisikö käydä tarkistamassa tilanne.

Vierailija

mut joskus muistan jostain kuulleeni et raskausmyrkytykseen voi liittyä pahoivointia. Onko sulla muuten " tavallinen" loppuraskauden olo? Varmaan jos soittaa polille niin osaavat neuvoa.

Toivotaan et helpottaa ja kohtahan se joka tapauksessa helpottaa :)

Vierailija

Syötkö rautaa?

Mä oon syönyt viikonverran rautatabletteja ja eilen aloin epäilemään että johtuisiko pahoinvointi siitä.Tänään en ole pilleriä ottanut ja olo parempi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat