Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup kaksosten äideille:

Vierailija

Kuinka kauan olit kotona kaksosten synnyttyä? Toteutuivatko ennakkosuunnitelmat kotonaolon suhteen?

Kommentit (8)

Vierailija

Eka vuosi oli minusta kaikkein pahin, siis raskain. Kahden vauvan hoito on mulle kyllä hankalampaa kuin kahden taaperon : ))

Nyt jälkeenpäin olen kyllä tosi iloinen, että pidin pitkän hoitovapaan. On se vaan kuitenkin lyhyt aika.

Vierailija

Ihan suunnitelmien mukaan meni. Isälle teki kyllä hyvää olla lasten kanssa kotona muutama kk ja pyörittää arkea. Lapset nyt 4 v ja isä pärjää ruoanlaiton ja vaatehuollon yms. kanssa loistavasti edelleen. Ennen hoitovapaata oli näiden asioiden kanssa aivan käsi.

Vierailija

Äitiysloman aikanakin hoidin myös pienimuotoista yritystoimintaa sekä vein opiskelujani pikkuisen eteenpäin. Kävin esim. luennolla vauvojen päiväunien aikana (4h).

Vierailija

En ollut suunnitellut olevani ihan niin pitkään, ajattelin palata töihin kun olivat 1v9kk. Tuntuivat kuitenkin vielä niin pieniltä tuolloin etten raaskinut viedä hoitoon. Kotona oleminen heidän kanssaan oli kuitenkin aika raskasta ainakin se viimeinen vuosi! (aloin kyllästyä kotona olemiseen...)

Vierailija

toisten kaksosten kohdalla 2 vuotta (+iltatyö vuoden ajan 18-23)

kolmansien kaksosten kohdalla olin kotona 1 vuoden (2 vuotta iltatyö 18-23 ja jatkuukin)

mulla kaksoset 3v, 8v ja 15v

Vierailija

Kaksosemme ovat nyt 3v9kk ja käyvät kerhossa yms aktiviteeteissa. Toki osasyynä kotonaoloon on myös odottamani pikkusisarus, jonka tulisi syntyä vuoden vaihteessa. Ei tehnyt mieli palata hetkeksi töihin ja taas jäädä kotiin kun kerran ei ole pakko.

Uusimmat

Suosituimmat