Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko terveyskeskuslääkäreitä kuulolla? Kollega huhuilee.

Vierailija

Mitä tykkäätte työstänne. Itse olen nyt ollut samassa työpaikassa -98 lähtien, ja olen kyllä tykännyt ajoittain hyvinkin hektisestä työstäni ja työyhteisö on todella hyvä. Meillä aloitti nuori lääkäri, joka lopetti jo kuukauden jälkeen suunniteltua aikaisemmin liiallisen työpaineen vuoksi. Itselle vaan siinä nousi ajatuksiin, että pitäisikö itsekin hakeutua vähemmän kuormittavampaan työhön.

Kommentit (13)

Vierailija

Paikkakunta, jolla tein vösetövastuu-VES:iä, oli kyllä vasta siirtynyt väestövastuuseen, joten en tiedä oliko se paikan alkuvaiheen ongelmia, mutta näin silloin muillakin lääkäreillä. Lisäksi minua ärsytti harrastuksiin meno: olin sitten kuorossa tai jumpassa, niin aina olin jollekin se OMA lääkäri ja potilaista sai " hoitaa" työn ulkopuolellakin. VES-lääkärinä voin harrastuksissakin olla paremmin vain oma itseni.

Vierailija

Jos vastailen lääkärinä kysymyksiin niin, että mainitsen olevani lääkäri, ei kukaan usko. Jos teen aloituksen lääkärinä, ei kukaan usko. Uskokaa nyt hyvät av-mammat, että lääkäritkin voi roikkua av:llä, ei tämä maailma nyt sentään koulutuksen myötä niin paljon muutu, että olisi niin korkeasti sivistynyt, ettei av:llä oleileminen onnistu. Kuitenkin pienet lapset minullakin.

Sinulle joka sanoit että puoliso teki pitkiä päiviä. Itse olen saanut pidettyä työni tuntien rajoissa. On vain asetettava itselleen se raja, että ylitunteja ei tehdä, tai jos niitä tulee, otetaan toisesta päästä pois. Siinä on se ongelma, että ihmisten asioihin ei pysty perehtymään kovin syvällisesti ja kykenee hoitamaan vain päällimmäiset yhden käynnin perusteella. Mutta se ei ole minun vikani.

Vierailija

ai mut täällä hän on kaikki lääkäreitä ja professoreita, kirjailijoita ja poliitikkoja, julkkiksia tai asuvat vähintään ulkomailla, miljonäärejä ym... tavikset on sitte plussalla.

Uusimmat

Suosituimmat