Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HELMIPÖLLÖT syys-lokakuulla ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nimimerkki: Siiri72

La: 5.2.2008

Asuinpaikka: Helsinki

Siviilisääty: Naimisissa

Synnytyssairaala: Kätilöopisto

Muut lapset: -

Ikä:34

Hoidot: 11/03 eka IVF, Felicitas, ei tulosta. 04/04 ICSI (Felicitas) ja 06/05 ICSI (NKL) näistä keskeytyneet keskenmenot. 11/06 ICSI ¿ nega (NKL). Hoitojakso 05/07 ICSI (Felicitas) toi kolmannen plussan ja vielä tuplana.

Nimimerkki: Nonna-80

La: 20.02.2008.

Asuinpaikka: Helsinki

Siviilisääty: Naimisissa vuodesta 2005, mies-78

Synnytyssairaala: Kätilöopisto

Ikä:27

Hoidot: Yritys alkoi 10/2003, eka raskaus 10/2004, josta keskeytynyt km 12/2004 rv 14. 3/2006 ensikäynnille KOS:iin, tutkimusten jälkeen PCOS -diagnoosi ja Clomit 9 kk:ksi. Yksi kemiallinen raskaus tuloksena. Vuoden 2007 alussa siirtyminen Väestöliittoon, eka inssi 1.5.2007 (negaa), toinen 30.5.2007 ja plussaa

Nimimerkki: -Auris-

La: 26.2.2008

Asuinpaikka: Etelä-Pohjanmaa

Synnytyssairaala: SEKS

Muut lapset: Tyttö -02

Ikä: 32

Hoidot: Kakkosprojekti alkoi n. 06/04 Clomifenilla. AVA:lla eka IUI 08/06 (nega), 1.IVF 11/06 (tuores.nega). 1.PAS 02/07 (km rv6) 2.PAS 06/07 josta siis PLUSSA! Kaiken taustalla siis PCO.

Nimimerkki: miikuli

La: 13.02.2008

Asuinpaikka: häme

Synnytyssairaala:tays

Ikä:30

Hoidot: terot ja clomit 2005->, eka iui (clomit ja pregnyl) syksyllä -06 negaa, toka hormoniavusteinen (clomit, menopur, pregnyl) iui 1/07, josta + ja keskeytynyt km rvko 11+4, 3. hormoniavusteinen iui 5/07, josta plussa ja kaksosraskaus. Toinen pienistä luovutti rvkolla 6+. Tähän raskauteen tueksi luget ja asa.

Nimimerkki: Nasuliinu

La: 8.2.2008

Asuinpaikka: Pirkanmaa

Synnytyssairaala:Tays

Muut lapset: poika -04

Ikä:28

Hoidot: 1 pas-yritys, alkio ei selvinnyt sulatuksesta. 2 tuloksetonta ivf:ää, kolmannessa ivf:ssä kahden alkion siirto joista yksi onnellisesti mukana:)

Nimimerkki: Huiskuttaja

Asuinpaikka: Uusimaa

Ikä: 29

La: 9.2.2008

Siviilisääty: avoliitto

Synnytyssairaala: NKL

Muut lapset: esikoista odotellaan..

Hoidot: takana luomuilua, inssejä, IVF+ICSI PASseineen, lopulta plussa PASsista, blastokystiviljelyn jälkeen. Kaksi laitettiin, joista toinen kasvaa mahassa.

Nimimerkki: Naapanderi

La: 6.2.2008

Asuinpaikka: Kymenlaakso

Siviilisääty: naimisissa

Synnytyssairaala: Kymenlaakson keskussairaala

Ikä: 32

Hoidot: Yritystä vuodesta 2000. 4 x IUI v.2002, 1. IVF 09/2002, 2. IVF 05/2003, 3 x PAS syksyn 2003 ja kevään 2004 aikana, 3. IVF 09/2004, 4. IVF 05/2005, 4. PAS 12/2005, vuosi 2006 meni ilman hoitoja, 5. IVF 05/2007 ja siitä elämäni ensimmäinen plussa ja tuplat tulossa.

Nimimerkki: Jouluomppu

La: 6.2.2008

Asuinpaikka: Tampere

Synnytyssairaala: TAYS

Ikä:32

Hoidot: Diagnoosi PCOS. Takana lukuisia Clomi/Terolut kiertoja, joista yksi keskenmeno rv 8 vuonna 2003. Hoidot Tays:ssa, kolme inssiä ja nyt kolmannesta ivf-yrityksestä tulossa siis tuplat.

Sivut

Kommentit (84)

Vierailija

Ilmeisesti kaikilla samaa vaivaa näin syksyllä ;-)Täälläkin ollaan todella uupuneita yöllisiin vessassakäynteihin niin että jäin täksi perjantaiksi kotiin lepäilemään. Jotenkin ei vaan enää jaksa motivoitua töihin. Muuten Toivo ja Unelma potkivat kovasti tuolla masussa. Jotenkin maha on alkanut myös painamaan, ja kun joka päivä ei jaksa tukiliiviä käyttää. Auris kyseli varhennetusta äippälomasta niin mä en ainakaan ole jäämässä koska sairauslomaa tulee kuitenkin, eihän siihen kannata äippälomapäiviä tuhlata ;-) Alussa kyllä mietin ko vaihtoehtoa, mutta kun meille niin painotettiin että sairauslomaa tulee niin sitä odotellessa. Huomenna mennään vaunuja katsomaan ja sitten pitäisi kaappeja siivota... Seuraava ultra 29.10 joten katotaan mitä siellä paljastuu...

Viikonloppuja!

T:Siiri + Toivo & Unelma rv 24+3

Vierailija

Olen todella pahoillani vaikkakin meillä on eri syyt meidän lapsettomuuteen. Eli en täysin voi samaistua teidän tilanteeseen kun endoa minulla ei ole ollut. Meillä ei ole koskaan löydetty selvää syytä eli selittämättömiä ollaan. Miehellä on siittiöissä hitautta ja epämuodostuneisuutta, mutta kuulemma normaalisti niilläkin on raskauksia alkanut. En tiedä onko se sitten parempi, ettei löydy syytä ja on koko ajan toivoa vaiko se, että on selvä syy jota voi hoitaa. JOS ylipäätään voi hoitaa. Siitä on tietysti sitten toivo kaukana. Sama se tietysti on mikä on syy kun ei tuloksia tule. Kaverini miehellä on Crohnin tauti ja heille tuli lapsi, tosin vaimolla ei ollut todettu mitään ongelmia, joten heillä se kävi melko helposti.

Joudutte kyllä kamppailemaan todella vaikeiden asioiden kanssa. Oikein välillä pistää vihaksi mikä tarkoitus joillakin asioilla tässä maailmassa onkaan.

Edelleenkään en osaa sanoa mitään järkevää, antaisin miljoona lohdutuksen ja toivon sanaa jos niistä olisi yhtään apua. Toivottelen kuitenkin parempaa aikaa.

Naapanderi

Vierailija

Heti alkuun tsemppihali Vehnikselle. Mielellämme olis pidetty sut täällä helmikuisissa...toivottavasti nyt tärppää. Mä tipuin kans aikanaan 2005 heinäkuisista ja kun plussasin vasta nyt 2007 helmikuisiin on ollut tosi masentavaa nää pari vuotta välissä toivoa, toivoa ja vaan toivoa. Parisuhdekin siinä kärsii, ilman muuta. Tulethan sitten kertomaan per oitis, miten kävi!?!

Meillä on tänään töissä vanhempainilta, joten sain nukkua pitkään kun teen iltavuoron ja vanhempainillan putkeen. Täytyy vaan muistaa ottaa eväät mukaan. Klo 11 lounaalla ei varmaankaan elä ilta 20 asti.

Hiivakuuri (todennäköisesti) säikäytti mut eilen. Laitoin toissa iltana ekan kolmen tabletin kuurista ja eilen yhtäkkiä töissä vessassa käynnin jälkeen jotain lämmintä ja kirkasta nestettä valahti pikkupöksyihin. Kävin vessassa laittamassa siteen, kun ajattelin, et oli se mitä tahansa, en halua, et se valuu pitkin reisiä ja menin takaisin ryhmään...Mut voitte arvata, miltä sisällä tuntui! Huoli oli ihan superkova. Onneksi kun mä olin huolissani ja jännittynyt, Nallekarkkikin aisti sen ja rupes liikehtimään levottomasti. Soitin sitten tauolla neuvolaan ja kysyin, et mitäköhän se oli... TH veikkas, et se on sitä hiivalääkettä, mut sanoi, ettei ole vaarallista vaikka olis lapsivettäkin, jos sitä ei rupea ihan kauheasti hulahtelemaan. Tossa tuli max 1/4dl. Jatkan nyt hiivakuurin normaalisti loppuun ja lupasin ens tiistaina mainita rakenneultrassa asiasta.

Kaksi viime päivää olen kärsinyt päänsärystä. Varsinkin aamuisin niskat tuntuu kumman tukkoisilta (vaikka mulla on tosi hyvä tyyny) ja olo on kaikkea muuta kuin levännyt. Alkuviikon olin aamupäivystysvuorossa (siis se, jonka pitää olla aamulla ekana töissä ottamassa hälyt pois ja vastaanottamassa lapsia) ja se aiheutti huonosti nukkumista. Viime yönä taisin olla vielä levoton ton hiivajutun takia...onneksi on viikonloppu tulossa eikä mitään erityistä ohjelmaa. Täälläkin mainostetulle lasten kirppikselle aion kyllä mennä.

VAKUUTUKSESTA: Me kilpailutettiin koti- ja tapaturmavakuutukset ja pyydettiin tarjoukseen myös henki- ja sairauskuluvakuutus mulle ja sitten toi syntymättömän lapsen vakuutus. If olisi ollut halvin meidän spekseillä, muttei uskallettu ottaa sitä, sillä niiden vauvavakuutus loppuu kun lapsi on 2kk. Eli jos on synnytyksessä jotain, tai vaikka vaan keltaisuutta, voi olla, ettei ne myönnäkään lapsivakuutusta. Kaverille kävi näin ekan kanssa ja nyt kun se odotti tokaa kertaa ja kaksosia, se ei saanutkaan sitten ekan takia syntymättömälle lapselle vakuutusta. Me ollaan kuitenkin luonteeltamme sellaisia, et kaikkeen on pakko varautua... eli taidetaan päätyä siihen toiseksi halvimpaan eli Pohjolaan...eipähän tartte siirrellä vakuutuksia kun tähän mennessäkin on olleet siellä.

VAUNUISTA: Käytiin toissa päivänä vakuutusyhtiöiden ohella myös vaunukaupoissa. Mieskin tykkäsi Teutonian Spirit s3:sta, jotka mä olin jo hiljaisesti valinnut omiksi unelmarattaikseni. Sitä vaan harmitti niiden painon suuntautuminen kohti työntöaisaa niin, ettei siihen esim. juostessa voi nojata.

ONKO TEILLÄ KELLÄÄN IHAN OIKEITA JUOKSURATTAITA? Väitin nimittäin miehelle, ettei muidenkaan juoksurattaiden aisaan voi nojata vaan ne on vaan niin kevyet että kulkee helposti juostessa edellä...ei nyt kuitenkaan ole tarkoitus et ihan pienen vauvan kanssa juostaisiinkaan, vaan lähinnä ajatellaan niiden soveltuvuutta pitempiaikaisesti. Ja voihan sitä sitten hankkia kevyemmät lapsen kasvaessa...nuo jäisi sitten kakkoselle. Joulun tienoilla ajateltiin tehdä tilaus Saksaan. Sieltä saa sitten kaikki pakettina, jonka tuleva Ukki on luvannut maksaa.

Täytyy varmaan ruveta aamupalan laittoon, jotta pääsen liikkeellekin tästä vielä.

Oikein hauskaa loppuviikkoa!

Nonna ja Nallekarkki rv 19+1 (kohti puoliväliä mennään)

Vierailija

Niin se taas meni, kesäloman viimeinen viikko. Käytiin keskiviikkona rakenneultrassa, pikkuisilla oli kaikki hyvin. Sykkeet oli yli 150 kummallakin. Olivat poikkipäin molemmat masussa, päät oikealla ja jalat tuonne vasemmalle, eipä ihme, että siellä on liikkeitä tuntunutkin. Kaikki omat tuntemukseni sukupuolesta oli sitten oikein, tulossa olisi kaksoispojat ! Lääkäri vain totesi kaikista " epävarmuuksistani" eli valkovuodosta, väsymyksestä, pulssista (kohtauksittain jopa 115), että " tuo on normaalia, nähdään 4 viikon päästä, silloin jäänetkin jo sairauslomalle."

Me ollaan kans oltu jo kaksi kertaa monikkoperheiden synntytysvalmennuksessa Tays:ssa. Tuli välillä tunne, etten koskaan voi selvitä synnytyksestä. Miten teillä muilla ensisynnyttäjillä, pelottaako koskaan ajatus synnytyksestä ja uudesta arjesta sen jälkeen ?

Jouluomppu + Mortti ja Vertti 21+2

Vierailija

Eli tukivyön sain kyllä ihan kaverilta lainaksi, se on kyllä kokoa M ja luulen että joudun vaihtamaan isompaan jossain vaiheessa. Tuntuu että vatsa kasvaa hurjaa vauhtia. Muistaakseni huuto netissä on ollu tukivöitä myynnissä. Kaverini sanoi,että sitä olisi hyvä käyttää alusta asti että siihe tottuu.

Mullakin kaikenlaista kipua löytyy, sivuttaisliikkeet on pahimmat, mutta nyt jotenkin osaa jo ajatella että kasvukipuja ovat :-) Eilen voitin huuto netistä hoitopöydän joten eka tavara ( siis ihan oikea ) on hankittu.

T:Siiri

Vierailija

Unohdin Aurikselle vastata. Ummetusta on täälläkin :-(. Olen välillä käyttänyt Duphalacia/Levolacia, mutta en huomannut oikein vaikutusta. Yritän syödä kaura-lesepuuroa aina aamuisin ja muutenkin kuituja ja hedelmiä sekä juoda vettä minkä pystyn. Mutta välillä kyllä lipsuu herkkujenkin ja epäterveellisyyksien puolelle... Tuntuu olevan aika yleistä tuo kova vatsa/ummetus raskauden aikana.

Vierailija

...anteeksi, tulossa omanapainen viesti... Mutta, neuvolassa kävin taasn tänään, viikkoja kasassa 18+3. Aika uskomattomalta tämä raskauden eteneminen välillä tuntuu!

No, painoa oli lähtöpainoon nyt +2kg. Pissa ja verenpaine ok, hb 134. Vauvan syke kuului hienosti, syke oli siinä 154/min luokkaa. En muista mitä se esikon aikaan oli, mutta muuten raskaus on tähän asti edennyt töysin samalla tavalla kuin 6 vuotta sitten esikkoa odottaessani. Saas nähdä tuleeko nytkin tyttö...

Meillä on rakenneultra reilun 2 viikon kuluttua. Ajateltiin kysyä sukupuolta, mikäli tuo masukki vaan jalkoväliään suostuu esittelemään. Esikoistyttö otetaan myös mukaan ultraan. Jännityksellä jo sitä odotan. Täällä on jo niin moni käynyt ko ultrassa.

Mutta, ei kai tässä ihmeempiä. Aurinkoista syyspäivää kaikille!

-Auris 18+3-

Vierailija

Kiva kuulla, että menee kivasti. Miikulille kanssa! Ja tietty kaikille muille!

Siiri: mullakin on ylipainoa, ja hoidojen aikan sitä on tullut lisää ja keskenmenon jälkeen vielä lisää. Ei tee mieli laihduttaa, vaikkakin sekin saattaisi auttaa hedelmällisyyteen.. ei vain jaksa.

Aika kökkö lääkäri, kun tollaista huomauttelee. Mutta kuten sanoit: pääasia, että masuasukit voi hyvin!

Itse olen " haaveillut" seuraavast IVF:stä jo tämän vuoden puolella, mutta luulen että tuo hoitajien lakko sotkee suunnitelmia. Olen kuullut huhua, että keskenolleet hoidot hoidetaan, mutta uusia ei aloiteta. Eli se siitä sitten.. Pitää kai selvittää, onko yksityisellä sama tilanne ja sitten laskea, voiskos sinne mennä. Ei vain paljoa euroja kasva, kun kela sairaspäivärahalla tässä olen ja määräaikainen työkin loppuu siis vuoden lopussa. Mutta soitan huomenna Hämeenlinnaan, katsotaan sitten mitä tehdään.

Mulla ei ole käytetty mitään noista lääkkeistä, joita mainitsitte. Käytetyt lääkkeet on olleet: pitkä kaava procren, Synarel ja Gonal F+ Pregnyl. Tulos kaksi siirrettävää, ei pakkaseen.

Tokalla, lyhyt kaava: Gonal F+ Orgalutran ja Pregnyl: yksi siirrettävä, kaksi pakkaseen.

Pitänee keskustella eri lääkevaihtoehdoistakin vielä lekurin kanssa.

Nyt lähden hoitaa itseäni: eli olemaan ja kattomaan telkkaa ja syömään suklaata. Mies on työmatkalla ja saan olla ihan rauhassa ja se tuntuu nyt hyvältä. Olen nimittäin tosi kireä ja kiukkuinen ja mua on varmaan vaikee sietää. Parempi siis, että saan olla yksin ja tehdä mitä haluan. Vaikkain mulla on ihan hyvä mies ;o)

Vehnis

siiri72:

Lainaus:

Tervetuloa Sondras! Ja vielä haleja Vehnikselle! Kyllä täällä ainakin tuo epäonnistuminen tunnetaan liiankin hyvin. Jännää kun olette puhuneet tuosta Menopurista. Meilläkin kävi niin että viimeinen hoito johon keväällä päätimme lähteä tehiin Menopurilla ja nyt sitten tuplia odotetaan. Aikaisemmat tehty Puregonilla... Eli vanha lääke ilmeisesti on parempi kuin pussillinen uusia.

Tänään alkoi viikko 22. Eilen oli taasen Kättärillä ultrassa. Tsekattiin uudestaan vielä rakenteita ja kaikki näytti Toivolla ja Unelmalla olevan ok. Lääkäri oli eri kuin viimeksi eikä kertonut mitään että kuinka paljon olivat kasvaneet tai mitään. Parjasi vaan että näkyvyys on huono kun ylipainoa on niin paljon. Yritin kysellä sukupuolesta niin totesi että ei näe varmasti kun ylipaino estää näkyvyyden. HIEMAN kyllä sieppasi!!!

Kait nyt ylipainoinen ihminen tietää jo sen että on ylipainoa, ei kai sitä tartte koko ajan hokea...

No joo pääasia että kaikki oli masussa hyvin ja seuraava aika neljän viikon päästä ultraan, sitten aletaan elämään jo siinä vaiheessa että saattaa jo kotiolot kutsua...

Hyvää syksyistä viikkoa muille!

T:Siiri

Vierailija

Sitä jotenkin pitää itsensä niin kiireisenä, että olevinaan ei ehdi lainkaan kirjoittelemaan tänne. Taitaa oikeasti olla kyse laiskuudesta ja saamattomuudesta. No, yritän taas hiukan aktivoitua.. ;)

Hienosti taitaa kaikilla helmipöllöillä olla puoliväli ohitettu. Kyllä tuntuu aika menevän kuin siivillä.

Sondras, uskoisin kyllä että sullakin on kyse runsaasta valkovuodosta. Toivottavasti näin. Itsekin yllätyin samasta asiasta tässä viime viikkojen aikana. Poikkeuksellisen runsasta kirkasta/vaaleeta hajutonta ja väritöntä siis tiputtaa täälläkin. Aika ällöä...

Joku pohdiskeli noita 4d-ultria. Me päätimme sellaiseen yksityisesti ( ei kai muuten mahdollistakaan ) varata ajan. Jotenkin kaiken sen hoitorumban jälkeen 160 e ei tunnu enää miltään. Olen myös ajatellut, että on sitä rahaa työnnetty turhempaankin. Ajan varasin mahdollisimman pitkälle, sinne 26 vkolle. Ihanaa päästä kurkistelemaan mitä juniorille kuuluu, miltä hän näyttää...

Maha on viimeisten viikkojen aikana kasvanut hurjasti. Nyt ei enää kellekkään jää epäselväksi mistä on kyse. Töissä kollega varovaisesti kysyi muutama päivä sitten asian laitaa. Kovin oli hämmästyneen oloinen, kun kuuli että yli puolenvälin jo mennään. ;) Potkuttelut on myös voimistuneet koko ajan. On tosi rauhoittavaa, kun juniori jumppaa mahassa ikään kuin kertoisi, että täällä ollaan. Mieskin on saanut ensimmäiset potkut kokea. Toisaalta kun potkutteluja ei hetkeen kuulu, tulee huoli... Tiedätte varmaan!

Joko olette ostaneet vauvan tarvikkeita? Meillä on vaunuasiaa mietitty. Jotenkin vaan tuntuu, ettei niistä juurikaan ymmärrä mitä pitää olla ja mitä ei saa olla. Millaisia kriteereitä/päätöksiä te olette tehneet? Me ei olla vielä ostettu mitään isompaa. Kirpputorilla olen parina sunnuntaina käynyt ja muutamia hyväkuntoisia vaatteita ostanut. Mitähän kaikkea sitä oikein tarvitseekaan?

Voikaahan naiset paksusti ja mukavasti! Nautitaan raikkaista syyskeleistä ja potkuista,

Huiskis

Vierailija

Mulla meni esikosta limatulppa rv 40+1. Ja se irtosi äitipolilla gynen sisätutkimuksen jälkeen. Gyne vähän " ronskilla" kädellä teki tutkimuksen ja siinä tutkimuspöydällä sainkin ensimmäisen " kunnon supistuksen" . Tutkimuksen jälkeen piti mennä vessaan ennen kotiinlähtöä polilta, ja sinne se tulppa valahti pönttöön. En kyllä miikuli osaa sitä oikein hyvin kuvata, mutta sellainen tumma mäntti se oli, verta mukana, kokoa en osaa arvioida, kun se sinne pöntön pohjalle valahti... Mutta. Se tulpan irtoaminen selvästi avitti mun synnytyksen käynnistymistä. Tulpan menon jälkeen oli vointi hyvä koko päivän, ei erityisiä tuntemuksia. Mutta n.12h kuluttua meni lapsivesi kotona, ja veden menosta 6h kuluttua syntyi meidän tyttö rv 40+2.

Miikuli, en siis osaa sulle paljoa tietoa antaa tässä asiassa, oman kokemuksen vaan. Toivon todella, että se sun klimppi olis jotain muuta. Ihmettelin kyllä sun saamaa palvelua puhelimessa... Meillä täällä pääsee mun mielestä tosi helposti svo:lle tarkastukseen. Mitä jos sinäkin menisit vaan päivystykseen ja vaatisit tutkimusta... Ei ne voi sieltä kotiin käännyttää tekemättä mitään. Jaksamista miikuli sulle täs asian kanssa!!! Tulehan kertomaan kuulumisia!!!

ON: Onko muilla ummetusta? Mulla meinaa suoli mennä ihan tukkoon. Eilen oli ihan alavatsalla kipua. Piti laittaa Microlax - sillä sain jotain kovaa tulemaan. Se vähän helpotti. Sitten otin vielä Laxoberonia, jolla suoli sitten tyhjenikin illan mittaan. Pitää ilmeisesti vieläkin tarkemmin kattoa mitä suuhunsa laittaa tämän sokerittoman dietin lisäksi. Kokeilen nyt taas aloittaa päivät puurolla, jos siitä olis apua. Kertokaahan vinkkejä, jos teillä muilla on samaa ongelmaa.

Mutta, eipä nyt ihmeempiä. Vapaapäivää vieteään tänään esikon kanssa.

T: Auris 15+0

Vierailija

Niin, ei kai sillä ole merkitystä löytyykö syy lapsettomuudelle vaiko ei, jos vauvaa ei vain kuulu. Toisaalta epätietoisuudessa on kamala elää, joten ehkä syyn löytäminen vähän " helpottaa" .

Tällä hetkellä olen enemmän vihainen ja raivoissani, kun mitään muuta. Mutta kommentit näillä palstoilla siedän, ne ovat hyviä ja lohduttavia. Koska tiedän, että tiedätte, mitä käyn läpi.

Kiitos taas kirjoituksestasi!

Tsemppiä kaikille muillekin!

Vihainen Vehnis

Vierailija

Heippa!

Eilen käytiin neuvolassa Pötikän kanssa. Tyypin syke oli 150, mut eipä tykännyt moisesta mittauksesta. Potkaisi napakasti doppleria et " meetkös siitä ja anna mun nukkua" Taitaa olla kaikin puolin aamu-uninen tyyppi.

Neuvolan täti muuten vihjaisi et se ennustaa sykkeestä kumpi sieltä on tulossa. Korkea syke kuulemma viittaisi poikaan. Mene ja tiedä.

Multa ei ole vieläkään mitattu kohdunpohjaa! Eilen täti sanoi et on niin pieni maha ettei tarvi mitata. On se nyt kumma! Tosin kaikki hokee koko ajan et on niin pieni maha. Aika iso se mulle kuitenkin on, ei ainakaan noin iso koskaan ennen oo ollut.

Taidan mitata itse, niin voin vertailla teidän mahoihin:))

Painoa mulle on tullut kokonaisuudessaan viitisen kiloa. Uhkaili viimeksi sokerimittauksilla kun oli liikaa paino noussut. Karmeeta toi jatkuva painosta huomautteleminen. Mullakin oli alkupaino liiallinen tätin mukaan (165, 66)

Onko muille väläytelty sokerirasituksia tässä vaiheessa? Melko samoilla viikoilla ollaan kaikki. ihan mielenkiinnosta vaan... ;)

Oon kans miettinyt tota äitiysloman aloittamista. Mulla kun loppuu työsopimus joulukuun loppuun ja äitiysloma alkais tammikuun puolivälissä. En tiedä kumpi ois kannattavampi hakea saikkua 2 vkoa vai ilmoittautua työttömäksi. Saisin kyl ansiosidonnaista, mut onha siinä karenssi.

Onko kellään samanlaista tilannetta? Mitä aiotte tehdä? En tiedä kuka ois puolueeton taho kertoon mikä ois mulle rahallisesti kannattavampi. Voi olla et Kela tai liitto ei kumpikaan halua maksaa jos ei oo pakko.

Täällä oli puhetta väsymyksestä. Liityn samaan kerhoon, ei tahtois enää jaksaa. Onneksi on enää vain reilu kaksi kuukautta. Alan välillä käymään ihan kärttyisäksi, ei kivaa. Mut kyllä se tästä!

Nyt lähden mökille anopin ruokittavaksi. Ihanaa että on perjantai!

Ihanaista ja rentouttavaa viikonloppua kaikille teille mahakkaille

Sondras ja Pötsky Kepponen 22+6

Vierailija

Eilen tuli postissa kirje, että päästään Haikaranpesään synnyttämään (tai siis että meille on paikka varattuna ja osallistutaan sinne valmennuksiin). Olin tosi happy, sillä pelkäsin jo, että meiltä evätään pääsy sinne mun epilepsiataustani takia. Mulla ei kuitenkaan ole ollut 4 vuoteen lääkitystä eikä kontrollikäyntejä sen takia ja kohtauksetonkin olen ollut jo yli 10 vuotta, joten kerrankin saatiin se, mitä haluttiin.

Vakuutuspaperit kävin viemässä Pohjolaan viime viikolla ja nyt odotellaan sitäkin. Ensi viikolla on neuvola, jossa saan Kelan paperit...sit pääsee odottelemaan äitiyspakkaustakin. Vaunujen väriä olen kovasti miettinyt. Teutonian trendiväreistä kiehtois vihreä...Ja jos siihen laittais mustan kantokassin...

Nallekarkki potkii kovasti ja pitää mut rauhallisena. Viime viikolla kiusanneet alavatsakivutkin meni pois itsestään ja tukivyön säännöllisen käytön myötä selkäkivutkin on toistaiseksi pysyneet poissa. Töissäolo maistuu silti puulta...aamukammasta alan jo haaveilla.

Seksistä on täällä puhuttu...meillä sitä on ollut max. 3 kertaa koko raskausaikana. Mut hellyyttä ylipäätänsä on ollut enemmän kuin koskaan ja kumpaakaan ei näytä haittaavan, et mun maha saa suurimman osan siitä. On vaan niin ihanaa maata sylikkäin sohvalla kynttilöiden valossa niinkuin viikonloppuna tehtiin. Ehtii sitä sekstailla myöhemminkin. Mennään ihan MeTu- tuntumalla.

Onneksi on paljon asioita, jotka pitää mut kiireisenä. Miehellä on synttärit kuun vika päivä ja isyyspakkausta olen kerännyt sille. Molempien perheet osallistuivat pakkaukseen maksamalla kahvinkeittimen (mä kun en juo kahvia) ja jalkahoitolahjakortin miehelle. Mä olen sitten kerännyt ne vauva-aiheiset tavarat. Salaa olen tulevaan vauvanhuoneeseen yrittänyt säilöä niitä.

Koko ajan joutuu jo kääntelemään kalenteria marraskuun puolelle, joten eiköhän senkin alku ole vaan ajan kysymys. Mä odotan jo niitä joulumainoksia ja kaikkea sitä jouluhärdelliä (töissä joulukalenterin tekoa) yms. mitä noi vuoden viimeiset kuukaudet tuo mukanaan. Innoitsen ilmojen viilenemisestä ja tulevasta talvesta. Toivottavasti saadaan tänne etelään edes vähän lunta.

Työt kutsuu. Pitkä päivä edessä, varsinkin, kun Nallekarkki herätti mut jo klo 3.03. Täytyy pitää sille puhuttelu, jos tää toistuu. Illalla pitäis jaksaa vielä Sirkus Finlandiaan kaverin ja sen muksun kanssa...ja huomenna työmuksujen kanssa uudestaan... :9 On tää yhtä sirkusta koko lokakuu.

Nonna ja Nallekarkki rv 21 tasan ja kaikki hyvin.

Vierailija

Tosi hienoja uutisia! Takuuvarmasti teiltä putosi kivi sydämeltä! Huh, nyt sitten taas helpottunein mielin uusia viikkoja keräämään. Ihanaa kerta kaikkiaan!!! :-)))) Seuraavaksi Siirin uutisia odottelemaan, meillä on vielä viikko odotettavaa...

Teillä teki lääkäri ultran? Jotenkin olin luulevinani että meillä ois kätilö, mutta toivottavasti kuitenkin lääkäri. Saa ehkä jotenkin enempi irti. Tehtiinkö muuten sisätutkimus samalla...? Ihan näin mielenkiinnosta kyselen.

Kyllä näiden mahojen kanssa ollaan vielä ihmeessä joka ikinen... :-) Mie en kyllä edelleenkään pysty satavarmasti sanomaan, että olisin tuntenut vauvojen liikkeet. Mitään selviä tökkäyksiä tai potkuja ei ainakaan ole ollut, ainoastaan nuo aiemmin mainitsemani paineen tunteet. Että arvatkaa vaan onko täälläkin jännitys ja paniikki tuohon ultraan saakka... kun ois röntgenkatse itellä...

Valkovuotoa tulee kyllä runsaasti, ainakin mulla. Pikkuhousunsuojaa saa päivittäin käyttää.

Olen tässä funtsinut maitohappobakteerien aloittamista hyvissä ajoin raskausaikana kun kovasti puhutaan, että se vaikuttaisi vauvojen allergiataipumuksiin positiivisesti. Siis ettei tulisi allergioita. Tuskinpa niistä haittaakaan olisi.

Siirin kuulumisia odotellen ja hyvää jatkoa kaikille toivotellen,

Naapanderi

Vierailija

Kiitos paljon ihanasta runostasi ja lohduttavista sanoistasi.

Tiedän itsekin, että kukaan ei voi nyt kummepaa sanoa helpottaakseni oloani. Mutta se riittää, että joku " kuuntelee" .

Yö oli vaikea, koska minulla oli jostain syystä ylävatsa ihan älyttömän kipeä. Mulla ei ole koskaan ollut närästystä, mutta mieheni epäili, josko vaiva olisi sitä. En tiedä mitä se oli, mutta nyt ei enää ole maha kipeä.

Olen ollut kuin unessa tämän päivän. Tietysti olen ollut väsynyt todella huonosti nukutun yön jälkeen, sitten olin heikko, koska en ollut uskaltanut syödä. Ja sitten vielä liu' in sisärappuset alas pyykkikorin kanssa... Vasemmassa kankussa on varmaan kohta hirmu mustelma. Ja tuosta rappuliusta menini ihan paniikkin: olin ihan varma, että nyt viimeistään " Usko" tulee pois... ja mitäähän ei voi tehdä. Enhän ole edes vielä raskaustestiä tehnyt. Minulla ei ole mitään erityisiä kipuja alavatsalla, vähän kuitenkin. Mutta kun eihän näistä tiedä, ovatko hyvää vai huonoa kipua.

Päätin, että tänään en yritäkään tehdä mitään eirkoista. Näyttää olevan " tuohoon tuomittu" päivä ;o( Käyn vain koiran kanssa ulkona ja olen. Ja ehkä nukun. Jos nukun, huominen tulee nopeammin ja saan tehdä testin ja sitten alkaa työstää tuon testin tulosta..

Mutta ihanaa, kun teillä on kaikki hyvin. Jos te olisitte saaneet lapsen helposti, en varmasti jaksaisi iloita puolestanne. Tiedätte varmaan, mtä tarkoitan ;o)

Palaan huomenissa.

Vehnis, jolla kaikki tänään päin seiniä, eikä testiä ole edes vielä tehty

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat