Voisitko jättää lapsesi sairaalaan osastolle yksin (yöksi tms)?

Vierailija

ja minkä ikäisen?

itselläni reilu 1v jonka kanssa olen sairaalassa muutaman kerran ollut ja aina lähellä, nukkunut patjalla lapsen sängyn vieressä yöt. pari kertaa samassa huoneessa ollut lapsi/vauva jonka äiti tai isä ei ole ollut paikalla, on jättänyt lapsen ainakin yöksi yksin ja tullut aamupäivällä katsomaan tms.

nyt lapseni nukkuu yöt melko hyvin, mutta kun lääkkeelle herätellään 1-2 tunnin välein yölläkin, en voisi kuvitellakaan jättäväni näin pientä sinne yksin hetkeksikään. ehkä jonkun 6-7-vuotiaan voisi jättää...

toki lapsen isä käynyt päivittäin töitten jälkeen jotta saan hetkeksi lähteä pois siitä huoneesta kahville tms. esikoinenkin kotona (mummonsa hoidossa yleensä päivät silloin kun kuopus joutuu sairaalaan n. 1-2kk välein).

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Itse olen onneksi saanut aina olla, mutta jos esim. vanhemmille lapsille ei saa hoitajaa, on äidin pakko mennä kotiin ja luottaa että sairaalassa hoidetaan kipeä lapsi.

On olemassa myös osastoja, joissa on vanhemmillekin vierailuajat, eikä todellakaan ole mahdollisuutta yöpyä.

Lisäksi jos äiti ja lapsi ovat sairaalassa samaan aikaan, ei äiti voi poistua omalta osastoltaan.

Tai jos äiti on kipeä, olisi edesvastuutonta mennä sairaalaan viemään taudinaiheuttajia valmiiksi kipeille lapsipotilaille, sillä tavalla saattaisi pahimmillaan aiheuttaa lapsen kuoleman!

Mutta jos siis olisi ihan vain omasta halusta kiinni niin varmasti olisin aika vanhankin kanssa sairaalassa tukena, jos vain lapsi tahtoisi. Riippuu niin paljon lapsen luonteestakin, että mitään yleispätevää ikää on mahdoton sanoa.

Vierailija

Meidän yksi lapsi joutui kolmen viikon ikäisenä kahdeksi viikoksi vastasyntyneitten teholle ja sinne hänet piti öiksi jättää. Päivällä kävin imettämässä. Yhden lapsen kanssa olin sairaalassa viikon, kun hän joutui sinne kolmen viikon ikäisenä. Vajaa kaksivuotias taas oli yöt sairaalassa ilman meitä vanhempia, kun hänellä oli keuhkokuume. Päivällä oltiin siellä miehen kanssa vuorotellen. Kahden kuukauden ikäinen oli myös kaksi yötä sairaalassa ilman meitä vanhempia, kun joutui leikattavaksi. 5-vuotias taas halusikin jäädä sairaalaan yöksi yksin.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Tulis kauhea ikävä ja huoli miten pärjää..

Ja jos ei annettaisi jäädä soittaisin jatkuvasti osastolle miten pärjää!

En minä voi kotonakaan jättää lasta niin, että saa yöllä tuskissaan huutaa yksikseen!

Onhan siellä hoitajat joo, mutta ei.. en raaskisi!

Vierailija

Silloin kun lapsi nukkui päiväunia niin kävin yksin kahvilla tai syömässä tmv.

Ei olisi tullut mieleenikään jättää pientä yksin sairaalaan!!

Vierailija

tässä tapauksessa mies voi jäädä sairaalaan nukkumaan lapsen kanssa? tai mummo tai muu tuttu olla päivällä lapsen kanssa siellä?

Vierailija:

Lainaus:

ja minkä ikäisen?

itselläni reilu 1v jonka kanssa olen sairaalassa muutaman kerran ollut ja aina lähellä, nukkunut patjalla lapsen sängyn vieressä yöt. pari kertaa samassa huoneessa ollut lapsi/vauva jonka äiti tai isä ei ole ollut paikalla, on jättänyt lapsen ainakin yöksi yksin ja tullut aamupäivällä katsomaan tms.

nyt lapseni nukkuu yöt melko hyvin, mutta kun lääkkeelle herätellään 1-2 tunnin välein yölläkin, en voisi kuvitellakaan jättäväni näin pientä sinne yksin hetkeksikään. ehkä jonkun 6-7-vuotiaan voisi jättää...

toki lapsen isä käynyt päivittäin töitten jälkeen jotta saan hetkeksi lähteä pois siitä huoneesta kahville tms. esikoinenkin kotona (mummonsa hoidossa yleensä päivät silloin kun kuopus joutuu sairaalaan n. 1-2kk välein).

Vierailija

Ja ihan yli kolmen kuukauden ajan, joka yö. Mieti sitä..

Eli tilanteesta tietenkin riippuu, ja osastosta, ja lapsen iästä, ja sairaala-ajan pituudesta ja omasta jaksamisesta ym.

Teho-osastoilla esim. on rajoitetut vierailuajat päivisinkin, pääsee esim. vasta klo.12 tai 14, eikä todellakaan voi yöksi jäädä.

Muilla osastoilla voi mahdollisesti yöpyäkin. Ja pienen vauvan pystyy helpommin jättämään, isompi lapsi vaikeuttaa sitä kyllä.

Vierailija

Siis teholla tms, että ei saisi sairaalan puolesta olla siellä. Yleensähän sairaalassa toivovat vanhempien olevan paikalla mahdollisimman paljon pienten lasten kanssa.

Vierailija

ja meillä tuo homma toimi ihan hyvin! tässä on turha rueta syyllistämään ketään, ei se susta sen parempaa äitiä tee, jos siellä patjalla sairaalan lattialla nukut viikko kausia. Ja taisipa joku tässä ketjussa mainita, ettei jättäisi 14-vuotiastakaan yksin yöksi sairaalaan! haloo!!!

Vierailija

kumpaakaan ei ole jätetty hetkeksikään yksin.

Oli täysin käsittämätöntä, että vauvakin olisi pitänyt jättää huoneeseen siksi aikaa yksin, kun olisi pitänyt lähteä syömään henkilökunnan ruokalaan pitkän matkan päähän. En jättänyt.

Toisten lasten hoitojärjestelyt olivat kotona hyvin mielenkiintoiset näinä päivinä, kun olin sairaalassa olevan lapsen kanssa. Niinä päivinä, kun mies ei saanut järjestettyä töistä vapaata, oli hoitovuorossa ex-lastenhoitajamme, tuttu naapuri jne.

Vierailija

Meillä oli juuri 3v sairaalassa ja hänellä oli yötäpäivää isä vierellä. Niin ainahan sen ei tarvitse olla ÄITI isäkin saa sairaan lapsen takia lomaa töistä ja voi olla näin lapsen kanssa sairaalassa. Mutta en ikinä jättäisi yksin sairaalaan vieraiden hoitoon..

Vierailija

Oli ollut huoneessa yksin siihen saakka kun tultiin. Mietin vaan että miten kauan sen lapsen olisi pitänyt huutaa (jos olisi yöllä herännyt) ennenkuin yöhoitaja olisi tullut paikalle.

Pakko on tietysti pakko, mutta itse en oikeasti voisi kuvitella tilannetta että jättäisin pienen lapsen yöksi sairaalaan yksin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat