*Joulukuisten viikonloppu*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (12)

Vierailija

Onnea siis synttärisankarille!

Minulta loppui nyt sitten loma. Käytännössä olen työasioita hoidellut jo elokuussa aika ahkerasti, mutta toissa päivänä palasimme Suomesta, ja huomenna menen ihan konkreettisesti työpaikallekin. Lapsi pääsee taas päiväkotiin.

On kyllä todella haikeaa, kun tiedän, että töitä on jäljellä pari kuukautta (otan äp-rahan varhennettuna, jotta ehtisin ennen synnytystä muuttaa Suomeen), ja sitten loppuu koko pesti. Ajatusta paluusta Suomeen ja koko talvesta siellä ei oikein houkuta. Eikän etenkään se, että tänne jää niin paljon kaikkea rakasta...

Täynnä energiaa siis palaan pitkähkön kesäloman jälkeen töihin. Eilen kävin jo työpaikalla vilkaisemassa pöydälle kertyneet postit. Raskaus ei nyt haittaa työntekoa lainkaan niin paljon kuin alkukesästä, jolloin krvistelin pahoinvointini kanssa.

Raskauden suhteen on kaikki toistaiseksi kohdallaan. Vauva liikkuu aina vain voimakkaammin. Esikoinenkin välillä kokeilee liikkeitä masun päältä. Nyt olemme vähän alkaneet suunnitella tavarapuoltakin, näin alkuun lähinnä sitä, mitä esikoisen vanhaa tuomme Suomeen ja mitä ostamme sieltä uutena.

Vierailija

Esikoisen synttäreitä juhlittu ja eskarin tytöt kävi kaikki. Kyllä oli pari tuntia ihan kiitettävästi hulinaa talossa ja pihalla. Tyttö nousi jo kuudelta aamulla ja itse myös siitä asti heilunut enemmän tai vähemmän.

Aamulla touhutessa supisteli ja vihloi alakertaa aika ilkeästi, mutta se onneksi rauhottui päivemmällä. Yksi kummmitäti enää vierailematta.

Kaikki kyselee, että milloin laskettu aika ja joko oon äitiyslomalla.. Aika valtava tämä vatsa on.

Maanantaina pitäs töihin jaksaa mennä, ei kyllä yhtään innosta. Hevosetkin pitää ainakin ens yöksi ottaa talliin, joten karsinanpuhdistustakin taas rutiineihin tiedossa.

Mutta nyt pitää mennä vähän levähtämään, niin jaksaa kestitä loput vieraat ja hoidella eläimet illalla.

Marzi 26+4

Vierailija

johan on taas kurja ilma...olla möllötetty aamu sisällä...

ois kiva päästä ulkoilee,mut ei tommosee ilmaa kehtaa lähtee.

vähän siivonnu,mut ei sitä enää jaksa niin kuin ennen ja huomaa heti et masu alkaa kovettuu kun touhuu... masus mieletöntä myllerrystä nykysin ja yöllä kyl herää itse aina kun poitsu alkaa potkii...suonenvetoa on yöllä monesti ja se on tosi ilkeetä=(

jännä huomata miten nämä raskaudet on niin erilaiset esikoiseen verraten...kyl moni sanonu et teil poika tulos vaik en heille olis kertonutkaan et on näil näkymin tosiaan se poika tulossa.

rinnat alkanu olla arat ja varsinkin nännit...esikoiselta mul alko tulla maitoo hirmu aikasin ja rinnat kasvo aika nopeasti nyt ei niinkään nopeasti kasvanu vaan enemmänkin hiljalleen mut kipeet ne on...

ja mä toivon vaan et tuo masu kasvais=) oon kai höpsö mut niin haluisin ison masun...eipä se kai kasva ku ei painokaa nouse... torstaina ois se neuvola/lääkäri.

ihanaa kun mies tekas ruoan ja pyytää syömään...mukavaa=) pääsee valmiisee pöytää...joten ruoka hetki alkakoon=)

sateista päivää täältä manja ja tonttu 25+4

Vierailija

Aivan superolo.... nyt tuli höntti olo, kun tuli haettua ens viikko vielä saikkua. Olen nyt käyttänyt gyne-maitohappobakteereja.. onko se vaikuttanut näin positiivisesti supisteluun? Mulla kun viimeksi löytyi se streptokokki niin aattelin vahvistaa tuota normaalia bakt.kantaa maitohappobakteereilla, ettei strepto pääse jylläämään. No kyllä noita supistuksia vieä tulee ja osassa on kipuakin, mutta varmaan alkaa olla jo normaalin rajoissa, kun eivät tule ollenkaan tiuhaan vaan yksitelleen ehkä yks/per tunti. Ehkäpä mäkin pääsen sinne sienimettään vielä jossain vaiheesa.

Vauva jytää ja riekkuu välillä niin, että tulee melkein ihon läpi :D

Mutta siis ihan super ihana ilma... ja siitä nauttimaan! Jospa sitä yrittäis mennä vähän pihalle rapsuttelemaan ja siistimään kukkapenkkiä.

Mymmeli rv 26+4

Vierailija

taitaa ropista pitkin suomenmaata tänään.

Nukuin huonosti ja näin painajaisia. Inhottava tapa herätä sunnuntaihin pää ihan sekaisin.

Eilen löysin kaupoilta pari mukavaa äitiyspaitaa ja housut töihin. Katselin kovasti myös vauvalle toppapussia, mutta kaikki mitä löysin, olivat haalareita. Se Lindexin pöllöhaalari on ihana, ei ollut Jumbossa enää kuin ruskeita jäljellä. En ostanut, siinä oli myös ne lahkeet. Haluaisin sellaisen pussin... Muutenkin oli aivan ihania pikkuvaatteita vauvoille, mutta pidin pintani ja jätin ne kauppaan. Jotain uusia mulla tuolla kaapissa nyt on, ja kavereilta pitäisi tulla kasa heidän lastensa vanhoja vaatteita. Etukäteen en aio ostaa, pelkään että jos annan pikkusormen, niin se vie koko lompakon :) Ja rahareikiä tiedossa vielä vaikka kuinka.. kun kaikki pitää jostain hankkia.

Eilen Jumbossa oli ihan älyttömät määrät raskaana olevia naisia liikkeellä :)) Tai sitten sitä vaan bongaa kaikki pallomahat paremmin.

Rupesin myös tekemään piiperölle pientä päiväkirjaa raskausajalta. Voi sitten itse lueskella myöhemmin, sekä piiperö isona, jos haluaa :) Mukava jäsennellä paperille omia tuntoja, että miltä tuntui missäkin vaiheessa. Yritän olla sensuroimatta pois kaikkea negatiivistakin sekä pelkoja. Pidättekö muut päiväkirjaa?

Mutta joo, nyt voileivän kimppuun ja yritän alkaa heräillä.. Menisi tämä höntti olo nyt vaan pois.

Gaiole ja piiperö 23+3

Vierailija

Täällä sataa vettä kaatamalla on satanut koko aamun...Tänään on mun synttärit täyteen tulee 22v. ja sukulaisia tulee käymään. Juuri sanoin miehelle että on hyvä syy siivota koska muuten olen huono innostumaan tosta siivoamisesta ; (

Vauva pyörii masussa enemmän illalla kun mua nukuttaisi..ja potkut on välillä todella kipeitä. Mulla tuntuu myös tossa alavatsassa ne potkut kipeiltä. Mulla masu on kasvanut kovaa vauhtia, näyttää että olisin pidemmällä mitä olen..

Täytyy lähteä valmistautumaan juhliin..hauskaa mutta sateista päivänjatkoa teille tytsyt!!!

sannis85 ja masuasukki 26+3

Vierailija

huh kyl tää tästä alkaa helpottaa...

miehen kaa aamu juteltii ja kyl me rahat kokoon saadaan uuteen asuntoon et päästään,mut tiukilla kyl mennnään,mut menty ennenkin...

kävin kirpparilla ja ystävän luona yksin kahvilla ja olo parani hiukan ja hymy jo huulil...kyl sitä ihminen vaan jaksaa kun on pakko.

neidin kans nyt kaksin,mies lähti vuorostaan asioilleen...ihana ilma vaik tääl välil kyl sataa,mut pääsee viel uloskii neidin kaa.

masus myllerrystä ja potkut tulee ihan alas eli miul kyl on tämä herra tosi alhaalla ollu koko ajan jo neuvolas sitä kans sanonu...ja pissil saa juosta...mut on tää vaa nii ihanaa=)

mukavaa iltaa toiv.edelleenkin manja ja tonttu

Vierailija

Ainakin noin kuukauden perusteella :) Ja upea on ilma!

Manjalle tsemppiä muuttotouhuihin ja asunnon löytämiseen. Muutto on aina stressiä aiheuttava asia... Olen muuttanut niiiiiiiiiiiin monta kertaa, että ihan kauhistuttaa ajatellakin koko prosessia. Kyllä se siitä sitten, kun löydätte kivan asunnon.

Minnille tulossa tyttö-tonttu :))) ONNEA!!

Söin tuossa aamupuurot ja sämpylät, jos jaksaisi kahlata vielä hesarin läpi ja lähtisin vaikka kaupoille heilumaan. Saas nähdä jos löytyisi vauvalle jo jotain... Masussa se jytistää menemään, tosi alhaalla. Ihan ku olis jo puoliksi pihalle tulossa, sen verran alas nuo potkut tuntuu.

Nauttikaamme hienosta lauantaista, huomenna kuulemma tulossa kamalat myräkät :(

Gaiole ja piiperö 23+2

Vierailija

Kuuden aikaan jo hereillä..Laitoin takkaan tulen kun oli niin kylmä..kohta menen ihailemaan takkatulta.

Vauveli liikkuu nyt selvästi enemmän kuin alkuviikosta! olin silloin vähän huolissaan jo. Eilen oli taas energienn päivä ja siltä vaikuttaa olo tänäänkin että tekemistä pitäisi keksiä! Pitää vaan muistaa ottaa rautalääke..

Muu perhe vielä nukkuu..voisihan tässä mennä vaikka sohvalle köllöttelemään.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

puolkymppi rv 26+3

Vierailija

nyt alko meil stressi vaihe...kämppä ois kuukauden sisäl löydyttävä ja raha siis vuokraan ja vakuuteen,pitäs hommata maaleja ym...et saa entistä vähän siistittyä ennen pois muuttoa. pitäs alkaa pakata hiljalleen mut ku ei oo edes asuntoo ja mihin laatikoita laitan ku tää kämppä on ni samputin pieni...taitaa tulla sit pika muutto jos se asunto ja rahat löytyy ettei asuta kohta taivas alla.

miehen kans ollu turhia kinoja ja rasittaa nekin...ite pitäs jaksaa koti työt ja lapsen kaa olla ja sit kantaa raha huolet ja vanhempien murheet viel lisäks...

hyvin meil alkoi tämä viikonloppu,mut ei oo uutta!

masus ihanaa myllerrystä ja se laittaa aina hymyn huulille kun tietää et poitsu voi hyvin ainakin liikkeiden peruusteella.Kummasti sitä ite yrittää jaksaa ja kerätä voimia vaik ei oo aikaa huilata...sitä yrittää nauttii kun saa juda vaik kupin kaakaota ilman et lapsi huutaa et pissi potas tai tuu leikkii...

mut mukavaa viikonloppua kaikille ja kyllä tämä viel tästä...mä näytän et jaksan ja saan rahaa kasaan asuntoa varten...

manja ja tonttu 25+3

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat