Mun tekis mieli imettää naapurin vauvaa!

Vierailija

Vauva 2 kk ja äidiltä ei enää tule maitoa. Näin siis väittää. Oma lapseni imetyksen lopetin 2 kk sitten, joten voisin sen uudelleen käynnnistää. Kehtaisinko ehdottaa tätä äidille? Omaa lastani imetin 1v8kk.

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Vauvaa voi katsokaas pitää sylissä, hyvin hyvin lähellä itseään vaikkei sitä imetäkkään! Vauvaa voi jopa syöttää pullosta niin että se on aivan tuossa ihossa kiinni ja voi tuntea vauvan hengitysen. Ei siihen tissiä tarvita.

Vierailija

Oikeasti ap sulla on jotain ongelmia kyllä hakeudu psykologille. Ensinnäkin on sairasti imettää yli 1v. lasta kun siinä vaiheessa lapsi saa kaiken tarvitsemansa jo tavallisesta ruoasta ja lehmänmaidosta. Nämä äidit jotka imettää jopa 2v. lapsia ovat oikeasti hieman pihalla ja vielä sairaammaksi tekee ajatus siitä että ne imettäisi naapurin pentujakin. Uskon että kyse on vaan siitä että nainen saa jotain kiksejä siitä tissin imusta, 1v. lapsikun ei sitä tissiä enää tarvitse noin niinkun ravinto mielessä. Läheisyyttä lapselle voi antaa muutenkin!

Vierailija

" Ennen kaikkea se lämmin rinta ja oman äidin rinnan tuoksi imiessä on vauvalle korvaamaton tunne. Ottaisit selvää ennen kuin kommentoit.

Itseäni ainakin surettaa ne vauvat jotka ei imetystä saa kokea :( Tekisi mieli auttaa kun ei oma äiti kerran " anna" ."

Kaikilta ei imetys vain suju. Itse masennuin, niin lääkitys lopetti maidontulon. Ja kyllä, OMAN äidin rinnan tuoksut rauhoittaa, mutta te, jotka haluaisitte imettää toisten lapsia, ette ole heidän äitejään. Vauva ei välttämättä edes tissiänne haluaisi..

Vierailija

Imetän kyllä ihan itse ja jos kävisi niin, että maito ei riittäisi niin todellakin antaisin pullosta. Ja lisäksi on aivan eri asia saako vauva luovutettua äidinmaitoa pullosta vai tunkisko joku vieras nainen tissinsä mun pojan suuhun.

Ihan rauhassa on mun puolesta voitu ennen vanhaan käyttää sijais imettäjiä. Tänä päivänä se ei musta oo normaalia.. Pullosta sitten jos ei omaa maitoa ole. Se on se äidin tai isän läheisyys mitä vauva kaipaa ei se itse TISSI. Läheisyyden vauva saa juo sitten pullosta vanhemman sylissä tai imee ÄIDIN rintaa. Apua mitä porukkaa.

Vierailija

Voi luoja että mä kuolen. Hankkikaa nyt jo uusi vauva jos ihan imettämisen ilosta täytyy tissiä antaa sen ikäiselle lapselle. Auta armias..

Vierailija

Ihan hassu olet, kun tuollaista edes yrität väittää. Tottakai äidinmaito on lapselle parempaa kuin korvike, sehän on lajin omaa maitoa ja nimenomaan ihmislapselle tarkoitettua. Korvike on nimensä mukaisesti tehty korvaamaan jotain, joka syystä tai toisesta puuttuu.

Vierailija:

[quote]

Äidinmaito on parasta, mutta lapsi ei sitä enää tarvitse yli 1v.!!! Miksi siis antaa sitä sen ikäiselle!? Ja ne vasta-aineet saa siinä ekojen viikkojen aikana, sen jälkeen maito on mitä on. Oma ruokailu siihen vaikuttaa ja voitko väittää että kaikki äidit syö niin hyvin että maito on yhtä laadukasta kun korvike! EI EI JA EI!

Vierailija

Kuule harva äiti tahallaan on antamatta maitoa lapselleen!

Äidinmaito on parasta, mutta lapsi ei sitä enää tarvitse yli 1v.!!! Miksi siis antaa sitä sen ikäiselle!? Ja ne vasta-aineet saa siinä ekojen viikkojen aikana, sen jälkeen maito on mitä on. Oma ruokailu siihen vaikuttaa ja voitko väittää että kaikki äidit syö niin hyvin että maito on yhtä laadukasta kun korvike! EI EI JA EI!

Äidin rintakehä ja lämpimät rinnat mitä vasten vauva painaa ovat korvaamattomia, ei se nänni suussa tee lasta onnelliseksi. Äidin tuoksu ja lämminsyli kun on korvikeäideilläkin.

Vierailija:

Lainaus:

Äidinmaito ON ehdottomasti vauvan parasta ravintoa. Ylivoimaisesti. Jopa korvikkeen valmistajat ovat tämän myöntäneet. Äidinmaito sisältää vauvalle korvaamattomia vasta-aineita. Korvike lihottaa pahalla tavalla, äidinmaidon pyöreys taas katoaa itsestään. Ennen kaikkea se lämmin rinta ja oman äidin rinnan tuoksi imiessä on vauvalle korvaamaton tunne. Ottaisit selvää ennen kuin kommentoit.

Itseäni ainakin surettaa ne vauvat jotka ei imetystä saa kokea :( Tekisi mieli auttaa kun ei oma äiti kerran " anna" .

Vierailija

Mene nyt, hyvä ihminen, itseesi ja pohdi vakavsti ajatuksiasi, onko ne ihan ok??

Itselläni on vauvakuume ja pohdin jo kuinka kiva olisi imettää OMAA vauvaa taas. En tod. ikinä ole ajatellut että haluaisin imettää jonkun toisen vauvaa. Enkä todellakaan imettäisi mitään 2,5 vuotiasta..yök!

Vierailija

Ihmeellistä että nämä himoimettäjät kuvittelevat että vain sillä imetyksellä lapsi saa läheisyyttä jne.

Vaikka annat pullosta maitoa niin vauva saa läheisyyttä, lämpöä, rakkautta, turvallisen tuoksun, tutun äänen, tutut kasvot.. Ei se sinun nännisi lasta onnelliseksi tee vaan se läheisyys, turva ja lämpö ja lämminmaito!!!

Minun lapseni ovat syöneet minun maitoa ja korviketta sekaisin pullosta.. siis joka toinen kerta toista jne. Mitään eroa ei vauva huomaa, yhtä himokkaasti syö kumpaakin maitoa. Ekat viikot annoin pelkästään omaa maitoani ja heti vauva hyväksyi korvikkeen.

Vierailija

Sijaisimettäjiä käytettiin todella kauan aikaa sitten ja vain koska sillon ei korviketta oltu keksitty. Vauvoja kuoli nälkään kun ei tätä hienoutta ollut vielä siihen aikaan!

Joskus 50luvulla vasta oli jotain korvikkeita mutta sillonkin suurin osa teki korviketta lantraamalla lehmänmaitoon vettä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat