4-vuotiaalle harrastus? Hoitopäivät melko pitkiä...

Vierailija

Mietin tässä, kun tuo poika on osoittautunut melko musikaaliseksi, että kannattaisikohan jo tässä vaiheessa aloittaa musiikkiharrastus? Ajateltiin ihan alkuun jotain muskarityyppistä, kerta viikossa. Poika vaikuttaa itse kovin innostuneelta, mutta mietityttää kun hoitopäivät ovat meillä yleensä yli 9 tunnin mittaisia. Tähän asti olen ollu sitä mieltä, että päiväkoti riittää " harrastukseksi" . Miten muilla hoidossa käyvillä? Joko paljon harrastuksia?

Kommentit (12)

Vierailija

Jos harrastetaan, niin sitten ei kannata viedä mihinkään. Kannusta vain ohjaajaa lisäämään musiikkia, niin lapsesi saa tuon harrastuksen päivän aikana. Varmista, että heillä on soittimia. Ja jos ei ole, niin hankkikaa vanhemmat yhdessä kapuloita, rytmimunia, ksylofoni tms. Ei paljon maksa, mutta musisointihetket monipuolistuvat kummasti. Tietysti, jos tarhaan voidaan nämä hankkia ilman teidän avustusta, niin sen parempi. Mutta koeta saada lisää musisointia lapsen hoitopäivän aikana. Tuo musiikinopettajan hankinta kerran viikossa päiväkotiinkin voisi olla hyvä ajatus, jos muut vanhemmat ja päiväkoti lähtevät ajatukseen mukaan.

Minä en veisi noin pientä yksinään mihinkään harrastukseen 9-tuntisen ' työpäivän' päätteeksi. Lapsen täytyy päästä lepäämään ja rauhoittumaan iltaisin.

Vierailija

Oma poika aloitti muskarin 4-vuotiaana, mutta meillä on ollut lyhyemmät tarhapäivät.

4-vuotialle ei enää yleensä ole aikuinen-lapsi muskaria, vaan lapset ovat muskarissa ilman vanhempia.

Päivä on teillä muutenkin pitkä, mutta asiaan tietysti vaikuttaa muutkin tekijät, kuten nukkuuko päiväunia, onko muskari lähellä ja kivan matkan päässä, oletko itse innokas ja vai epäiletkö kuskaamisen muuttuvan pakkopullaksi jne.

Vierailija

Mutta ainakin siskoni lapsi on viety päiväkodista (kunnallinen) muskariin ja haettu takaisin. Kyse kyllä jo eskari-ikäisestä ja pieni paikkakunta, mutta tosiaan veivät ja hakivat taksilla. Muskarista piti maksaa tietty summa, en tiedä oliko maksuun lisätty matkoista jotain.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat