Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suonikohjut ja raskaus

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tuntuu etten millään jaksaisi taas näitä raskausvaivoja eli siis....Edellisessä raskaudessa suonikohjut ilmestyivät reiteen ja alapäähän puolivälin tienovilla mutta katosivat onneksi synnytyksen jälkeen.Nyt tässä kolmannessa raskaudessa on vasta rv 11 menossa ja molemmat reidet ovat jo tosi kipeät, samoin alapää.Kun katsoin niin kivat suonikohjut jo muodostumassa.Kertokaa please jotain lohduttavaa kun tuntuu että olen todella kypsä kun oksettaa, väsyttää ja nyt nämä suonikohjutkin ovat tajuttoman kipeät.Perhana:(Jääkö nämä kintut nyt tällä kertaa tällaisiksi?

Kommentit (4)

Vierailija

En nyt varsinaisesti osaa vastata kysymykseesi. Hain lähinnä ite vastausta samaan ongelaman. Jokatapauksessa lohdutti mua se kommentti, että ne on teiltä muilta lähteneet synnytyksen jälkeen. Mulla on nyt (vasta) toinen raskaus ja se on nyt puolivälissä. Ekassa raskaudessa ei kohjuja juuri ollut, ehkä pikkasen jotain pientä loppuvaiheesa. Nyt on ehkä kuukauden ajan ollut tuntemuksia: ensin oli oiken nivusen kohdalla kipeä kohta ja lopulta tajusin sen olevan suonikohjun alku (luulin sen ensin olevan joku liitoskipupiste). Nyt oikeassa jalassa on kohjutuntemuksia; kipua ja painetta, pitkin jalkaa. Pahinta on nousta aamulla ylös kun esikoinen (15kg) haluaa yleensä, että kannan hänet sylissä aamupalalle. Tuntuu, että suonet räjähtää ja peräaukonsuultakin lähtee sellanen ihan kiva kipu pitkin takareittä. Kyllä kai tuon kivun sietää, mutta se tuntuu jotenkin pelottavalta. Tuntuu uskomattomalta, jos tää kaikki normalisoituis raskauden jälkeen..

Vierailija

Mulla tuli kans puolessa välissä raskautta, tosin vain toiseen jalkaan ja alapäähän. Hankin instrusta polveen ulottuvat tukisukat, joissa on sukan terät auki. Tilasin ajan instrusta ja mittasivat jalat ja sain oikean kokoiset sukat heti mukaani. Maksoivat jotain 70 paikkeilla,mutta eipä ole suonikohjut vaivanneet tässä raskaudessa vaikutus on ylettynyt alapään suonikohjuihin asti. Ne laskimoläpät on kuulemma nilkoissa siksi ei tarvitse sukkahousuja. ja noi sukatkin on puristavimmat just nilkasta. Olen ollut todella tyytyväinen. Lisäksi olen illalla pitänyt jalkoja ylhäällä siihen asti kunnes nukahdan.

Vierailija

Minäkin suosittelen tukisukkia. Ei kyllä itsellä ole raskausaikana(kaan) ollut suonikohjuja, mutta olen sujuvasti seurannut muiden taistelua niiden kanssa. Joissain tapauksissa suonikohjut lähtevät vielä esim. kahden ekan raskauden jälkeen pois, mutta kolmannen tai neljännen myötä jäävät pysyviksi. Ja kuitenkin yleensä suonikohjut pystyisi helposti välttämään kunnon tukisukilla!

Itsekin käytän tukisukkia aina pitkillä lennoilla ja alan käyttää raskausaikanakin heti, jos joitain suonikohjuihin tai jalkojen turvotukseen viittaavia oireita ilmaantuu.

Että Instruun vaan :) Kannattaa sitten ostaa kerralla kunnon sukat, tarpeeksi pitkät ja oikean kokoiset.

Vierailija

Nyt olen 4. raskauden alussa ja sama vaiva taitaa tulla, mihinkäs ne häviäisivät! Mutta lohdutukseksi voin sen verran sanoa, että minulta ne on ainakin tähän mennessä hävinneet synnytksen jälkeen....toivottavasti tälläkin kertaa! Sekin kai yksilöllistä. Mutta jaksamista sulle, tiedän tasan tarkkaan mikä riesa niistä on!!! Minullakin joka raskaudessa vaiva on vain aikaistunut, nyt olen jotain viikoilla 6-8 ja nyt tuntuu jo paineen tunnetta!

Uusimmat

Suosituimmat