Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten puhua koululaiselle namusedistä yms...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen tässä miettinyt, että pitäisi varmaan alkaa puhua lapsosillemme jotain asioita ns. namusedistä yms. siihen liityvistä asioista.

Miten te olette opastaneet ja kertoneet lapsillenne näistä " vaaroista" ? Kyse eskarilaisesta ja ekaluokkalaisesta.

Puhutaanko koulussa jos vieraiden autoon menemisestä, oven avaamisesta vieraalle jnejne?

apuva...

Kommentit (1)

Vierailija

Olen kertonut eskarilleni,että on aikuisia jotka voivat tehdä pahaa.Lapseni kysyi,että mitä pahaa, ja siihen vastasin vain, että aikuinen voi kiusata.En itse näe tarpeellisena sen tarkemmin vielä asiaa selittää.Toki sen olen sanonut että jokaisella on oma peppu ja pippeli/pimppi mihin ei kenenkään muun ole lupa koskea.Olen sanonut että tälläisen pahan aikuisen voi tunnistaa siitä,että hän pyytää lähtemään mukaansa,tarjoaa karkkia tai muuta.Tai pyytää katsomaan eläimiä autoonsa jne.Olen sanonut lapselleni, ettei saa koskaan lähteä missään tilanteessa vieraan matkaan, tai ottaa vastaan karkkia,limsaa tai mitään muuta.Olen sanonut että lapsen tulee aina käyttää tiukkaa EI-vastausta,ja tulla kotiin jouksujalkaa kertomaan vanhemmille asiasta.

Uusimmat

Suosituimmat