Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hillitä makeanhimoa raskauden aikana?

Vierailija

Raskausviikolla 32 mennään ja herkkuja haluttaa määrättömästi kokoajan! Onkos "vippaskonsteja"? Hedelmät ja muut terveelliset naposteltavat eivät poista ongelmaa, ei myöskään säännöllinen syöminen. Jatkuvasti pitäisi saada suklaataa, pikkuleipiä tai karkkia :(

Kiloja tähän mennessä kertynyt 13, takapuoli levennyt ja tosi iso olo.. Haluan syömisen kuriin nyt! :(

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

No ei se sokeri niihin arpiin ainakaan vaikuta millään lailla. Teininä mulle tullut paljon raskausarpia, nyt raskaudessa ei yhtään, vaikka olen syönyt kaikki karkit, suklaat ja jätskit, joita tehnyt mieli.

Vierailija

Mulla kans nyt raskaudessa ollut makeanhimoa, mut hyvin se on pysynyt kohtuullisuuden rajoissa, tosin asiaan varmasti vaikuttaa se, etten muutoin ole erityisesti makean ystävä. Mä oon kyllä siis vaan antanut sille vallan ;) Itselle tullut 11kg ja nyt rv 39 menossa. Levee se on pylly täälläkin ja olo on kuin pullataikinalla ;)

Mä syön aina jälkkäriksi jotain makeeta, esim. suklaavanukasta tai rahkaa ja sokeria. Joskus on kyllä tullut napsittua kokonainen suklaalevykin (mut puhun nyt sellasista 100g:n levyistä). Kunhan ei ihan joka päivä mee liiallisuuksiin niin välillä voi sitten irrotella.

Vierailija

Lainaus:

makeannälkään keinotekoisesti makeutettu mehukeitto?

Tai sitten voisit kokeilla kuivattuja hedelmiä, niissä on tietysti sitä sokeria, mutta ovat muuten terveellisempiä kuin lisäaineita sisältävät karkit.

Aika mielenkiintoinen toi sun viestisi, kun ensin kehotat syömään keinotekoisia makeutusaineita ja kuitenkin sanot että lisäaineet on pahoja. Itse en ainakaan mitään aspartaamia tms. raskaana syö (enkä kyllä muutenkaan). Mun mielestä ylipäätään on ihan turhaa yrittää kompensoida himoja jollain muulla, koska se harvemmin poistaa sitä himoa, tekee vaan kahta kauheemmaksi ja sitten syödään tuplasti enemmän, kun ensin korvike ja sitten se oikea kohde.

Raskaus on kuitenkin vaan muutama kuukausi, kylä sinä aikana saa olla itselleen hellä ja antaa periksi mielihaluilleen. Tämä on ainakin mun mielipide.

Vierailija

olin ennen raskautta hoikka, painoindeksi oli 20, joten sinänsähän painonnousu ei ole aivan riistäytynyt käsistä. Mutta jotenkin kilojen kertyminen hirvittää silti! Samoin se, että en mahdu housuihini! Tänään yhdet mammahousut tuntuivat kutistuneen sen verran, että jos paino nousee tätä vauhtia, voi olla että en kohta mahdu näihin!

Pahin ongelma on se, että ennen raskautta sain syödä aivan mitä halusin, eikä se näkynyt missään. Nyt tilanne on hirvittävä, kun kaikki mitä suuhun laittaa, näkyy suoraan reisissä ja takapuolessa :(

Mutta niin, ehkä pitäisi ottaa rennommin, yrittää syödä vähemmän herkkuja... Kilot karisee imettäessä? No joo, äitini tapauksessa niin ei ole ainakaan käynyt, siskon tapauksessa kyllä.

Vaihdoin kyllä jo vaalean leivän ruisleipään ja täysmaidon rasvattomaan.

Vierailija

Mullakin kamala makean ja herkkujen himo, ollut koko raskauden ja on kyllä normaalielämässäkin. Nyt menossa myös rv 32 ja kiloja tullut 14 ;)

Kyllä ahdistaa olla tällainen plösö, kun normaalisti painoindeksi on 19-20 eli hoikka olen. Mutta tiedän että tämä on vain väliaikaista. Viimeinen, kolmas raskaus ja joka kerta edellisistä olen laihtunut normaaliin mittaan vuoden kuluttua synnytyksestä.

Hurjalta tuntuu nähdä peilikuvansa varsinkin synnytyksen jälkeen, mutta kaikki aikanaan ;) En edes kamalasti yritä hillitä himoani, en nyt kuitenkaan suklaalevyjä päivttäin vedä, vaikka karkkia joka päivä syönkin.

Vierailija

Kroppa kun jää oikeasti koukkuun siihen sokerikierteeseen. Lopeta ihmeessä!

Tiedän turhan monta mammaa, jotka ovat "antaneet mennä" herkkujen kanssa raskaana ollessaan, ja sitten kummastelevat lapsen saannin jälkeen, kun se maha ei katoakaan ja rinnat ovat arpiset ja venyneet. Kun se kroppa palautuu niin paljon kauniimmaksi ja helpommin, jos se ei ole venynyt mahdottomaksi.

Eikö olekin hyvä kannustin?

Vierailija

se, jonka kilot häviävät melkein itsestään imettämällä, kuuluu pieneen vähemmistöön. Suurin osa tuntemistani äideistä on saanut lisäkilonsa tiukasti pysymään.

Vierailija

rv33 täällä koossa ja kiloja tullut 14. Mutta ihan hyvällä omalla tunnolla syön koska tämä on kolmas ja viimeinen raskaus ja aiemmin on tullut yhtä lailla kiloja. Kilot ovat myös lähteneet pois lähes itsestään, joten en koe syyllisyyttä. Kerrankos sitä saa herkutella...

T kolmannen odottaja joka syö juuri Pätkis Mini Bites pussillista :D

Vierailija

makeannälkään keinotekoisesti makeutettu mehukeitto?

Tai sitten voisit kokeilla kuivattuja hedelmiä, niissä on tietysti sitä sokeria, mutta ovat muuten terveellisempiä kuin lisäaineita sisältävät karkit.

Vierailija

Siitä tulee suklaakiintiö jotenkin nopeammin täyteen. Ja on kuulemma terveysvaikutuksiakin. Esimerkiksi Lidl myy aivan ihanaa appelsiinilla maustettua 70% suklaata. Myös Fazerilla, Maraboulla ym. merkeillä on. Kannattaa katsoa, että kaakaopitoisuus on mahd. korkea.

Vierailija

Lainaus:

Raskaus on tuossa tapauksessa vain tekosyy mässäämiselle.

No entäs sitten? Kai sitä saa mässätä, vai onko se sulta jotenkin pois? Itsellänikin painoindeksi alle 20 ennen raskautta, niin että varaa on vähän mässätäkin.

T. se, joka viikolla 39

Vierailija

Mä annoin jossain vaiheessa luvan itselleni syödä karkkipussin joka päivä. Painoa tuli 12 kg ekstraa, joista 9 jäi laitokselle. Ja imetys vei loput muutamassa viikossa. Imetys kuluttaa ihan sairaasti energiaa.

Sitten jos sulla olisi ap lisäpainoa tullut joku 25 kiloa, niin sitten huolestuisin. Eiköhän tuo ole vielä ihan kohtuullista painonnousua. Pelkkä raskaus on loppuvaiheessaan kai liki 10 kg ja siihen päälle sitten vielä turvotus ja sitten vasta tulee se oikea painonnousu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat