Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuudetta päivää kiristää jo, lopetin tupakanpolton eikä vieroitusoireille näy loppua.

Vierailija

AAAAAARGH, kun mulla menee ihan kohta mielenterveys lopullisesti.

Kiitos.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Nyt pitää mennä vähän siivoilemaan, että sais edes jotain tehtyä. On vähän tuo keskittymiskykykin ollut tässä niin ja näin.

ap

Vierailija

Tuon miehen kanssa ei nyt oikein tee mieli jakaa kokemuksia. Olet oikeassa siinä, että eri lopetuskerrat on erilaisia. Myös mulla on kokemuksia ns. helpoista kerroista, sitten on vaan tullut langettua siihen kuuluisaan " yhteen" . Ja sittenhän se on menoa ollut aina. Ihme juttu, vaikka jo parin päivän polttamisen jälkeen se ensimmäinen maistuu AIVAN HIRVEÄLTÄ.

Tällä kertaa tiedän kuitenkin, että noita sudenkuoppia on ja osaan niitä väistellä.

Hienoa, että olet pystynyt lopettamaan vaikka miehesi polttaa!!!! Minulta se ei ole aiemmin onnistunut. Nyt olen kyllä päättänyt, että vaikka hän polttaisi, minä en polta.

ap

Vierailija

Täällä menee aika hyvin tällä hetkellä. Päätä on kyllä särkenyt aamusta asti (niin kuin kaikkina muinakin päivinä), mutta tupakkaa ei kyllä ole varsinaisesti tehnyt mieli. Eilen naapuri veti tupakin vieressä ja siitäkin tuli enemmän huono olo, kuin tupakanhimo. Ehkäpä se tästä.

ap

Vierailija

Kai se joskus helpottaa joo. Hiki valuu ja on univaikeuksia (unettomuutta, heräilyä) ja lapsi uhmaa. Lisäksi lopetettiin vielä yhtä aikaa miehen kanssa, melkein on liitto ollut katkolla. Mutta nyt se on joka tapauksessa loppu, loppukoon vaikka avioliitto jos ei tätä kestä.

ap

Vierailija

Mies on tosin aikanaan lopettanut heroiinin käytönkin, joten tuskin yks tupakoinnin lopettaminen kauheasti missään tuntuu. Ja joo, sitä sanotaan että tupakka aiheuttaa yhtä vahvan riippuvuuden kuin heroiini... enpä oikein pistäisi noita kahta samalle viivalle, kun olen nähnyt ihmisen heporefloissa ja sitten tupakantuskissa.

Vierailija

Sitä paitsi kaikki on kokeiltu jo aiemmin vähintään kerran, ei ne mitään ihmeitä tekeviä keinoja ole. Omassa tahdossa se loppupelissä on.

ap

Vierailija

On siis alkanut ärsyttää se, että elämä pyörii koko ajan tupakan ympärillä. Ja on alkanut hävettää tupakalle haiseminen. Nämä kaksi asiaa kun yhdistää, niin elämä on jo aika hankalaa. Ne ovat pääsyy päätökseeni. Toki olen terveysvaikutukset ym. tiennyt jo aiemmin, mutta ne eivät ole olleet kai tarpeeksi " lähellä" jotta olisivat saaneet motivaation päälle. Niin kuin jo aiemmin sanoin, olen jo aiemminkin yrittänyt monesti lopettaa ja olen ollut pitempiäkin aikoja polttamatta. Ikinä minulla ei kuitenkaan ole ollut tällaista motivaatiota lopettaa tupakointi pysyvästi, ajatuksella ei KOSKAAN enää.

Siitä syömisestä, alkupäivinä se siis meni ihan överiksi. Nyt sitä pystyy jo hillitsemään jossain määrin ja napsin pastilleja. Toivottavasti en tule niistä riippuvaiseksi :)

ap

Vierailija

Lista positiiviseen muotoon. Esim, terve keho, puhtaat keuhkot, kaunis iho, rauhalliset aamunaloitukset, onnistumisen tunne, parempi itse-tunto, uudistuminen elämässä etc etc mitä ikinä tulekaan mieleen.

Kentis huomaamattasi tsemppaat myös puolisoasikin ;-)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat