Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SYKSYN TOIVEET syyskuussa**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ajattelin laloittaa uuden ketjun, vanha tässä (kai):

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10924895&p=1&tmo...

Onkohan uusia syksyn toiveita syntynyt?

Mulla seuraava neuvola ensi torstaina. Nyt vietetään rauhallista viikonloppua tytön kanssa kahdestaan.

-kärttyli&pikku-kärttyli 33+2-

Kommentit (14)

Vierailija

Itse vielä yhtenä kappaleena. Odotellaan, odotellaan. Esikko syntyi rv 40+6, joten kiirettä pitää tällä kakkosella, jos aikoo samoihin päästä...

:)

Tuutis ja Masuli rv 40+4

Vierailija

Tänään alkoi sitten se kuukausi, jolloin meidän perheeseen pitäisi toinen poitsu syntyä! Ihanaa!

Torstaina oli neuvola ja viimeinen lääkärikäynti. Kaikki oli ok, pissat puhtaat ja paineet sekä hempat kohdillaan. (Hb jopa 127, jee!) Vauva on laskeutunut jo alas, päälaki tuntuu emättimen kauttakin. (Äh, hieman inhaa ajatella.) Kohdunkaula oli pehmennyt, n. 2 cm, mutta edelleen kiinni, joten ei ihan vielä varmaankaan päästä tositoimiin... Sf-mitta oli " rauhoittunut" hieman keskikäyrän yläpuolelle, tosin lekuri sanoi, että johtuu osin tuosta vauvan laskeutumisesta tietty, mutta siis ei mitään suunnatonta jättiläistä varmaan kaikista peloista huolimatta ihan saada aikaan. Nyt mulla on itsellä sellainen olo ollut, että aika samankokoinen tämä tyyppi on kuin esikoinenkin.

Tänään on sitten virallisen lasketun ajan mukainen täysiaikaisuuspäivä eli rv 37+0. Ajattelin siirtyä laskemaan viikkoja nyt sen mukaan taas, aikaisemmin on ollut halu " varastaa" hieman ennakkoon, kun ultran mukaan ollaan pidemmällä, mutta jos nyt laskisi niin kuin neuvolassa, niin ei mene niitten kanssa puheet sekaisin. Reilun viikon kuluttua uusi neuvola taas.

Tuutis kera Masumiehen rv 37+0

Vierailija

Yhtenä kappaleena vielä ollaan. Eli se siitä tuntemuksesta, että ei 40+ viikoille oltais tämän raskauden kanssa menty. Nooh, mitäpä pienistä.

Tuntemuksia suuntaan tai toiseen ei ole, pitää vaan jaksaa vielä odottaa.

Tuutis ja Masumies rv 40+0

Vierailija

hui kun on aika mennyt nopeeta. nyt jo syyskuu hyvässä vauhdissa ja seuraavaa syystoivetta odotellaan syntyväksi hetkenä minä hyvänsä.

täällä oli viimeinen työpäivä tänään eli äippäloma alkoi, ihanaa! haikeilla mielin töistä tänään lähdin kun ein tiedä koska takaisin menee mutta päällimmäisenä silti ihan mukavat fiilikset. nyt pääsee loppuajaksi keskittymään ja valmistautumaan pelkästään tän pikkukaverin tuloon.

eilen vielä viimeiset työsuhde-edutkin tuli käytettyä, kun lääkäri teki ultran ja painoarvion. onneksi oli kaveri tajunnut vihdoin kääntyä pää alaspäin, poikittain viihtyi enimmäkseen vielä viime viikkoon asti. 2,5kg on tän hetken paino eli jos samaa tahtia mennään niin eiköhän ihan maltillisissa luvuissa pysytä. sainpas vielä 3d kasvokuvankin kaverista mukaan, yllättävän hyvin onnistui vaikka näillä viikoilla tuo 3/4d ei enää niin hyvin toimi kun vettä ei oo niin paljoa.

ensi viikolla onkin sitten ohjelmassa neuvolalääkäri ja sitten tätä kotia voisi koittaa saada kuntoon. muutettiin siis viime viikonloppuna. muuten ajattelin ottaa rennosti.

mites levinia? vieläkö siellä ollaan yhtenä kappaleena? ja entäs muut, mitä kuuluu?

heltsy ja pk 35 tasan

Vierailija

Arki rullaa jotenkin. Esikoisen rytmistä yritetään pitää kovasti kiinni, jotta turhilta kiukuilta säästyttäisiin. Pikkuveli (n. 1,5kk) on melko rauhallinen tapaus, paitsi niitä masuvaivoja on. Äiti on usein väsynyt, isäkin on välillä pihalla. Meidän esikoinen ei nuku päikkäreitä ja vauvan rytmit vaihtelevat vielä paljonkin siinä, milloin menee yöunille ja monta kertaa yöllä syö. Syömisen lisäksi yöllä välilä ähisee niin paljon, että en saa itse nukuttua. Mahani päällä vauva nukkuu usein hiljaa, joten siinä sitten välillä yöllä poika nukkuu ja itsekin nukun paremmin. Yöunen määrää tai yöheräämisiä en viitsi laskea.

Vauva on aivan ihana, ja kasvaa kohisten. Enää ei voi puhua vastasyntyneestä. Tulee ihania hymyjä ja pieniä juttujakin silloin tällöin.

Raskautta ei juurikaan ole ikävä. Nyt on kuitenkin kunto alkanut nousta ja jaksaa tehdä asioita. Vaikka ehkä vielä joskus yhden kerran sitä saattaakin raskaana vielä olla..

Nyt taas mentävä

Västis ja pikkumies

Vierailija

Äitiysloma alkoi eilen... tosin muutosta ei juurikaan elämään tullut. Paitsi vointiin... nyt alkoi nimittäis turvotus. Mietin jo pitäisikö ottaa neuvolaan yhteyttä, kun tuntuu, että sormet ja varsinkin jalat turposivat aika äkillisesti. Mutta muutoin ei ole mitään raskausmyrkytykseen viittaavia oireita, joten luulen jaksavani tiistain neuvolaan.

Onneksi mies jaksaa jonkun verran paapoa ja tyttökin ottaa minut ja mahani esimerkillisesti huomioon. Olen edelleenkin hyvin hämmentynyt siitä kuinka hyvin tyttö on vauvauutiset ottanut vastaan. Saas nähdä muuttuuko ääni kellossa, kun vauva todellakin tulee taloon.

Viikonlopun aikana olisi aikomus laittaa vauvan sänky kasaan ja raahata myös tytön sänky meidän huoneeseen. Ajateltiin, että on parempi siirtää koko sänky, kuin ryhtyä tappelemaan öisin siitä saako meidän viereen könytä vai ei. Tähän saakka tyttö on öisin sipsutellut väliimme nukkumaan, mut nyt ja kohta varsinkin alkaa olla jo aika ahdasta. Muuten alkaa kaikki olla jo vauvaa varten valmiina.

Muutama viikko vielä... Mitäs muille?

-kärttyli&pikku-kärttyli 35+1-

Vierailija

Neuvola oli siis tänään, kun viikkoja tasan 34. Kaikki oli ok ja ultrallakin pojua kurkattiin. Painonnousu oli vihdoin rauhottunut, vain 300 g/viikko ja hemoglobiini lähtenyt taas nousuun 122. Sf-mitta oli 32 cm. Viikkoihin nähden olen nyt sitten hiukan pienempi kuin tyttöä odottaessa ja täytyy kyllä sanoa, että olo on huomattavasti parempi.

Mitenkäs muilla? Tuutupiin hetket ainakin lähestyvät...

-kärttyli&pikku-kärttyli-

Vierailija

Tänne koneelle ei vaan millään tahdo ehtiä enää!!

Meille syntyi siis poika jo melkein kuukausi sitten 28.8. Neljä päivää ennen laskettua aikaa pääsi pienokainen yllättämään, mä kun olin koko ajan hokenut sitä, että yliajalle mennään kuten esikoisenkin kanssa, ja kaikki tarvikkeetkaan eivät olleet kotona valmiina. Synnytys meni hyvin, paljon mukavammin kuin esikoisella ja arki on alkanut jotenkin rullaamaan, kuten Västiskin taitoi todeta. Vauvan kanssa menee mainiosti ja hän on ihan rauhallinen ja tyytyväinen tapaus kunhan saa maitoa ja syliä riittävästi. Esikoisen kanssa onkin sitten yllättäviä haasteita, hän päätti kieltäytyä päiväunista kokonaan ja yöunillekin käyminen on taistelua väsymystä vastaan. Aika väsyneitä ollaan siis koko perhe, mutta kaipa se taas tästä..

Nyt pikkumies vaatii maitoa. Mukavaa loppuodotusta masukkaille ja muille jaksuja vauva-arkeen, onneksi se väsymyksenkin keskellä on ihanaa ja palkitsevaa!

jondeliini ja poju 4vk

Vierailija

Neuvola oli tiistaina ja ensi tiistaina vielä vika ultra. Neuvolassa kaikki ok. Hemppa oli noussut 128:aan, eikä painoakaan ollut tullut juuri lainkaan. Muutenkin vointi hyvä, mitä nyt vatsa pikkuisen kuralla.

Muidenkin kuulumisia olisi kiva kuulla!!!

-kärttyli & pikku-kärttyli rv 36-

Vierailija

täällä ollaan vielä yhdessä kasassa, mutta pikku hiljaa alkaa fiilikset kääntymään synnytykseen ja malttamattomuuttakin on jo ilmassa. mulle sopis että tää kaveri tulis vaikka jo ens viikolla maailmaan.

kaikki on siis tulokasta varten kunnossa. oma olo närästystä ja huonosti nukuttuja öitä lukuunottamatta ihan siedettävät. tosin viime viikolla kävin neuvolassa tiheämmin kun verenpaineet oli nousseet. huomenna taas menossa. turvotuksia on ihan älyttömästi ja päänsärkykin vaivaisi viime viikolla.

joko tuutupii olet päässyt tositoimiin? entä kärttyli, sullakin alkaa olemaan jo kivat viikot. mukava oli lukea teidän muidenkin kuulumisia. mitenköhän levinia?

heltsy ja pk 38 tasan

Vierailija

Tänne ei sen kummempia, tiistaina on taas neuvola, saan silloin kuulla streptokokkiviljelyn tulokset. Muutama kipeä suppari tuli taas viikonloppuna, mutta ei mitään säännöllistä.

Odotellaan... :)

Tuutis ja Masuli rv 38+2

Vierailija

Tuutupiille: Tätä toista veikattiin pienemmäksi kuin esikoinen, mutta oli kuitenkin oikeasti melko samoissa (olisi kai ollut hyvin samoissa, jos olisivat syntyneet samoilla viikoilla) . Ja siltä minusta tuntuikin koko ajan. Minua yllätti, että sf-mittaa katsottiin niin tarkkaan, vaikka eihän se kaikkea kerro.

Västis

Vierailija

Alkaa olla syyskuu jo lopuillaan ja niin se vaan tuo laskettuaika lähestyy, tai koko ajanhan se on sitä tehnyt ;)

Olipas kiva lukea västiksen ja jondeliinin kuulumisia ja toivottavasti levinialla kaikki on ok, kun ei ole aikoihin mitään kuulunut...

Me käytiin tiistaina vielä vika kerran kurkkaamassa vauvaa, siellä se nukkui lähtövalmiudessa. Kaveri on siis kiinnittynyt ja painoa oli jo arviolta 3 kiloa. Eli saapi tulla jos on tullakseen.

Ensi viikolla ajattelinkin ruveta rehkimään sitten sen eteen, että lähtis tulemaan. Suunnitelmissa on kodin siivous ja kävelyretket. Paria kaappia pitäisi vielä vähän järjestää, vaunut pestä ja jotain tavaraa viedä varastoon. Niin se vaan aika vierähtää.

-kärttyli & pikku-kärttyli rv 37-

Uusimmat

Suosituimmat