Tietoa, Apua, mitä vaan? Äitini on nyt teholla vajottuaan syvään tajuttomuuteen tänään.

Vierailija

Hänelle asennettiin eilen kipupumppu perussairauteensa ja nyt tänään se laitettiin toimimaan. Muutama tunti tuon jälkeen äitini oli löydetty potilasvuoteestaan tajuttomana ja viety teholle.

Tästä muutaman tunnin jälkeen (klo 15) äitini oli lakannut hengittämästä itse ja on siitä lähtien olllut reagoimaton mihinkään ärsykkeisiin. Nyt on siis hengityskoneessa.

Itse olen nyt täällä tays: n aulassa ja odotan.....

Lääkärit eivät tiedä tajuttomuuteen syytä, ehkä lääke aiheutti sen. Myöskään ennustetta ei osata antaa.

Onko kenelläkään tietoa kuinka äitini voi vielä tästä toipua? Voiko hän palata vielä täysin ennalleen ja jos ei, niin millaisia vaurioita voi jäädä?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

syynä todella oli tuo kipulääkkeen yliannostus. Se mainitaan myös potilaspapereissa, joita hoitaja meille tänään luki.

Ja toki aiomme asian viedä eteenpäin, jotta voisi edes hiukan auttaa, ettei kenellekkään toiselle samalla tavalla kävisi.

ap

Vierailija

On joku syy miksi tajuttomat potilaat ovat menettäneet tajuntansa, ja jos se syy on tarpeeksi vakava ja pitkäkestoinen niin pysyviä vaurioita saattaa jäädä. Toivotaan että äitisi paranee.

Vierailija

Toivotaan parasta. Kyllähän syvästä tajuttomuudesta joskus toivutaan ihan hyvinkin mutta voi myös käydä toisin. Mikä perussairaus äidilläsi on. Syöpä?

Vierailija

tekemistä toipumiseen, kuinka kauan tajuttomuus kestää? JOs vaikka alkaa heräämään jo huomenna, onko ennuste parempi kuin jos herää vasta viikon kuluttua?

ap

Vierailija

eli äiti heräsi syvästä tajuttomuudesta viime yönä klo 4 ja alkoi samalla myös hengittämään itse! Nyt on jo toipunut hyvin ja reagoi kaikkeen jo normaalisti ja puhuu. Itse ei tapahtunutta muista. Muistaa kaiken muun normaalisti, mutta ei sitä, miksi on sairaalaan tullut eikä muista etä on koskaan edes mitään sairautta ollut! lääkäreiden mukaan haluaa sulkea tapahtuneen mielestään.

Viime yö oli elämäni kauhein. valvoin siskoni kanssa teho-osaston odotusaulassa ja hieukan neljän älkeen hoitaja tuli kertomaan elämäni parhaat uutiset! Nyt äitini siis päässyt jo pois teholta valvontaan ja hengittää, puhuu ja liikuttelee raajojaan normaalisti. Tajuttomuuden syykin selvisi. Hän oli vahingossa saanut kipulääkettä yliannostuksen.

Kiitos tuesta.... nyt nukkumaan.

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat