Imetysgurut hoi!

Vierailija

Mitähän tässä pitäisi tehdä? Vauva on pian 3kk. Nyt pari viikkoa olen antanut korviketta äidinmaidon lisäksi siitä syystä, että rintamaito ei yksinkertaisesti riittänyt (=vauva ei tullut aina kylläiseksi, eikä paino noussut riittävästi). Parhaimmillaan vauva on tississä kiinni puolen tunnin välein, yleensä vaatii maitoa 1-2tunnin välein. Kuitenkaan maidon määrä ei lisäänny (useamman viikon aikanakaan), eli " tilaus" ei toimi. Vauva saa nyt rinnasta vain lyhyen ajan (1-2min) maitoa niin, että nielaisee jokaisen imun jälkeen, sitten hermostuu kun maitoa ei tule ja lopettaa imemisen siihen. Ei kai voi saada itseään kylläiseksi noin nopeasti? Tai tyytyy tietysti hetkeksi, mutta haluaa pian lisää maitoa, eikä sitä heru tunnissa niin paljoa, vaan taas maitoa tulee vain hetken.

Annoin kokeeksi yhden tällaisen syötön jälkeen korviketta ja vauvahan imaisi hetkessä nälkäisenä 100ml. Sen jälkeen välillä ei ole huolinut korviketta pullosta olenkaan, toisinaan taas syö ahneesti 60-70ml. Iltaisin on yleensä syönyt rinnan lisäksi sen n.100ml korviketta.

Nyt on sitten kieltäytynyt pullosta kokonaan, itkee vaan ja sylkee tutin suustaan pois. Olen kokeillut mammateetä, eikä ole lisännyt maidon määrää. Pumppaamalla saan irtoamaan korkeintaan 30ml, eikä pumppaamiseen riitä maitoa, kun vauva on muutenkin niin tiheään rinnalla.

Haluaisin imettää, mutta millä oikeasti saan maidon määrän lisääntymään? Korvikkeen antaminenkaan ei ole minulle huono vaihtoehto, mutta nyt vauva ei sitäkään huoli. Tuntuu kurjalta laittaa vauva nukkumaan niin vähän syöneenä, vaikka toisaalta vauva oli kyllä tyytyväinen.

Miten pitkään teiltä muilta imettäjiltä tulee maitoa niin, että vauva nieleskelee tiheästi imiessään? Tai kuinka kauan n. 3kk ikäinen vauva viihtyy rinnalla? Vinkkejä, miten pitäisi toimia???

Kommentit (5)

Vierailija

KÄyttäisin lääkärissä, jos tosiaankaan ei kumpikaan ruoka kelpaa. Kiinteitä vauvasi ei varmaan vielä syö?

Kuopukseni on sellainen, että jos ei ole kakannut moneen päivään (nyt jo 1 v ), hän syö tosi huonosti. Sitten kun " kakkasatsi" on tullu ulos, on alkanut ruokakin maistumaan.

Vierailija

tämä tekstisi tänne: http: //www. babyidea. fi/palstat/index. php?23

Tuolta saat vastauksen suoraan koulutetuilta imetystukihenkilöiltä. Tai soita siellä mainittuun puh nroon.

Vierailija

mutta laitan nyt kumminkin oman näkemykseni: vauva oppii koko ajan paremmaksi imijäksi. Masu täyttyy entistä nopeammin, eli maitoa saattaa nyt tulla tarpeeksi hänen tarpeeseensa. Muistaakseni 7-8 viikon iässä imetys hankaloituu, voi tulla rinnan hylkimistä ym. mutta sitten se alkaa sujua alkuviikkoja helpommin. Muistathan juoda itse paljon nestettä ja levätä! Katso imetystietoa imetystukilista (piste net).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat