synnytyksestä on viikko ja 3 päivää.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ja vielä olen erittäin kipeä..tuntuu selässä ja vähän niinkuin häntäluun kohdalla särkyä, neuvolan nainen sanoi että mulla on varmaan häntäluu murtunut, onko kellään kokemusta? Joudun syömään särkylääkkeitä edelleen säännöllisesti, ja nekään ei tunnu täysin auttavan, välillä ei voi muuta kuin istua erittäin pehmeällä alustalal/makoilla sängyssä. Poikamme oli ihan sopusuhtainen minun kokooni nähden. Synnytys meni ok.

Kommentit (5)

Vierailija

Tyttäremme syntyi 99 ja mulla murtui häntäluu...se oli todella kipeä enkä saanut vauvaa lattialta ylös, jos sen sinne laitoin sekä istuminen oli ihan kauheeta. Sitten kun se hieman parani, niin se murtui uudelleen. Se valitettavasti on kipeä monta kuukautta. Koeta kestää :)

Vierailija

En osaa sanoa, miten normaalia on, mutta itse söin särkylääkettä säännöllisesti 4 viikkoa. Häpyluu oli kipeä ja repeämä vaivasi ja jotenkin lantion " sisäpuoli" oli kipeä. Olo oli helpompi särkylääkkeen kanssa. Minulla normaalikokoinen vauva ja normaali repeämä (tosin hankalassa paikassa) ja helppo synnytys. Ajattelisin itse niin, että on se kuitenkin, varsinkin ensimmäisellä kerralla, sen verran raju juttu tuo lapsen syntymä, että kyllä varmaan jotain ruhjetta tulee jonka paranemiseen menee hetki, kaikki lantion seudun kudokset, lihakset, rustot ja luut kuitenkin joutuu kovan paineen alle.

Vierailija

no kivakiva :( ei tässä muu auta ku kestää :D särkylääkkeiten voimalla mennään etiä päin..mun mies onneks on viel 2 viikkoa isyyslomalla ja on ollut jo 2..että sinänsä on hienoa että nyt on auttamassa kun oon itte niin rampa :)

Vierailija

hmm..joo..oikeassa olet. Toivottavasti ei olis luu menny...muakin sattuu häpyluuhun aina välillä..ja joka paikkaan tuolla alhaalla..nii vaikee mennä sanomaan..kyllä tää tästä..pitää vaan syödä noita särkylääkkeit,sen aikaa ku paikat hieman kuntoutuu.

Vierailija

ja niin kuin ed kirjoittaja mainitsi kestää kauan, 2kk on ihan normaali toipumisaika. Käytä Panadolia 1g x 3 vrk:ssa säännöllisesti niin ehkäiset sitä kipupiikkiä (eli 2 tablettia kerrallaan). Tämä annos voi hyvin ottaa vaikka imettää. Tsemppiä. t kätilö

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat