Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huuto.netin postikulut?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tuolla kun myy itse jotain, niin mistä tietää ilmoittaa ostajille postikulut? Saako postista jotain taulukkoa josta näkyis minkä painoiselle paketille tulee minkäkin verran postikuluja? Ja mites se punnitseminen sitten? Jollain talousvaa' alla?!?

Kommentit (3)

Vierailija

ja samat tiedot löytyy kyllä ihan netistä.

Punnitseminen kotona ei ole aina ihan helppoa, talousvaa' alla valmiiksi paketoituna voi saada suuntaa. Painohan se monesti ratkaisee. Tavallisen kirjeen paksuus ei saa ylittää 3cm, tai sitten se hinnoitellaan maksikirjeenä -> kalliimpi. Tarkat mitat tav. kirjeelle ja maksikirjeelle löytyy postin tiedoista. Postipakettina saa menemään vaatteita 2kg asti.

Vierailija

Kannattaa sitten punnitessa tosiaan muistaa että pakkausmateriaalikin voi painaa yllättävän paljon.

Ja pakkauksen mitat ratkaisevat painon lisäksi, meneekö pakkaus kirjeenä/maksikirjeenä.

Postin sivuilta selviävät kyllä hintatiedot ja pakkausten suurimmat sallitut mitat.

Minä olen huutiksessa myydessäni ilmoittanut, että postimaksuna veloitan aina sen ilmoitetun summan. Jos arvio menee pieleen, en pyytele ylimääräisiä enkä toisaalta palauta rahaa. Oleellistahan on se, että huutaja tietää, paljonko ostoksestaan kaikkinensa maksaa. Toistaiseksi on tainneet kaikki arviot osua nappiin.

Toinen tapa on sisällyttää postimaksu huutohintaan. Tällöin siitä kannattaa mainita jo heti otsikossa.

Vierailija

vastauksesta! Varmaan alettava kauppaamaan siellä vaatetta, jos ei kirppiksellä mene kaupaksi. Osa on niin hyväkuntoista ettei viitsi ilmaiseksikaan pois lahjoittaa.

Uusimmat

Suosituimmat