Perintövero 50 prosenttiin, se on tasa-arvoa!

Vierailija

Miksi kenenkään pitäisi saada ilmaiseksi isoja perintöjä, joiden eteen ei ole tehnyt muuta kuin sattunut syntymään oikeille vanhemmille? Lisääntyneet verotulot voisi käyttää lapsilisän korotukseen, joka jaettaisiin tasapauolisesti kaikille. Näin kaikki lapset hyötyisivät, kun joku rikas kuolla kupsahtaa!

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

perintöverot, oisko jotain 30 % ollut, sen jälkeen myin paikan ja maksoin taas 30 % myyntivoittoveroa, eli kyllä valtio yli tuon 50 % saa perinnöistä lähes aina.

Vierailija

Lainaus:

Miksi kenenkään pitäisi saada ilmaiseksi isoja perintöjä, joiden eteen ei ole tehnyt muuta kuin sattunut syntymään oikeille vanhemmille? Lisääntyneet verotulot voisi käyttää lapsilisän korotukseen, joka jaettaisiin tasapauolisesti kaikille. Näin kaikki lapset hyötyisivät, kun joku rikas kuolla kupsahtaa!

Uskomatonta PASKAA!

Vierailija

Monellakin se on jo moneenkertaan verotettu omaisuutta, monesti vielä kovasti verotetulla työllä tienattua. Tämä sillä ehdolla että on selvä testamentti mitä kuuluu kenellekkin.

Ja jos ei ole testamenttia niin sit vero on 100%. Valtio kiittää ja säästää sukulaiset riitelyltä ja asianajajat rahastukselta

Vierailija

Tottakai perintövero pois ja näin onneksi tulee käymään ihan lähivuosina! Eikö perittävästä omaisuudesta ola jo verot maksettu vainajan eläessä?! Häh? Taidat olla todella katkera ja ahne ämmä!!! Toivottavasti et IKINÄ tule saamaan keneltäkään perintönä pennin latia, pelastusarmeijalle vaan! T: Isoa perintöä odotellessa

Vierailija

ja sitä paitsi, jotkut sikarikkaat ei paljon kärsi veroista, koska on pääomaa. Tämä perintöveron alennus on hyödyksi esimerkiksi pientilojen sukupolven vaihdoksessa. Muuten menis tilat alta, jos joutuis karseita veroja vielä maksamaan.

Lisäksi, itse tulen perimään suhteellisen paljon mutta mun mielestä en ole velvollinen maksamaan siitä kenellekään, koska mun vanhemmat on itse kovalla työllä kaiken ansainnut ja siitä verot maksanut.

Vierailija

Lainaus:

mutta silti mun mielestä toi ei ois yhtään tasa-arvoista! Kyllähän niistä omaisuuksista on verot maksettu jo moneen kertaan.

Itse asiassa tuolla perusteella voisi aika monta muutakin veroa lopettaa, kuten arvonlisävero, polttoainevero... :)

Vierailija

Pitäisikö samasta rahasta maksaa verot kahteen kertaan??? Ootko vähän yksinkertainen?! Ilmeisesti et ole koskaan mitään perinyt tai saamassa peruja...

Vierailija

Lainaus:

perintöverot, oisko jotain 30 % ollut, sen jälkeen myin paikan ja maksoin taas 30 % myyntivoittoveroa, eli kyllä valtio yli tuon 50 % saa perinnöistä lähes aina.

Vierailija

Ap, tasa-arvoa olisi se että sinäkin liikuttaisit joskus laiskaa persettäsi (muutenkin kuin Kelan suuntaan). Tai lakkaisit edes ruikuttamasta.

Soisit toisten maksavan paljon veroa, muttet soisi kenenkään menestyvän?

Jos voitat lotossa 5 milj. euroa, jaatko sen kanssamme?? =)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat