Onko muita jotka eivät käy raskausaikana neuvolassa?

Vierailija

En aio nyt toista lasta odottaessani käydä ollenkaan neuvolassa, koska en viime raskaudessakaan saanut sieltä mitään apua. Ajattelin jättää th-käynnit kokonaan väliin ja käydä vain neuvolalääkärillä, sekä seulontaultrissa.

Onko muita jotka eivät käy normaaliin tapaan neuvolassa?

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

jossa selvisi "vika" joka olisi voinut vauvan hengen viedä. itse sitä vikaa en voinut tuntea mitenkään, tarkoissa seurannoissa käytiin, kaikki hyvin nyt mut en jättäis ainakaan uä:tä välistä, siellä kun voi rakenteellisia vikoja löytyä joista ei haittaa kunhan seuranta pelaa.

Vierailija

mutta kun th sattuu olemaan epäempaattinen valittava haahka, siellä käynnit jo ekassa raskaudessa olivat lähinnä stressin aihe.

ap

Vierailija

"Ja en viimeksikään käynyt loppuraskaudessa viikon välein, tuskin nytkään."

Hitsit, mitä typeryyttä! "En viimeksikään" -just joo, kaikki raskaudethan ovat samanlaisia samalla ihmisellä... blaaaaaaaah!

Vierailija

Älkää nyt suuttuko, mutta neuvolakäynnit ovat hankalia järjestää, ja ihan oikeasti ne sydänäänet ei kauheasti kiinnosta ennen puoliväliä koska jos niitä ei kuulu niin mitään ei kuitenkaan ole tehtävissä jos sikiö on kuollut. Julmaa mutta niin se on.

ap

Vierailija

Tulin raskaaksi vahingossa, esikoinen nyt vuoden ikäinen. Ei tässä muuten mitään, mutta elopainoa on kertynyt yli 100kg(!!!!!!!!) ja pelkään kauheasti, kuinka haukkuvat minut. Esikoista odottaessa painoin alkuraskaudesta n. 80kg ja sain niin ilkeitä kommentteja sekä neuvolassa että synnärillä, etten tiedä mitä pitäisi tehdä.

Vierailija

että olen käynyt ne käynnit mitä aikoja on annettu. Eli uudelleensynnttäjällä niitä muutenkin on vähemmän. Ainakin esikoisesta kävin tiheämmin.

Vierailija

Lainaus:

Mulla mitattiin sf-mitta viime raskaudessa huimat 3 kertaa, sen verran varmaan tulee siellä neuvolassa nyt väkisinkin käytyä.

ap

lapsi syntyi 36+2

Vierailija

Meillä neuvolan terveydenhoitaja ehdotti heti ensimmäisellä käynnillä että kävisin vain kahden kuukauden välein. Usemman lapsen äidit tekevät hänen mukaansa useinkin niin. Lopussa tietenkin tulee tieheämmin käyntejä. Lisäksi terkka painotti et heti jos tuntuu olevan jotain poikkeavaa niin ottaa yhteyttä ja tulee käymään.

Vierailija

:))))))))

Meillä neuvolatäti mittaili masua, että vauva on jo noin 3,5kg.....

Kahden viikon päästä syntyissään painoi 2,8kg. Että hienosti osui arviot kohdalleen :))))))))

Enkä ollut edes lihava. Masusta ei löysät vaatteet päällä tuossa vaiheessa asiasta tietämättömät edes tienneet, että raskaana ollaan ja pian poksahtaa!

Sitten vähän isompana syntyvää lasta veikkailtiin tosi pieneksi ja sen vuoksi kovasti seurattiin loppuvaiheessa. Neuvottiin lähtemään hyvissä ajoin sairaalaan, jotta tiedetään seurata vauvaa, kun on niin pieni....

Vauva painoi syntyissään yli 3kg. Että en pistäs paljon painoa noille kasvuarvioille!

Vierailija

Tiedätkö ap, kuinka moni äiti on saanut äkkilähdön ihan rutiinineuvolakäynniltä sairaalaan tarkempiin tutkimuksiin, ja hätä on oikeasti olllut vauvalla, vaikkei "oman kehon tunteva" äiti sitä olekaan huomannut.

Vierailija

sf-mitta pomppasi yhtäkkiä kahden viikon aikana yli 7,5cm...! Meni kyllä lähete polille kiirellisenä..

Vauva teholla sitten yli 2kk, sairaalahoidossa yli 3kk. Kyllä niitä yllätyksiä välillä ikävä kyllä sattuu, vaikka edellinen raskaus olisi miten mennyt hyvin (kuten minullakin).

Mutta hyvä että jotain kontrollia pidät kuitenkin. Itse laittaisin vauvan etusijalle, siitä huolimatta että terveydenhoitaja ei miellytä. Joskus kun voi käydäkin niin, että vauvalla ei ole kaikki kohdallaan, eikä sitä välttämättä osaa itse arvioida.

Vierailija

koska itelleni ainakin tuli yllätyksenä esim verenpaineen ja hemoglobiinin käyttäytyminen raskausaikana, ja niin tuli monelle mun ystävällenikin kun niistä kerroin. jouduin siis toksemian takia vähän tarkempaan syyniin. pistää vaan silmään aina ku joku raskausaikana kehuu hyvillä hemogobiiniarvoilla, ei juuri yhtään ole laskenut=).

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat