Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas tuli todistettua, että olen muodin edelläkävijä Suomessa!

Vierailija

Olen usein huomannut, että käytän tietynlaisia vaatteita 1-3 vuotta ennen kuin ne tulevat täällä yleiseen muotiin. Enkä edes osta näitä vaatteita ulkomailta, vaan ihan Suomesta. Yleensä löydän kaupasta jotain ihanaa ja erilaista ja ostan sen. Hups vain - parin vuoden kuluttua kaikilla on samanlainen vaate.

Uusin edelläkävijävaatteni on haaremihousut. Olen kulkenut sellaisissa koko kesän, kun muilla on ollut legginsit. Nyt haaremihousut ovat tulossa muotiin...

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Vero Modassa olisi sellainen tarjouksessa vain 5,95 ¿. Kyllähän housuhame minuakin kipeästi muistuttaa 80-90-luvun taitteesta, mutta hyvin se minulle istui ja voisi vaikka olla pian in? ;)

ap

Vierailija

Esim. rakastuin vaarini vanhaan (ilm. 50-l.) pitkään mustaan nahkatakkiin ja käytin sitä. Parin vuoden sisällä ne olivatkin muotia.

Joitain muitakin vastaavia juttuja olen ollut huomaavinani, mutta en nyt muista mitä...

Vierailija

Ai niin, yksi esimerkki tuli vielä mieleen: minä käänsin muutama vuosi sitten farkkujen lahkeet ulospäin puolisääreen asti. Nyt niin tekevät kaikki. ;)

ap

Vierailija

Esim. telkkarista, lehdistä, vaikka tienvierusmainoksista. Kaikki luettelemasi jutut ovat olleet jo niiden todellisten edelläkävijöiden käytössä silloin, kun sinä olet ne bongannut. Uskon, kyllä, ettet seuraa muiden maiden muotia, mutta omaksuaksesi sieltä vaikutteita sinun ei tarvitsekaan. Joku juttu vaan jää alitajuntaan ja vaikuttaa, kun näet sopivan vaatteen kaupassa. Kaupat ottavat valikoimiinsa tuotteita muodin mukaan, eivätkä ne sinun löytösi olisi kaupasta löytyneet, jos olisivat ollet totaalisen out. Uusia, vasta Suomeen tulossa olevia juttuja otetaan myyntiin ensin pieni määrä, sitten seuraavan tai sitä seuraavan kauden aikaan vastaavia voikin olla jo pilvin pimein, jos ne aiemmat ovat myyneet hyvin. Hyvä silmä sinulla kyllä on, kun löydät aina ne uudet tuotteet, onnittelut siitä!

Vierailija

Mutta suomalaiset ovat muutenkin niin jäljessä muodissa. Mua se ei haittaa, käytän tasan sitä, mikä on musta kaunista ja mulle sopivaa. Joissakin trendeissä huomaan olevani edellä aikaa tai sitten jutut ovat vaan mun pysyväistä muotia. Olen säästänyt parhaat vaatteet 13 vuotiaasta asti, joten onhan tässä jo kertynyt vuosikertoja:D Onneksi sama koko mahtuu edelleen kahden lapsen äitinä;)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat