Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja alkoholi :(. V-ttaa ja itkettää.,

Vierailija

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

eukko nalkutti asiasta erinäiset kerrat, kunnes riidaksihan se sitten usein meni.

En tiedä miehesi duunipaikkaa, mutta itselläni moni tilaisuus oli, jos ei aivan pakollinen niin niihin täydellä höngällä osallistuminen kyllä selkeästi edisti työssä menestymistä. Karrikoiden, naisten sosiaalinen kanssakäyminen, tutustuminen ja ryhmähengen kasvattaminen duunissa tapahtuu kahvilla, miehillä saunailta+ tilaisuuksissa.

Jossain vaiheessa eukko sitten tajusi ettei voi muuttaa minua ja oppi hyväksymään tilanteen. Kukas meistä on täydellinen ?

Sanottakoon nyt kuitenkin, etten ole koskaan jäänyt päiväkausiksi ryyppyretkille enkä ole tainnut mitään hävittääkään.

Kerran pari kuukaudessa ryyppääminen firman/työkavereiden kanssa on vielä normaalia (omasta näkövinkkelistäni katsottuna), pidempään jatkuneena useammat kerrat on jo toinen juttu.

Ja " jätä heti huutelijoille" pitkää ja onnellista ikää vain yksinäisinä katkerina ihmisinä (joo, joo ei se teidän äijä ole tollainen tapaukset olen miehenä laajan tuttavapiirin omaavana nähnyt aika moneen kertaan....että mihin se tie vuosien mittaan johtaa).

Vierailija

saammeko myös sen jälkeen oikeuden määritellä, mikä naisten käytöksessä on normaalia ja mikä epänormaalia. Saammeko esim ulista kavereillemme, että " se meidän maija kävi vaatekaupassa jo kolmannen kerran tässä kuussa" , jolloin muut yhteen kuoroon huutavat että joo, ei ole normaalia. " Ota ero vaan äkkiä." " Minä en ainakaan moisen Maijan touhua katselisi päivääkään" . " Joo, meidän Maijakin oli ihan epänormaali, mutta onneksi tajusin äkkiä lähteä" .

Mitä itse kyssäriin tulee....Jos naisen työ ja sosiaalisen verkoston rakentaminen sitä todella vaatii, niin siitä sitten vain on mentävä niihin iltamenoihin.

Vierailija

suomalaiset ämmät määrittelevät ihan itse, että mikä on normaalia ja mikä ei.

Vit..., lähi-idässä on normaalia että ukot viettävät illasta toiseen lähikuppiloissa kahvia litkiä ja kavereiden kanssa puppua puhuen. Akat saa lapsineen luuhailla keskenään kotona.

Mustassa afrikassa (ainakin joillain alueilla) on aivan normaalia, että koska ukot hoitavat kylän " puolustuksen" , niin voivat muuna aikana istuskella kylän raitilla sen suuren puun alla päivät pitkän kavereiden kanssa rupatellen. Ruoan hankkiminen, kodista huolehtiminen ja lasten hoitaminen on sitten naisten ja isompien lasten homma.

Mutta meidän pullamössöakat ovat sitä mieltä, ettei se ukko kerran pari kuukaudessa voi lähteä suomalaisen kulttuurin mukaisesti iltaa viettämään.

Vierailija

Tietysti normaalia MIEHELLE. Naiselle ei tietenkään. Totta kai rouva huolehtii ne lapset miehen ryypätessä ja parannellessa krapulaa. Sitä varten ne naiset on!

Ja nainenhan tietysti vain tyytyväinen, kun mies ryyppämisellään edistää uraansa, eli koko perheen yhteistä hyvinvointia.

Soooooori! Kun pääsi unohtumaan nämä elämän tosi asiat. ;)

nimin. meillä asiat pikkaisen toisin...

Vierailija

Mä en kestä. Miehen alkoholinkäyttö on meillä riidanaihe nro 1 ja oikeastaan ainoa. Tiedän, että moni juo enemmän, mutta mulle tämä on liikaa...

Mies on pitkiäkin aikoja juomatta ja kotona ei yleensä juo edes saunaolutta. Mutta sitten tulee näitä firman juhlia ja paljon ja aivan liian usein karkaa käsistä ja mua oksettaa toikkaroija aamuyöllä.

Noh. Eipä ole kauaa kun viimeksi oli kova riita asiasta ja lopputuloksena taas uskoin, että ei enää koskaan...

Tänään soitti työmatkalta kaukaa ulkomailta nolona, että kännykkä kadonnu ja pankkikortit kuolletettu. Ei varmaan alkoholilla osuutta asiaan...

Voi p-ka mikä mies!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat