++++Heinäkuun ROHKELIKOSyyskuulle++++

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloitin kokonaan ihan uuden aloituksen.

Siitä onkin aikaa kun viimeksi olen täällä pistätynyt. Tuntuu että tekemistä olisi vaikka kuinka paljon. Olen jo ikävä kyllä joutunut jo käymään töissäkin, mutta onneksi vain harvoin ja muutamia tunteja kerralla. Pikkuinen on ollut joko isänsä kanssa tai sitten mummon tykö (äitini sattuu asumaan työni naapurissa melkein, joten pääsen pojan luo usein).

Kotona myös remppa odottaa tekijäänsä....ennen ristiäisiä olisi saatava wc ja keittiön katto rempattua....plääh.

Poika kasvaa hyvin, painoa jo likemmäs 5kg, mutta sen näkee sitten maanantaina kun 2kk neuvola. 60cm vaatteet istuvat jo kivasti päälle....kyllä se aika kuluu ihan liian nopeasti.

Risitäisiä meillä vietetään 15.9, joten sinne asti panttaan vielä nimeä. Mites teillä muilla, joko nimet on annettu ja mietitty?

Toivotaan, että pino pysyy useammin etusivulla, niin tulee itsekin kirjoiteltua enenmmän.

Oikein mukavaa syksyn alkua kaikille!!!

Weimari ja Pikku-Ukko 2kk

Kommentit (11)

Vierailija

Meillä aluksi poika nukkui meidän välissä ja syötin pääasiassa makuullaan, välillä parin, kolmen parhaimmillaan neljän tunnin välein. Sitten pariviikkoisena poika nukkui ekan pitkän 3 h unen ja sen jälkeen halusikin syödä 1-1,5 h välein... ja siinä välissä hän ilmeisesti vatsavaivojaan örisi ja ähisteli niin kovaäänisesti (itse tosin nukkuen) että mulla jäi aamuyön tunnit sitten ihan melkein unettomiksi. Teimme siinä välissä niin että annoin pojan sitten aamulla isälleen joka viihdytti häntä ja käytti vain parin tunnin välein syömässä, jolloin itse sain nukkua enemmän.

Ongelmana siis se että poika nukahti niin nopsaan rinnalle, saattoi syödä vain 3 min jonka jälkeen en enää saanut häntä syömään - ennen kuin sitten taas vajaan tunnin kuluttua. :/ Aloin olla niin väsynyt että siirryimme pulloruokintaan, joka on toiminut nyt aivan loistavasti.

Mieheni on edelleen lomalla (taivaallista!) ja hän on nyt halunnut hoitaa yösyötöt täysin omatoimisesti, ja minä olen saanut jo muutaman yön nukkua eri huoneessa kokonaisia öitä. :) Poika syö siis pullosta yöllä 2 kertaa ja nukkuu 3-4 tunnin pätkiä, kun saa masun kerralla riittävän nopsasti täyteen. Minä pumppaan aamulla herättyäni seuraavan yön satsin jääkaappiin ja tällä metodilla mennään. Onneksi tämä ei ole vaikuttanut tissikiinnostukseen mitenkään, vaan hän syö päivisin erinomaisella halulla rintaa. :) Ja jos hylkiminen tulee vastaan, niin olen päättänyt että oma jaksaminen on kuitenkin niin tärkeää, että uhraan sitten imetyksen mieluummin oman mielenterveyden vuoksi. Ja lypsämällähän sitä äidinmaitoa saa pojalle annettua. :)

Lisäetuna olemme huomanneet, että öisin koliikkipulloista syötettynä pojallla on paljon vähemmän ilmaa vatsassa kuin rinnasta syötettynä.

Eli tällä tavalla jatkanemme ainakin toistaiseksi.

Kirsu ja poju tasan 1 kk

Vierailija

Meillä neiti on iltaisin oikein tissitakiainen. Söisi kans koko ajan ja noita vatsanväänteitäkin tuntuu iltaisin olevan. Siinä kun sitten koko illan tissitellään vähän väliä ja molemmat tissit ihan tyhjiksi asti, niin unikin maittaa yöllä sellaiset 4-5h yhteen putkeen. Taas aamuyöstä syödään ja nukutaa klo 8-9 asti.

Tyttö nukahtaa iltaisin tissin viereen ja herää heti kun itse nousen siitä pois. Viimeistään herää, kun siirrän omaan sänkyynsä tai ainakin hetken päästä, kun tajuaa joutuneensa sänkyyn nukkumaan. Kädet alkaa viuhtomaan kuin Sievisellä konsanaan ja ähinä on aivan hirvittävä kun suuhun ei löydy mitään sopivaa. Tuttiinkin tyyntyy, mutta herää taas heti kun tutti putoaa suusta. Olenkin jo vihjaillut sen teippaamista poskiin tai kuminauhan virittämistä pään ympärille, heh heh. Ainoa konsti on saada neiti lopulta tyytyväiseksi, kun hän saa vielä viimeiset rutistukset tissistä tainnutusmaitoa. Välillä tuntuu aika tuskastuttavalta olla koko ajan tissi suussa, mutta aikansa kutakin. Eiköhän tämäkin vaihe mene joskus ohi ja onneksi meillä sentään saadaan yöt nukuttua hyvin (koputan puuta).

Kirsille; Kyllä se oma mielenterveys ja jaksaminen muutenkin on tärkeää, eivätkä vauvat siihen kuole, vaikka eivät imetyksellä olekaan suositusten mukaan. Aina höpötetään allergioiden ehkäisystä pitkän imetyksen avulla, mutta ei sekään aina päde. On lapsia joilla on allergioita imetyksestä huolimatta. Meillä ainakin pojat saivat 2kk iästä alkaen tuttelia ensin osittain ja lopulta kokonaan, koska itse en jaksanut istua tissi suussa koko vuorokautta ja hermot alkoivat olla koetuksella. Toisella pojalla ei ole mitään allergioita, mutta toisella on atooppinen ihottuma ja astma, tosin puhkesivat vasta kouluiällä. Molemmat olleet tietenkin samoilla eväillä, kun kerran kaksosia ovat, ja sama pöly-ja pöpömaailma ympärillä.

Vierailija

että poika siis syö ainoastaan rintamaitoa, saan aina aamulla talteen seuraaavan yön maidot ja pakkasesssakin on varalta kun alussa oli tuota ylituotantoa. :)

Vierailija

Kirsu, onko sinulla vaave öisin sängyssä vieressä? Minä otan ekalla syötöllä typyn viereen nukkumaan niin en juurikaan heräile noihin syömisiin. Tai siis herään, mutta vain sekunniksi ja saan taas jatkettua unia. Aluksi meilläkin syötiin öisin tunnin kahden välein, mutta nyt se on muuttunut yhdeksi tai kahdeksi syötöksi per yö.

Sinä et Weimar sitten kovin pitkään ole töistä ollut pois. Etkös sinä tehnyt hommia melkein la:aan asti? Ja nyt jo olet töissä käynyt... Minä en ehkä jaksaisi vielä töihin mennä, vaikka jostain syystä täytyisi. Jotenkin on vähän sellainen jumi olo. Toisaalta opinnot alkavat taas, joten täytyis tsempata. Kolme kurssia kylläkin vain tälle syksylle!

Meillä ollaan koko perhe flunssassa. Pikku typykin sen sai, mutta onneksi ihan lievänä. Minä ja isommat lapset ollaankin oltu sitten enemmän kipeitä, mutta nyt on jo ihan ok-olo. On se vaan ihanaa, kun tuommoinen pikkuinen hymyilee :). Selvästi jo tunnistaa isin ja äidin ja alkaa kovasti hymyillä, välillä isot sisaruksetkin hymyjä saa. Valveilla olo on muutenkin lisääntynyt, mutta onneksi aamupäivät nukkuu hyvin vaunuissa, että ehditään ulkoilla. Painoa ja pituuttakin on ihan kivasti tullut eli 2kk neuvolassa n. 5,5kg ja 56,5cm:ä.

Sateisin sunnuntaiterveisin

Peerit ja typy 2kk1vko

Vierailija

Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Meillä on ollut todella kiireistä viimeaikoina. Olen joutunut olemaan ihan normaalista ja vähän ylikin työelämän koukeroissa. Siinä sivussa hoitanut lapset, kodin ja parisuhteen.....mutta nyt helpottaa taas hetkeksi.

Meillä oli ristiäiset silloin 15.9 ja poika sai nimekseen Rasmus.

Rasmus on kasvanut niin hurjaa vauhtia, että vaatteet jäävät suitsait pieneksi, nyt menee vielä 60cm, mutta jotkut niistäkin jo kiristelee.

Vatsaoireita on edelleen ja päätettiin jättää d-vitamiinin aloitus kiinteiden aloittamiseen asti, joka taitaa kohta jo häämöttää. Maitoa menee sen verran paljon, että vatsa ei taida täyttyä ihan kunnolla kerralla. Lääkärineuvolassa joka on 10.10 katsotaan tilanne. Nyt saisi jo aloittaa kiinteät, kun menee toistuvasti litra korviketta vuorokaudessa, mutta odotellaan nyt sinne neuvolaan.

Rasmus on nyt muutaman päivän pyörähdellyt selältä vatsalleen ja hermot menee kun ei pääse eteenpäin....tosin jos jaloilla potkii/työntää oikein kovasti niin eteenpäin pääsee, mutta nenä on kyllä auttamattomasti rutussa.

Istumaan koettaa myös punttuilla.

Rasmus on oikein herra hymysuu, nauru tulee jo äänekäästi ja kovaa. Kaikki saavat osuutensa.

Yöt meillä nukutaan kokonaan. Mikä on viimeaikoina ollut meikäläiselle ihan huippujuttu.

Joko te olette oman yhteisön saaneet tehtyä vai kuinka tässä jatketaan? En ole itse koskaan tuossa yahoossa oikein ollut, joten ummikkona en osaa oikein sanoa juuta taikka jaata.....jos sitten joku vaikka opastaisi.

Weimari ja Rasmus melkein 3kk

Vierailija

Onko porukka siirtynyt jo Yahoon käyttöön vai muuten vain hiljaista? Mulla ei itsellä ole kokemusta tuosta yahoosta, mutta kai te viisammat osaatte opastaa.

Meillä oli vihdoinkin sunnuntaina ristiäiset. Tyttö sai nimensä käyttöön ja juhlat tuli juhlittua. Oli mukavaa kun saimme naapurikaupungista saman papin, joka on aikoinaan vihkinyt meidät ja kastanut pojat, kastamaan myös tyttösen. Aikas hulinaa oli päivä, eikä tyttö nukkunut yksiäkään normaaleja päikkäreitä koko päivänä. Illalla mietinkin yön olevan kanssa yhtä hulinaa, mutta mitä vielä, tyttö nukkui eka kerran 8,5 tuntia putkeen. Olin aamulla puoli seiskalta ihan ihmeissäni, kun mietin syötinkö yöllä vai en. Sitä se imetyksen aiheuttama aivosolujen tuhoontuminen aiheuttaa. Tyttö varmaankin vaistosi erikoisen päivän olevan käsillä ja oli itkuinen ja huomionkipeä koko aamupäivän. Kastetilaisuuden olikin sitten vieraskorea ja hymyili kummisedälle tyytyväisenä. Välillä toki piti näyttää, että lähtee sitä ääntäkin, mutta onneksi tutilla tyyntyi takaisin ja kun pappi laittoi vettä päähän niin suorastaan nauratti ja kuinka mukavalta tuntuikaan, kun velipoika pyyhki hiukset kastamisen jälkeen.

Viime yönä sitten palattiin normaaliin rytmiin ja herättiin syömään n. neljän aikaan. Normaalisti syödään pikaisesti ja nukahdetaan samantien. nukutaan klo 6-7 ja syödään taas nopsasti ja jatketaan unia kymmeneen asti. Tänä yönä sitten neiti halusikin seuraa. Syömisen jälkeen sängyssä hirvittävä meno ja kun otin syliin rauhoittumaan, niin tyttö hymyili äidille niin aurinkoisesti, että oma väsymyksenikin kaikkosi. Siitä sitten takaisin sänkyyn unta hakemaan, mutta vaatihan se vielä hiukan tainnutusmaitoa lisäksi ja sekin hymyilyjen kera. Ei paljon äitiä naurattanut valvoa yöllä tuntia, kun tiesi aamulla herätyskellon soittavan keittämänä puuroa vanhemmille lapsille. Tyttö päättikin nukkua kahdeksaan ja pikaisen syömisen jälkeen jatkaa edelleen uniaan, joten äiti ehti oman aamupalansa jälkeen vielä koneelle maksamaan laskuja ja lukemaan keskustelupalstaakin. Äh, ja heti tämän kirjoitettuani kuuluu alakerrasta itkua, joten ei kun syömispuuhiin taas kerran.

Kirjoitelkaahan muutkin tänne!

-Masuasukkiko ja neiti tasan 2kk

Vierailija

Kävimme juuri neuvolassa ja neiti on kasvanut kovasti. Vuorossa oli siis kuuden viikon lääkärineuvola. Pituutta oli kertynyt jo 58,5 cm ja painoa 5340g. Katsoin kotiin tullessa poikien neuvolakorteista, että pojat olivat tuon kokoisia kolmen kuukauden iässä. Toki heillä oli syntymäpainoakin n. 800-900g vähemmän. Vaatteiden perusteella jo uumoilin tuon kasvun olleen melkoista. Kaikki 56cm vaatteet ovat jo pieneksi jääneet ja 60cm vaatteet ovat sopivia. Ostinkin viikonloppuna 62 senttisiä bodyja ja muutaman hellevaatteen etelän reissua varten alennusmyynneistä.

Ai niin, lääkärin mukaan kaikki mitä hän tutki oli normaaleja, siis sydän, keuhkot, heijasteet, ym.

Me siis ollaan lokakuussa poikien syysloman aikaan lähdössä Kanarialle lomailemaan viikoksi. Rohkenin varata reissun jo huhtikuussa, kun siinä on mahdollisuus siirtää ajankohtaa ilman kustannuksia. Lähinnä silloin ajattelin jos vauvalla synnyttyään ei kaikki ole ihan normaalisti. Nyt kaikki kuitenkin näyttää olevan ihan ok reissua ajatellen ja toivottavasti neiti säilyy terveenä. Rokotukset saadaankin sitten vasta heti maanantaina reissun jälkeen. Päätimme miehen kanssa myös antaa neidille tuo suunkautta otettava Rota-virus " rokote" . Kuinkas te muut, onko aikeita antaa rotavirus-rokote?

Mielenkiinnolla odotan neidin passikuvaan viemistä. Siinähän tarvitsisi saada kuvattava suurinpiirtein suoraan, ilman ylimääräisiä tukikäsiä, ja silmätkin auki. No, onneksi on vielä aikaa, kun tarvitsee ensin hoitaa nuo ristiäiset alta pois, jotta saadaan virallisesti nimi kirjoihin. Tai saisihan sen aikaisemminkin, mutta eiköhän passin kerkiä melkein kolmessa viikossa hankkimaan.

Tarvitsee yrittää kirjoitella useammin, niin pysyy otsikko etusivulla tai ainakin seuraavalla. Yleensä kuitenkin kun kirjaudun sisään ja tarkoituksena on aloittaa kirjoittaminen, niin neiti kuuluu heräilevän syömään ja sitten koko kirjoittaminen unohtuu siltä päivältä.

Syysterveisin,

Masuasukkiko ja neiti (huomenna 6 vko)

Vierailija

En ole viime aikoihin paljoakaan netissä oleskellut ja kestipä minulla myös jonkin aikaa löytää tämä meidän pinomme... Mutta täällä siis vielä ollaan. Täällä syödään ja nukutaan hyvin - yöt menevät yleensä yhdellä heräämisellä. Harkitsin myös jossain vaiheessa tuota Kirsun menetelmää, mutta nuo yösyötöt ovat itsellenikin aika tärkeitä, muuten taitaisi tissit räjähtää. Tosin on pakko sanoa, etten juurikaan ole kokenut yöheräämisiä raskaina...

Poika kasvaa kovaa vauhtia - neuvolassa ei olla oltu kahteen viikkoon, joten en tiedä tarkkoja mittoja, mutta ollaan otettu 62cm vaatteita käyttöön - tosin 56cm menevät pääosin vielä hyvin (ja onpa käytössä muutama 50 senttinenkin - tosin niitä ei alunperinkään ollut montaa). (Meillä on kuivausrumpu, joten kutistumistakin on tapahtunut...)

Meillä vietettiin sunnuntaina ristiäisiä - pojasta tuli Emil! Toista nimeä en tässä viitsi paljastaa, ettei meitä tästä tunnisteta.

Pidetään tätä pinoa pystyssä ja toivottavasti kaikki löytävät tänne! Tai mitä mieltä olisitte jos perustettaisiin yahoo tms suljettu ryhmä pystyyn?

Ragazzina ja Emil (huomenna 5 viikkoa)

Vierailija

Me olemme aivan kuutamolla nimeämisen osalta, poikaa kutsutaan masuaikaisella lempinimellä ihan suvereenisti eikä mikään " oikea" nimi tunnu sopivalta... täytyy jossakin vaiheessa vaan päättää ja lyödä ristiäispäiväkin lukkoon.

En ole koskaan käyttänyt Yahoo-rinkiä mutta kaipa senkin taidon oppii! :) Kuulostaa muuten ihan hyvältä ajatukselta.

Tänään olimme ekaa kertaa pojan kanssa nauttimassa syysauringosta keskustan kahvilaterassilla. Oli ihanaa hyödyntää city-äitiyden riemuja! :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat