Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei ollutkaan vauvaa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ensimmäisen kerran tänne kirjoittelen, täällä ehkä kohtalotovereitakin. Olo on niin omituinen..tulin juuri ensimmäisestä uä:stä. Viikkoja yli 12 ja voimakkaat raskausoireet ollut alusta saakka. Vain sikiöpussi kohdussa.. tuulimunaraskaus. Odottelen tässä soittoa että kutsuvat sairaalaan "tyhjennykseen". Lapsia kolme, nuorimmainen hieman yli vuoden. Olen heistä niin kiitollinen, olisi tämä, jota ei nyt sitten ollutkaan ollut tervetullut perheeseemme. Höpsönä olin jo miettinyt minkälaiset sisarusrattaat hankkisimme..näin sitä on raskaana jo ensi hetkestä kun raskaustesti positiivista näyttää. Tyhjä on olo :(

Kaikille saman tai keskenmenon tai minkä tahansa menetyksen kokeneille tsemppiä ja parempaa syksyn jatkoa!

Kommentit (5)

Vierailija

Täällä olis yksi kohtalontoveri. Tänään olis viikkoja tasan 13, torstaina olin keskenmenon lääkkeellisessä tyhjennyksessä. On todellakiin tyhjä olo. Raskausoireet ovat vasta nyt loppuneet...

Mulla oli tuulimuna-"epäily", näin luki lääkärin papereissa.

Olen kiitollinen kahdesta terveestä lapsestamme, mutta tulokas olisi ollut erittäin toivottu/tervetullut. Ehkä vielä joskus?

Tsemppiä kaikille saman kokeneille!

Vierailija

Ihanaa kun joku vastasi. Pahoittelut teidänkin menetyksestä! Vappuvauva olisi tullut tosiaan meillekin :(

Tiistaina kävin siellä Uä:ssä ja sain ensi viikoksi ajan vasta polille jossa päätetään jatkot, olen allapäin ja huolestunut ja raskausoireet ovat edelleen voimakkaat. Outoa kun odotuttavat, psyykkisestä raskasta. Mitään oireita ei minulla ollut että joku olisi pielessä, ei edelleen vuotoa tms. Kauhulla vaan odotan tuleeko jotain ennen sitä poliaikaa. Kertokaa ihmeessä kokemuksia..

..lääkäri joka ultrasi oli erittäin miellyttävä ja empaattinen joten siitä ei jäänyt paha mieli. Kaikkien saman läpikäyneiden mietteet ja kokemukset kiinnostavat. Eritoten kiinnostaa millä periaatteella päättävät onko lääkkeellinen "poisto" vai kaavinta ja sujuuko nämä yleensä ongelmitta, kipua en niin pelkää, henkisesti miettii aina miten sujuu. Kiitos jos kuka jaksaa kertoa.

ramona70 :.lle ja muillekin parempaa syksyn jatkoa!!

Vierailija

Ja suuret pahoittelut keskenmenosta. Todella ikävällä tavalla paljastui tuo sinun tuulimunaraskaus, ja kurjaa ja epäreilua, että oireetkin vielä jatkuvat.

Oman käsitykseni mukaan lääkkeellisen keskeytyksen voi tehdä hyvin esim rviikoille 9-10 saakka, eli jos alkio on ollut hengissä tuonne asti tms. Myöhemmin alkio on jo kiinnittynyt niin hyvin kohtuun, että lääkkeet eivät sitä ehkä poista (ja tuloksena voi olla sekä lääkkeellinen että kaavinta). Tuulimunaraskaus on mennyt kesken jo viikolla 6-7, eli mielestäni lääkkeellinen voisi tulla kysymykseen. Mikään suuren luokan asiantuntija en ole kuitenkaan, joten saat varmasti lisätietoa sairaalasta.

Oma kokemukseni oli tuulimunasta lääkkeellinen keskeytys, ja kokemus ei kyllä omalla kohdalla ollut mitenkään hyvä. Kivut olivat voimakkaampia kuin luulin, lisäksi kipulääke aiheutti minulle pahimman pahoinvoinnin ever. Toivottavasti toimenpide sujuu ongelmitta sinulla.

Vierailija

Oli hyvä kun sain lukea jotain kokemusta ennen sairaalakäyntiä, puhelimessa ei herunut tietoa, eivät varmaan uskaltaneet sen enempiä sanoa ennen kuin lääkäri oli siellä katsonut...

.........Selvisin siis hengissä, vielä toipilaana olen ja ajattelin kirjoittaa kokemukseni nyt sitten loppuun asti kun aloitin kerran siitä kun kävin siellä ensimmäisessä uä:ssä jossa tuulimunatilanne todettiin.

Eli naistenpoli käynnin yhteydessä yliopistollisessa sairaalassa lääkäri katsoi vielä tilanteen viikolla 13 + 3 eikä tietenkään edelleenkään elämää sikiöpussissa. Ei vieläkään vuotoa, nyt jo raskausoireet olivat hieman helpottaneet, rinnat vielä pinkeät kuitenkin.

Sain sairaalassa lääkkeen suun kautta jonka pitäisi lopettaa raskauden kulku kokonaan. Sitten kotiin Cytotecit jotka piti sitä seuraavana päivänä laittaa emättimeen ellei vuotoa ilmene. Jos vuotoa niin suun kautta otettaisiin lääkkeet. Aina 2 tablettia kerralla emättimeen kolmen h:n välein. Kipulääkettä neuvottiin ottamaan jo ennen ensimmäisten tabujen laittamista.

Ja tuhruvuoto alkoi pari tuntia ensimmäisten tabujen laiton jälkeen, seuraavat laitoin vielä emättimeen koska vuotoa ei vielä kovasti ollut. Sitten kivut alkoivat, supistuksia jotka eivät missään nimessä olleet ylivoimaisia, niiden kanssa pärjäsin hyvin. Vuoto alkoi reipastua kertakaikkiaan niin paljon ja sieltä tuli "tavaraa" tuntui että noin 200-300 grammaisia hyytymiä/klönttejä ja paljon ja iltaan asti. Viimeiset tabut otin suun kautta. Vuosin ja olin jo tosi kipeä mutta kun viimeinen tosi suuri "raskausmeteriaali" tipahti suihkussa ja oksensin hieman koska varmaan jo lievä verihukka vaivasi niin tunnin päästä olo helpotti. Ja seuraavana aamuna vuotoa vielä reilusti mutta jo verrattavissa kuukautisten alkupäiviin ja lievenee koko ajan. Kyllä tästä selvitään ihan varmasti sekä fyysisesti ja henkisestikin ajan kanssa.

Tämän aiheen osalta oli tarinani, hengissä ollaan ja eiköhän se kohta aurinko paista risukasaankin. En aio pitkään aikaan raskaaksi tulla, en uskalla hetkeen, ehkä joskus tai sitten ei. Hyvää syksyä kaikille!

Vierailija

Hurjalta kuulostaa tuo sinun kokemuksesi noiden cytotecien kanssa. Toivottavasti vointisi paranee pian ja saat muuta ajateltavaa.

Syksyn jatkoa sinullekin!

Uusimmat

Suosituimmat