Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi haluatte niin kiihkeasti lapsenne mukaan esim. haihin? Tarkoitan nyt muita kuin vauvaikaisia. Viihtyvatko pienet lapset tai (esi)murk...

Vierailija

Onko lapsen käsitys hauskasta se, että istutaan pöydissä ja ruokaillaan siivosti ja seurataan ohjelmaa? Vai pitäisikö ohjelmisto ja ruokailu suunnitella lastenkutsuja silmällä pitäen?

Ymmärrän sen, että joidenkin on vaikea saada lapsenvahtia. Mutta että periaatteen vuoksi pitäisi saada ottaa lapset mukaan kaikkialle?

Sivut

Kommentit (72)

Vierailija

Onhan se elämä yksinkertaista ja kiva ihmetellä, miksi joillakin on aina lapset mukana, jos voi itse jättää lapset AINA mummolaan.

Vierailija

Tilanteet on erilaisia. Jos pari haluaa iltajuhlan, on ihan luontevaa mennä ilman lapsia. Jos menee lasten kanssa, voi lähteä ajoissa pois (tai jättää menemättä). On myös ihmisiä, joilla ei ole paljon sukulaisia, vaan suurin osa kutsutuista on parin kavereita, ja mahdollisesti häitä halutaankin juhlia esim. ravintolassa myöhään yöhön.

Olemme itse oleet kutsuttuina lapsettomiin ja lapsellisiin häihin, molemmat versiot ovat kivoja. Minusta on huomaavaista mainita kutsussa, jos lapsille ei ole " ohjelmaa" , olisi kamalaa istuttaa 3- ja 4-vuotiaita sivistyneesti keskustelemassa tuntikausia...

Vierailija

Mutta kyllä tuntisin itseni loukatuksi jos selkeästi ilmaistaisiin ettei minun haluta kuuluvan siihen kokoonpanoon. Eikö vihkimistä haluatakaan todistamaan läheisiä ihmisiä, eikä niitä jotka ovat parasta juhlaseuraa (=lapsettomia)? Mieluummin sitten ulkomaille ja kaksin naimisiin jossain paratiisissa kuin alettaisiin syrjiä osaa läheisistä.

Vierailija

tosi tyylikkäitä kutsuja on olleet; kännipäisten riitelyt ja tappelut, pettämiset ynnä muut oksentelut on ihan hirveän tyylikästä katseltavaa.

Vierailija

Myös isovanhemmat hoitavat onneksi paljon. Tämä on ihan välttämätöntäkin, koska miehen työn takia osallistumme usein edustustilaisuuksiin, joihin myös minun välillä oletetaan emäntänä osallistuvan. Ei työnantaja ja liikekumppanit halua kuulla lastenhoito-ongelmista, vaan hoidon on järjestyttävä.

Vierailija

Onko lapsillasi kummeja? Onko muita ystäviä joita voisi kysyä? tai sitten löytyy hyviä hoitajia esim MLL:n kautta. Vaikka en mäkään vieraalle jätä. Meillä käy aina sama hoitaja jolle maksamme. Bongasin hänen ilmoituksen ihan lähikaupan seinältä. Alkuun kävi ihan vaan leikkimässä lasten kanssa ja minä olin kotona. Tuli nöin tututksi lapsille ja nyt hän käy silloin tällöin hoitamassa.

Vierailija

eikö häät ja hautajaiset kuulu elämän kirjoon ja siellä opitaan myöskin asioita. ilosta ja surusta. ja käyttäytymisestä. Jos lapset laitetaan kaikessa ulkopuoliseksi niin eihän lapset koskaan opi olemaan ja elämään. Käsittelemään ihmisten tunnetiloja niin iloa kuins urua.. ja esim. kuolema on osa ihmisen elämää siinä missä syntymäkin ja kun siitäkään ei tee tabua niin ei se tee asiasta pelottavaa..

Eli kyllä KAIKKI juhlat ovat myös lapsille niin ilossa, kuin surussa. Niistä opitaan kaikenlaista mm. käyttäytymistä.

Vierailija

En minä ainakaan järjestäisi ravintolahäitä illalla jos tietäisin ettei paras ystäväni tai sisareni pääsisi paikalle, koska heillä on pikkulapsia, jotka haluavat jättää hoitoon. Miksei häitä järjestäessä voi katsoa omaa nenäänsä pidemmälle?

Vierailija

Ei siis lapsille omaa tilaa, ohjelmaa, ruokaa jne. Jos haluaa sellaisiin juhliin ottaa pienet lapset mukaan, voi se lapselle (ja vanhemmille)olla ihan tuskaa. Ei pienet lapset jaksa istua tuntikausia paikallaan hiljaa maljapuheita kuunnellen ja harvat lapset myöskään syövät aikuisten erikoisherkkuja. Jos nimittäin ne lapset ottaa mukaan, niiden pitää sitten osata käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. Kivaahan se lapsille on olla sellaisissa juhlissa, jotka on järjestetty tosiaan lapset huomioiden. Kaikkein kamalinta on kun ne lapset raahataan aikuisille tarkoitettuihin juhliin, eivätkä ne osaa ja jaksa käyttäytyä hyvin vaan kaikkien juhla menee pilalle. Enkä nyt halua kuulla sitä kuinka kaikkien pitäisi järjestää juhlat lasten ehdoilla. Miksi ihmeessä pitäisi?

Vierailija

Lisäksi oli kiva kohdata saman ikäisiä lapsia ja leikkiä heidän kanssaan, sai syödä juhlaruokia jne.

Mä en kyllä ole näin aikuisenakaan ollut kuin yksissä pönötyshäissä, joissa lapset olisiva olleet sietämätön lisä. Mutta kamalaa se oli kyllä aikuisillekin. avallisissa rennoissa häissä ei lapsista ole kenellekään haittaa ja kaikilla on hauskaa.

Itse en ole ottanut lapsia useinkaan häihin mukaan johtuen siitä, että olemme päässeet paikalle muutenkin niin myöhään. En myöskään ole koskaan kokenut, että lapset olisivat jotenkin tiellä tai häiriöksi häissä. En muuten ole nähnyt lapsiakaan, jotka olisivat tylsistyneet häissä. Ehkä mun lähipiirissä sitten vaan onnistutaan järjestämään hyviä häitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat