Virtsatieinfektio-oireet on, mutta pissa puhdas , lukuunottamatta nitriittejä , mitä tarkoittaa?

Vierailija

Kommentit (13)

Vierailija

Bakteerit nimittäin tuottavat nitriittejä. Voi olla esimerkiksi niin tuore infektio etteivät leukkarit vielä näy.



Nyt heti lääkäriin hakemaan antibioottikuuri että pääset kuntoon!



t. labrahoitaja

Vierailija

Mulla on noita tikkuja kotona ja tein testin kahtena eri päivänä ja näytti tulehdusta. Oireita oli : virtasankirvely, kutina ja pissaa tuli tipoittain. Menin lääkäriin ja ottivat vilejelyn sekä antoivat antibiootit. Maanataina soitin tuloksia ja testit oli puhtaat. Oireet aiheutti stressi joka on kuulemma aivan tavallista naisilla. Mulla on pissis ollut kroonisena joten tiedän oireet oikein hyvin ja tunnen sen heti kun on tulossa. Eli ei ole vättämättä tulehdusta.

Vierailija

Kunhan saat sen antibioottikuurin. Ja valita samalla siitä sun eilisestä terkasta! Pistää vihaksi tuollainen osaamattomuus.



Olisiko sun mahdollista mennä yksiyitseen? Siellä pääsisit nopeammin eikä tarvitsisi kärvistellä oireissaan. Ja kyllä, tiedän että kaikilla ei ole varaa siihen.



Päivystyksessä odottaminen on kyllä perseestä kun on kipeä, joten tsemppiä. Mutta jos et mene sinne päivystykseen, olet todennäköisesti huomenna jo paljon kipeämpi. Vti:t ovat sitä paitsi salakavalia. Ennenkuin huomaatkaan se vitsaus on munuaisissa.

Vierailija

Aina voi sattua testatessa et menee pöpöjä purkkiin tai ei ota keskivirtsaa. En tiedä mista johtui mutta oireet oli selvät ja tulehdusta ei ollut. Kävin vielä gynellä ja ei ollut muutakaan tulehdusta ja meni itsessään ohi noin 3 päivässä.

Vierailija

mutta tulehdusta ei ollut. Lopuksi lääkäri vain totesi että minulla on varmaan virtsakiviä, 2vk päästä tein positiivisen raskaustestin. Olinkin raskaana ja se aiheutti samanlaisia oireita

Vierailija

Mutta, siis en syytä sua että olisit tehnyt mitään väärin, sori jos kuulosti siltä.



Toivottavasti se ap nyt menee sinne päivystykseen todella, että saa sen kuurin/ottavat edes viljelyn ja ehkä tulehdusarvot.

Vierailija

Siis jos olet jotain tittyä ainetta, esimerkiksi jotkut lääkkeet värjäävät virtsaa, niin kyllä ne voivat aiheuttaa väärän tuloksen. Ne tuloksethan siis luetaan " värityynyiltä" , jotka vaihtavat väriä kemiallisen reaktion seurauksena. Kuitenkin jos virtsa olisi hyvin esim. punaista se vaikuttaisi tulokseen. Silloin olisi kylläkin muutkin vastaukset olleet erilaisia, koska se virtsa värjäisi kaikki " tyynyt" .



Ammattitaidoton terkka sanon minä, jos tulosta epäilee pitää kyllä vähintään järjestää kontrollikoe, jos nitriitit oli plussaa. Sitä paitsi, oireet + nitriitit positiiviset on ihan selvä tapaus. Saahan naiset niitä lääkkeitä oireidenkin perusteella.



Uudestaan vaan, vaadit tällä kertaa oikeutta. Jos terkka ei usko niin hus yksityiselle. Hoitamattomat virtsiitit voi mennä munuaisiin, ja se ei enää sitten ole kaunista katseltavaa.

Vierailija

Usko pois, sulla on tulehdus. Sitä ne nitriitit tarkoittaa. Värjääntynyt virtsa tarkottaisi että kaikki vastaukset olisivat outoja (protskut + jne), ei pelkästään nitriitit.



labrahoitaja

Vierailija

minulla on virtsassa kumpiakin tuli neuvolasta viesti.missä siis vika,kun poistettuun viisauden hampaaseen syön lääkekuuria....T:Panikki

Vierailija

Eri antibiootit vaikuttaa eri tauteihin. Voi olla, että se "viisuriantibiootti" ei tepsi mahdolliseen VTI-bakteeriin.

Oon joskus itsekin saanut VTI:oon ensin antibiootin, joka ei kyseiseen pöpöön tepsinyt ja oireet jatkuivat. Sain sitten toisen lääkkeen, joka tehosi.

 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat