Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmatta/nejättä kertaa flunssassa tänä syksynä? Muita?

Vierailija

Siis mitä tää nyt oikein on? Nyt on menny viikko terveenä viikko funssassa mekein koko syksy. Sais jo loppua. Onko tällaista liikkeellä, vai mikä meillä oikein on? Ja miten tätä voi estää?

Kommentit (10)

Vierailija

mitä tuolla liikkuu. Maitohappobakteerit parantaa vastustuskykyä, vastustuskyvystähän suurin osa sijaitsee suolistossa. Lisäksi ota nyt käsidesi käyttöön, aina kun tulet kotiin, menet töihin jne, käytä käsidesiä, äläkä vahingossakaan syö mitään, koske silmiä, nenään tms ennenkun olet desinfioinut/pessyt kädet! Ei edes yhtä suklaapatukkaa kaupasta ennen!! Ja sitten syö monipuolisesti, ja lisäksi vielä jotain vitamiinia, kyllä se kierre noilla asettuu pikkuhiljaa. Ja yritä ottaa rauhallisesti, vältä stressiä.

Vierailija

Sinkkikuuria aina loppukesästä tai alkusyksystä. Sinkin puute alentaa vastustuskykyä ja olen huomannut että toi kuuri ainakin mulla auttaa.

Vierailija

yllätyksekseni. Mutta ehkä osa selitystä voisi olla, että olen päivittäin syönyt seuraavia juttuja:

- omega3-kapseleita

- c-vitamiinia

- foolihappoa

Lisäksi olen varsin usein syönyt aamiaisella verigreipin. Tämä saattaa hyvinkin mennä taikauskon ja blasebon piikkiin, mutta niin vaan ovat kaikki ympärilläni sairastaneet, minä en. Jopa mies vietti viikon kunnon flunssassa ja yli 39 asteen kuumeessa. Minä nukuin vieressä, enkä sairastunut. Pitäisköhän koputtaa puuta - vai jatkaa vitamiinitankkausta? :)

Vierailija

Meillä ei yleensä juuri sairastella, mutta tänä syksynä pidetään parhaillaan jo toista flunssaa ja sitkeessä tuntuu olevan. Sairastuttiin poikkeuksellisesti koko perhe, jopa rintamaidolla oleva pikkumies ja siskonsa, joka ei ole pahemmin aikaisemmin flunssia itselleen kerännyt...

Uusimmat

Suosituimmat